Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3216
Hei!
Vi har akkurat flyttet til ny bolig. Der vi bodde hadde vi Canal Digital med kort i "smart-TV-en". Jeg har tatt med meg parabolen m/hodet og hele pakka.

I huset vi nå har flyttet til, henger det allerede en parabol som er innstilt på Viasat, som de forrige eierne brukte. Må jeg ta ned "viasat-parabolen" som henger her, og henge opp min egen "Canal Digital-parabol"? Hvis jeg i så fall kan bruke parabolen som allerede henger på veggen, hvor mye må jeg vri og vrenge på den for å treffe Thor-satelitten...?

Har ikke lyst å bestille folk til å gjøre det. Må vel vente i ukevis og betale tusenvis...?
Det går fint å bruke den gamle. Vri den sakte noen cm mot høyre, til du ser du får signal.
Sist endret av TommyL; 25. mai 2015 kl. 11:56.
http://www.dishpointer.com/

Legg inn adressen din og finn 4.8E Sirius 4 i listen, så får du alt av nødvendige tall for justering av din parabolantenne uansett om det står Viasat, Canal Digital, eller noe annet morsomt fra et land vi ikke en gang vet navnet på.
For å treffe satelitten trenger du gjerne en sat-beeper, en slik kan du sikkert låne av noen som har det.

Etterpå kan du fininstille til maks signal med å bruke signalmeteret på satelitt mottakeren.

Det skal utrolig lite til når du justerer den, vi snakker om mindre enn 1mm på skruene opp og ned.

Hvis ikke kan du betale en antenneinstallatør å justere den, burde ta en time med kjøring.

Selv har jeg montert en motor som gjør at jeg utvider programtilbudet med hundrevis av kanaler.
Trådstarter
2 0
Sitat av TommyL Vis innlegg
Det går fint å bruke den gamle. Vri den sakte noen cm mot høyre, til du ser du får signal.
Vis hele sitatet...
Jeg gjorde akkurat slik du sa. Flyttet den litt til høyre på slump. Perfekt signal med én gang! Enten er det bare så enkelt, ellers må jeg ha hatt en utolig flaks. Jeg brukte 1 minutt på det
Så bra!

Jepp, det enkle er ofte det beste Hvis man har et utgangspunkt er det lettere å ta det på feelingen enn om man ikke aner hvor den peker.
Sist endret av TommyL; 25. mai 2015 kl. 15:10.