Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2897
Hei! Bygde nettop min første pc og alt kjører knall, skjermen jeg kjøpte med er koblet med vga via dmi adapter, fungerer greit, kjøpte til enda en skjerm og skulle koble til HDmi inn på skjermkortet. Første monitor reagerer på at den blir koblet til og den er der på skjerminstillinger på pc'en, men ikke noe bilde, skjermen sier "no cable connected"
Vært fint om jeg kunne fått litt hjelp
Koblet til med VGA-dVi adapter, eller VGA-Hdmi adapter?

Har du installert korrekte drivere for skjermkortet ditt?
VGA-DVI adapter ja, men prøvde å bare kjøre med den ene nye skjermen alene via HDMI men ikke noe bilde.

Har oppdatert skjermkortet via default iallefall, jomindre det er en spessiel driver jeg trenger for dualscreen?

Skjermkortet er: MSI GEFORCE GTX 770 2GB PCI-E DVI/HDMI/DP

Også, med begge skjermer koblet til kan jeg flytta pekeren vidre ut til siden av skjermen som indikerer at det er enda en skjerm der
Sist endret av Thundersheep; 8. juli 2014 kl. 21:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ok, om du kobler fra den skjermen som virker, og setter den nye skjermen der. Da virker den?
Test dette for å utelukke om det er en feil med den nye skjermen.

Neste steg er å sjekke om du har driveren for skjermkortet ditt.
For GTX 770 kan du laste GeForce 327.23 Driver

Deretter må du finne ut hvordan du skal dele skjermen. Jeg har opplevd at windows ikke klarer dette før man installerer nyeste driver og deler skjermen i fra programmet til skjermkortet.

Test dette, så håper jeg du får det til
Har testet skjermen alene men får ikke bilde da heller, men også som sagt så "Er" det 2 skjermer der, med tanke på at jeg kan bevege pekeren over til den andre skjermen.

Kan det ha noe å si med at det er en skjerm koblet med vga og en skjerm koblet med HDMI ?
Sist endret av Thundersheep; 8. juli 2014 kl. 21:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Om du har koblet til skjermen slik som den du hadde fra før, og du ikke har bilde, så har du enten fått en defekt skjerm, eller så står den på feil input. På min PC-skjerm så har jeg HDMI, DVI og VGA input, og kan bytte mellom disse slik jeg vil.
Se etter et ikon eller knapp som ser slik ut:
http://www.hackademia.co.uk/input.gif

Hvilken skjerm er dette snakk om forresten?
Misforstår jeg deg rett forsøker du å ha 2 skjermer tilkoblet samtidig? Da må du aktivere skjerm nr 2 i windows. Høyreklikk på skrivebordet og velg skjermoppløsning. Der kan du slå på skjerm nr 2 og velge om du vil utvide skrivebordet eller klone skjermene(samme bilde på begge) Om du trykker og holder inne museknappen på den ene skjermen på bildet der kan du dra den rundt slik at du får dei riktig høyre og venstre. Programmet "Dual Monitor" er gratis og gir deg startlinje på begge skjermene og ikke bare den som er markert som hovedskjerm.
suppesos: Leste du tråden før du svarte? Jeg gjetter nei!
Har testet skjermen alene men får ikke bilde da heller, men også som sagt så "Er" det 2 skjermer der, med tanke på at jeg kan bevege pekeren over til den andre skjermen.
Vis hele sitatet...
Jeg heller mot feil input på skjerm, eller defekt skjerm. Får se hva TS svarer
Sitat av fulloggal Vis innlegg
suppesos: Leste du tråden før du svarte? Jeg gjetter nei!
Vis hele sitatet...
Yes, but no... Gikk nok litt fort i svingene der ja :P

Ellers så kan en sjekke skjermoppløsning, har dog aldri vert borti at det har skapt problemer på en pc skjerm, mens en TV ikke alltid liker å få en ikke støttet oppløsning.

Så da blir vel tankene som fulloggal sier, sjekk input, kabel, kryssbytting..

Litt OT: NVidea sliter litt med at prosessen "nvtray" har minnelekkasjer. Start NVIDEA Control Center, trykk på desktop helt på toppen, og ta vekk haken på show tray icon så fjerner du den prosessen. Det er dog ikke nødvendig om du ikke blir rammet av minnelekkasje. nvtray spiste opp 2.8gig minne hos meg før jeg fant rakkeren og fikk slått det av.
Skjønner såppas, Har jo koblet rett og alt som skal til, har også sjekket instillingene via windows, står jo videre oppe i tråden, har bare problemer med å få den til å få bilde, står bare "No cable detected". Virker rart dersom skjermen er helt ny og pc'en og, men jeg har bydg pc'en selv nylig og hadde problemer allerede da med å få koblet til 1 skjerm. eneste porten som funker er DMI rett fra skjerm kortet, ikke HDMI osv. skjermen er ikke defekt dersom det kommer bilde av og skru den på bare ikke pc bilder.

Snakk om 2 benq skjermer 24'', en GL2450 og en GL2450H
Jo, den kan være defekt selv om den viser benQ logoen når du slår den på.
Koble i fra den skjermen som virker, og koble til den andre HELT likt som den som virker. OG sett skjermen på riktig input. Virker det ikke da, så er skjermen defekt.
Wow, ser ut som om jeg bare var en komplett idiot.... Etter litt søking rundt var det bare jegsom ikke hadde skiftet kilde på skjermen, knappen for kilde het av en eller anna grunn "enter". men jaja, takk for hjelpa som var!
Det skrev jeg jo til deg i 3 innlegget mitt, men ikke lett å finen rett knapp hvis de har kallt den for 'enter' i stedet for 'input' eller 'source'.