Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  93 41628
Bruker å mixse energi drikke brettene mine har litt forskjelig av alt. Men liker svart rockstar og bomba best da
Sitat av snar97 Vis innlegg
Bruker å mixse energi drikke brettene mine har litt forskjelig av alt. Men liker svart rockstar og bomba best da
Vis hele sitatet...
Siden du gjennopplivet en død 1år gammel tråd så får jeg skrive noe jeg også


Det har null forskjel hvilken energidrikk du kjøper hvis du bare tenker på koffein, det er en max grense på 32mg per 100ml eller noe lignende.

Så alle som sier "Den er jo så mye bedre! Man blir jo så våken og full av energi i forhold til den dritten der"
snakker da bare tullball..
Sist endret av KjemikalieX; 25. desember 2012 kl. 18:47.
mad croc
er tre energi drikker som funker litt Rockstar, monster og redbull alt annet er svada, de billig bretta er bare tull!
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
er tre energi drikker som funker litt Rockstar, monster og redbull alt annet er svada, de billig bretta er bare tull!
Vis hele sitatet...
Hvorfor det?
Sitat av KjemikalieX Vis innlegg
Hvorfor det?
Vis hele sitatet...
på meg i hvertfall og andre jeg kjenner
så har det lite funk.. men funker dem på deg så er det jo bra
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
på meg i hvertfall og andre jeg kjenner
så har det lite funk.. men funker dem på deg så er det jo bra
Vis hele sitatet...
Høres nesten litt ut som om det effekten bare "sitter i hodet", hvis du skjønner hva jeg mener. Er samme mengde koffein pr 100 ml i nesten alle energidrikker.
Sitat av Fjøsnissen Vis innlegg
Høres nesten litt ut som om det effekten bare "sitter i hodet", hvis du skjønner hva jeg mener. Er samme mengde koffein pr 100 ml i nesten alle energidrikker.
Vis hele sitatet...
tja er nå flere vitaminer å sånt i dem dyrere

og flere av billig merkene har mindre koffein

www.wikipedia.org/wiki/X._Ray_(Energidrikk)
Som nissen sa, tror mye sitter i hode.

Selv velger jeg energidrikke ut ifra smak, driter i hvor mye koffein de inneholder.

Personlig liker jeg battery og redbull best blandt de norske. Den aller beste drikken er NOS, men pga for mye koffein er den ulovlig å importere til Norge.
Sitat av Screwdriver Vis innlegg
Stemmer med på den.
Det inneholder gjerne mer koffein også.
Vis hele sitatet...
Man drikker ikke energidrikker kun pga. koffeinen. I tillegg til koffein er det i de fleste energidrinker nå også Taurin, som øker utholdenhet og motvirker muskeltretthet under fysisk belastning (Ikke noe fare for fysisk belastning på TG uansett går jeg ut i fra..)

[COLOR="Red"]Red Bull [/COLOR]er kongen.

Skal du holde deg våken, ta en koffeinpille eller en strek med noe sukker/salt.
Sitat av Hygge Vis innlegg
Man drikker ikke energidrikker kun pga. koffeinen. I tillegg til koffein er det i de fleste energidrinker nå også Taurin, som øker utholdenhet og motvirker muskeltretthet under fysisk belastning (Ikke noe fare for fysisk belastning på TG uansett går jeg ut i fra..)

[COLOR="Red"]Red Bull [/COLOR]er kongen.

Skal du holde deg våken, ta en koffeinpille eller en strek med noe sukker/salt.
Vis hele sitatet...
tenkte litt på koffeinpiller eller tableter, hvor får jeg kjøpt disse? er 15 år om det har noe og si.
Sitat av norcogamer Vis innlegg
tenkte litt på koffeinpiller eller tableter, hvor får jeg kjøpt disse? er 15 år om det har noe og si.
Vis hele sitatet...
Stikk på apoteket. Reseptfritt og null aldersgrense.
Sitat av fatfro Vis innlegg
Stikk på apoteket. Reseptfritt og null aldersgrense.
Vis hele sitatet...
takk takk, vet du priser også eller om det er en spesiell type jeg bure velge?
Sitat av norcogamer Vis innlegg
takk takk, vet du priser også eller om det er en spesiell type jeg bure velge?
Vis hele sitatet...
Fenazon-Koffein. Dette er smertestillindene, men sterke tabletter med koffein i. Har ikke prøvd noe annet.
De på svenskegrensa er sterkere, de har ikke så strenge lover mtp koffein mengde.
Jeg bestilte selv fra Ebay
Sist endret av KjemikalieX; 27. desember 2012 kl. 02:50.
Jeg har ikke lest igjenom hele tråden, men Franks er en favoritt hos meg. Handler alltid et brett med det når jeg er i Sverige. Digger smaken, og det er en av få energidrikker jeg faktisk merker effekt av. Kan godt være en smule placebo fordi jeg går rundt å syns den er veldig bra, men den har nokså høyt koffein innhold, og smaker godt.

