Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1402
Hei!
Har nettop blitt ferdig med ett design for en nettside som skal publisere guider, tutorials og bilder for motorsykler.
Nærmere bestemt Aprilia RS 125.

Hva syns dere om designet? Er litt usikker på footeren, men vet ikke hva jeg skal gjøre med den

Link til bildet!
The bush kangaroo
Sk!ppy's Avatar
Kjempebra, kunne vært litt bedre kvalitet på footeren. Ellers good!
Har du designet alt i photoshop?
Ja? *titegn*
Syns det var en ryddig og oversiktlig side!

Vet ikke helt om jeg syns det bildet du har brukt som footer passer så bra til det formålet, men ellers utrolig bra side!
Da må jeg bare spørre om en ting, du designer alt i photoshop, legger til bilder i absolutt alle CSS # tingene? Untatt links og sånt da.(?)? Så bruker du html? Eller noe annet?
Designer alt i Photoshop, og så klipper jeg ut alle bilder og sånt, og velger Save for web. Så får jeg ut alle bildene mine, og så koder jeg i html og css, men hva har dette med min topic å gjørE?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Likte headeren og alt, men syntes footeren var litt for høy, vet ikke om det bare er min smak eller?
Sitat av fulloggal Vis innlegg
Designer alt i Photoshop, og så klipper jeg ut alle bilder og sånt, og velger Save for web. Så får jeg ut alle bildene mine, og så koder jeg i html og css, men hva har dette med min topic å gjørE?
Vis hele sitatet...
Glemte din topic :P
Kan vel i det minste si at jeg likte alt, men enig med alle andre at footeren ikke burde være sånn, bildet er greit, men burde være litt mindre synes jeg
Jeg syntes du har gjort en god jobb her!
Ta dette som kritikk og ikke klaging;

Jeg syntes den røde linjen i headeren fungerer godt, men syntes bildet bak kunne vært mer givende. Altså mange små bilder av Apriliaer, eller et stort hvor en får se noe mer interessant enn sidekåpen.

Jeg syntes også at "innholdet" var litt kjedelig. Ett lite tips du iallefall kan vurdere er og sette innholdsboksene mer adskilt. Med en border rundt eller noe i den duren. Noe som skiller de mer ifra hverandre. Tror også svart overskrift funker bedre. Selve innholdet i hver boks kunne gjerne vært mer som en ingress, altså slik at det er en mye mindre/kortere tekst som forklarer mer hva hver enkelt guide angår. Det blir for meg alt for mye og lese på en forside.

Når det kommer til footeren så syntes jeg at den fungerer minst like bra uten noen bilde der. Jeg ser du har litt svart øverst. Jeg tror at hvis du hadde midtstilt hele tabellen og brukt den svarte fargen som en bakgrunn, både på bunnen(under footeren) og toppen(over headeren), så hadde dette blitt knallers

Likte ellers fargekombinasjonene dine, og syntes du har kommet veldig bra igang!

Som sagt, dette er bare kritikk. Syntes forresten at det er veldig artig at du starter noe slik, da jeg selv har hatt en rekke Apriliaer.
Takk for kritikken Men skjønnte ikke helt hva du mente med footeren Men kan hende jeg dropper alt der, og bare har den røde "stripen" som er der nå.
Np!

Jo, jeg mente at du kunne fjernet bildet i footeren. Altså bare hatt den røde stripen med copyrights osv på. Det gjør det mye mer rent og proft. Det som da kan erstatte tomrommet etter bilder blir da feks bakgrunnsfargen. I dette tilfelle syntes jeg som sagt at svart (som du allerede har begynt med ser jeg, siden du har en svart stripe øverst) hadde passet veldig bra. Dette kan du jo selvfølgelig også ha på sidene av tabellen.

Kort sagt syntes jeg at siden hade sett finest ut med tabellen (headeren+innholdet+footeren=tabellen) i center (midtstilt), og svart bakgrunnfarge.

