Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 620
Heisann, har ett problem med Windows som jeg har prøvd og fikse i over ett døgn nå.

Tingen er at når jeg starter Windows på vanlig måte så kommer kun Windows-skjermen opp før alt blir svart før musepekeren kommer opp etter noen minutter, men ingenting annet skjer. Akkuratt det samme skjer når jeg prøver oppstartreprasjonsverktøyet, prøver og boote med både Vista og Windows 7 disk eller prøver Recovery(Innebygd i ACER). Jeg kom meg forresten delvis inn i Recoverygreiene i går, men når jeg startet Recovery så stod det på låst på 0% i over en time før jeg ga opp, dette er det lengste jeg har kommet.

Altså, PCen vil ikke lenger en Windows-skjermen uansett hva jeg prøver. (den som loader Windows om dere forstår.)


Er det noen som har peiling på hva som kan være galt.
har du prøvd om den klarer å botte med linux-live-distro?
arkanoid's Avatar
Trådstarter
Nei, er ikke så kjent med Linux osv. Fungerer denne?

http://www.slax.org/get_slax.php

Sitat av arkanoid Vis innlegg
Heisann, har ett problem med Windows som jeg har prøvd og fikse i over ett døgn nå.

Tingen er at når jeg starter Windows på vanlig måte så kommer kun Windows-skjermen opp før alt blir svart før musepekeren kommer opp etter noen minutter, men ingenting annet skjer. Akkuratt det samme skjer når jeg prøver oppstartreprasjonsverktøyet, prøver og boote med både Vista og Windows 7 disk eller prøver Recovery(Innebygd i ACER). Jeg kom meg forresten delvis inn i Recoverygreiene i går, men når jeg startet Recovery så stod det på låst på 0% i over en time før jeg ga opp, dette er det lengste jeg har kommet.

Altså, PCen vil ikke lenger en Windows-skjermen uansett hva jeg prøver. (den som loader Windows om dere forstår.)


Er det noen som har peiling på hva som kan være galt.
Vis hele sitatet...
Sitat av Meteor Freak Vis innlegg
har du prøvd om den klarer å botte med linux-live-distro?
Vis hele sitatet...
Ja, det fungerte ypperlig det. Noen måter jeg kan formatere PCen igjennom Linux Live så jeg kan installere Win7 igjen? Og kan det forresten være på grunn av WAT at alt av Windows plusselig krasjet i går?

Fant forresten ut nå at hele C: disken hvor Windows lå er fullstendig tom nå plusselig, så det er vel ikke rart at Recovery ikke fungerte. Men det forklarer jo ikke hvorfor jeg ikke får starte opp daten med Windows-CD slik at jeg kan instalere på nytt...

Noen som har en ide om hvordan jeg kan få installert Windows igjen?
Vil tro harddisken din har tatt kvelden. Hør på den, om den lager noe annet enn en rolig surrelyd (piping, skraping) så er dette sannsynlig. Er dog ikke alle krasjede harddisker som lager uvanlige lyder, så det beste ville være en SMART-test. Finn deg en boot-cd som inkluderer harddiskdiagnoseverktøy.
arkanoid's Avatar
Trådstarter
Jeg kom frem til det selv og har nå instalert Win7 på den andre harddisken.

Takk for hjelpen uansett.
WoopWoop
xLAx's Avatar
Ser at problemet er løst, men ville bare si at Linux Mint har SMART-verktøy som fungerer bra