Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2702
Hei.
Nå har jeg mottatt to rare meldinger fra utlandet, og trenger hjelp til å oversette

Først fikk jeg denne fra nr +24107977413:
"Mn glaym nakrd bo away telm bo bkay basi rozhany trm bo krdy ka chan xrapbwy lagalmla jwndyanen shweneky fenk jaweky xosh shabaka zor kama boxot sari kchka"

Trodde dette bare var en feilsendt sms, men så fikkjeg denne fra nr +24107966242:
"Ap ko chand raat buht buht mubarak ho Allah es chand k tufail apko buht sari khushyan atta kre Apke sb gham problem dour kre"

Alt av info er interessant, som hvor meldingene kommer fra.

På forhånd takk.
241 = Gabon

Kilde: internett, country codes

Ingen av numrene gir resultat på gule sider for Afrika (spesifikt: Gabon)

Ignorer meldingene, de har sikkert bare sendt feil.

PS! Om det skulle være forsøk på scam: [COLOR="Red"]aldri ring slike nummer[/COLOR].

Edit: Språket er mest garantert Fang, det mest brukte språket i landet. Det er ingen nettsider som har oversettelse for dette per i dag, om du absolutt må vite hva som står kan du kontakte en tolk eller et lokalt asylmottak.
Sist endret av waf; 15. juli 2013 kl. 17:35.
Trådstarter
2 0
Takk for hjelpa. Er jo mest nysgjerrighet som gjør at jeg vil vite hva som står og det at det kom meldinger fra to forskjellige nr.

Har på ingen måte tenkt å ta kontakt med disse nr.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Ringer du tilbkake så trekker de 199,- minuttet eller noe i den dur hvis det er scam.
Ordinær Freak
Hitiz's Avatar
Mitt i melding nr. 2 står det "Allah" og "Mubarak", handler vel om noe i den duren.
Sitat av Ollodo Vis innlegg
Trodde dette bare var en feilsendt sms, men så fikkjeg denne fra nr +24107966242:
"Ap ko [COLOR="Red"]chand raat[/COLOR] buht buht mubarak ho Allah es chand k tufail apko buht sari khushyan atta kre Apke sb gham problem dour kre"

Alt av info er interessant, som hvor meldingene kommer fra.

På forhånd takk.
Vis hele sitatet...
Chand Raat (Urdu چاند رات, literally, Night of the Moon) is a festival celebrated in Pakistan for the eve of the Muslim festival of Eid-ul-Fitr. As the beginning of an Islamic month depends on the first sighting of the lunar crescent, the month of Ramadan can be of either 29 or 30 days. The term Chand Raat refers to the evening on which first lunar crescent of the month of Shawwal is observed.

Hentet fra http://en.wikipedia.org/wiki/Chand_Raat

helt klart noe muslimsk ja!
Sist endret av Dub; 15. juli 2013 kl. 20:18.
Den meldingen du fikk er på urdu, og er en gratulasjon på at det er "full-måne"natten og eid neste dag.

Jeg fikk selv tre sms'er fra Gabon, men disse er på tysk, slettet de med en gang. Alle handlet om hvor mye savnet deg og elsker deg bla bla.

Sikkert noe scam:-(
Sist endret av Manno; 16. juli 2013 kl. 06:33.
Sari Khushyan er en artist, saa det virker som dette er reklamemeldinger av et eller annet slag.

Tipper det heller er telefonnummeret ditt som ved et uhell har havnet paa en eller annen liste, enn at dette er scam-forsoek. Det er nok av inkompetente teleselskap rundt omkring. Uansett, bare ignorere det.
Fikk nettopp inn 4 meldinger fra brukere her som har mottatt meldinger fra Gabon. 1 av de var tysk og 3 var engelsk / fransk. På 2 av disse meldingene var det snakk om salg av tepper og de 2 andre var uforståelig siden det var snakk om gud, mat, baguetter og ost. Så ingen sammenheng. Skjønte ikke hvorfor sånne meldinger kom.