En annen tanke du bør ha i bakhodet er at når du skal ha hele siden som web-optimaliserte bilder så tar det mye større plass kontra om du koder det selv...
▼ ... over en uke senere ... ▼
Da var hele designet ferdig kodet i HTML og CSS.
Og på veien har jeg endret litt... Hva syns dere? Bedre eller verre enn bildet som jeg postet i første post?

Har også jobbet med mengden med tekst som Exocytumus nevnte i sin post.

Diskuter!

Link til designet ferdig kodet
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Først og fremst: <h1>Rs 125 Guides</h1> i div id logo syntes.
Nummer 2, jeg syntes du kunne gjort postenes tittel (feks Make your frame shine!) klikkbar.
Nummer 3, når man klikker i søkefeltet kan du gjerne legge inn litt Javascript som gjør at "Search..." blir borte.
Men ellers ser det ganske bra ut! GJ!
Sist endret av MrMrtn; 23. januar 2011 kl. 16:33.
Vises den? Hvilken oppløsning sitter du på? Ga den mer text indent i håp om at den forsvinner nå.

Selvfølgelig skal postenes tittel være klikkbar. Hva har jeg tenkt?

Det med søkefeltet kommer. Har ikke begynt på javascriptingen enda
Sitat av fulloggal Vis innlegg
Da var hele designet ferdig kodet i HTML og CSS.
Og på veien har jeg endret litt... Hva syns dere? Bedre eller verre enn bildet som jeg postet i første post?

Har også jobbet med mengden med tekst som Exocytumus nevnte i sin post.

Diskuter!

Link til designet ferdig kodet
Vis hele sitatet...
I chrome så synes det en svart skrift "Rs 125 Guides".

Edit: for sent
Sist endret av Daybreak; 23. januar 2011 kl. 16:40.
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Sitat av fulloggal Vis innlegg
Vises den? Hvilken oppløsning sitter du på? Ga den mer text indent i håp om at den forsvinner nå.
Vis hele sitatet...
Her har du et screenshot av problemet:
http://i54.tinypic.com/2z6fg3b.png
Menyen ser veldig rar ut, prøv å lag den litt større og få den plassert sånn at den er på linje med "RS125GUIDES"-teksten. Det ser ut som den er et par pixler for høyt oppe, og når teksten er så liten ser det bare feil ut.
Bakgrunnsbildet i headeren med det grønne landskapet ville jeg også fjernet, og evt. lagt inn noe mørkere. F.eks. noe sånt: http://th04.deviantart.net/fs16/150/...ntasyStock.jpg
Bildene til venstre, og menyen til høyre står ugjevnt, det ble litt skjevt?
Sitat av skateward Vis innlegg
I chrome så synes det en svart skrift "Rs 125 Guides".

Edit: for sent
Vis hele sitatet...
Sitat av Waver Vis innlegg
Her har du et screenshot av problemet:
http://i54.tinypic.com/2z6fg3b.png
Vis hele sitatet...
Dette skal være fikset nå.


Sitat av drittunge Vis innlegg
Menyen ser veldig rar ut, prøv å lag den litt større og få den plassert sånn at den er på linje med "RS125GUIDES"-teksten. Det ser ut som den er et par pixler for høyt oppe, og når teksten er så liten ser det bare feil ut.
Bakgrunnsbildet i headeren med det grønne landskapet ville jeg også fjernet, og evt. lagt inn noe mørkere. F.eks. noe sånt: http://th04.deviantart.net/fs16/150/...ntasyStock.jpg
Vis hele sitatet...
Har endret sizen på menyen, og fått den på linje med logoen. Så dette bedre ut?
Bildet får jeg tenke litt mer på før jeg gjør noe. Har sett litt på forskjellige ting.

Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Bildene til venstre, og menyen til høyre står ugjevnt, det ble litt skjevt?
Vis hele sitatet...
Hva mener du?