btw en liten funfact om placebo og koffein. På jobben går det i koffeinfri kaffe, og da jeg begynte å jobbe så viste jeg ikke dette. Kom på jobb og sjenket meg kaffe og følte meg pigg, helt til noen fortalte meg at det var koffeinfri, da var jeg like trøtt uansett hvor mye jeg helte nedpå. Litt morsom opplevelse egentlig.
▼ ... over et år senere ... ▼
Noen som vet om Mad Croc selges i Sverige?

Ble solgt rundt forbi i Norge en stund, men av en eller anna grund selges den ikke mer. Utrolig synd siden det var favoriten.
Sko gjerne hatt noen brett til TG!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hvis jeg ikke får kjøpt Mad Croc vil jeg vurdere andre billige varianter, bare det ikke er Powerking som smaker snus.
Noen som er oppdatert på priser og hvilke en kan anbefale?

Liker normalt surlige energidrikker, værste som fins er monster som smaker kunstig dritt.
Så de solgte brett med mad-croc på overskydsbolaget eller hva nå den sjappa heter. Hvis du er på Norby finner du den hvis du tar til venstre når du kommer inn ved max burgersjappa.

Hvis du er i Charlottenberg (senteret) finner du den ved å gå rundt i ring til du ser et skilt det står "öb" elns.
Sist endret av jorwax; 26. februar 2015 kl. 22:42.
FRANK'S er digg! Fylte to poser med hvertfall 1-4 av alle energidrikkene de hadde i andre etasje på Nordby + to brett med brus til omtrent 350 norske; utrolig rimelig. Tror ikke pris blir noe problem uansett hva du velger å kjøpe, men jeg vil ihvertfall anbefale FRANK'S. Den er ikke spesielt god når den er lunka, så med tanke på at det er TG drikke, så ville jeg vurdert å ta med (eventuelt investere) i et minikjøleskap og noe engangskopper. Vi ses i April!
Skal teste Fransk's!
Engangspropper har jeg, minikjøleskap er ikke lov på TG.
Ser mange her inne snakker om å handle koffeinpiller... drit i det.

Kjøp heller 25 gram koffeinpulver på ebay til rundt 45 spenn inkl. frakt!

Bare husk å kjøpe fra EØS land (England er bra, USA er no-go) og hold deg under grensa på 27 gram.
3 måneders forbruk av legemidler fra EØS, hvor en døgndose koffein er 300 mg. --> 300 * 90 dager = 27 000 mg.

Selv drikker jeg husholdningssaft med rundt 300 mg. pulver i til ca. 4.20,- kroner litern!

Hold deg godt under 1 gram koffeinpulver, da doser helt nede i 3 gram kan ta livet av deg.

Sjekk signaturen min for en fancy energidrikk-oppskrift.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Ser mange her inne snakker om å handle koffeinpiller... drit i det.

Kjøp heller 25 gram koffeinpulver på ebay til rundt 45 spenn inkl. frakt!

Bare husk å kjøpe fra EØS land (England er bra, USA er no-go) og hold deg under grensa på 27 gram.
3 måneders forbruk av legemidler fra EØS, hvor en døgndose koffein er 300 mg. --> 300 * 90 dager = 27 000 mg.

Selv drikker jeg husholdningssaft med rundt 300 mg. pulver i til ca. 4.20,- kroner litern!

Hold deg godt under 1 gram koffeinpulver, da doser helt nede i 3 gram kan ta livet av deg.

Sjekk signaturen min for en fancy energidrikk-oppskrift.
Vis hele sitatet...
Og for gudsskyld SPIS. Når jeg jobbet på et større LAN for noen år siden så var det ei jente som mista bevisstheten, helt sikkert fordi hu poppa flere energipiller enn antall kalorier i noen dager.

Off-Topic: Noen som vet om de selger Dark Dog noe sted enda?
Sist endret av Bruskork1; 27. februar 2015 kl. 03:52.
Sitat av SpongeFrog Vis innlegg
Skal teste Fransk's!
Engangspropper har jeg, minikjøleskap er ikke lov på TG.
Vis hele sitatet...
Mener et USB kjøleskap til å plugge i PC-en. Vet at kjølebagg ikke er tillat, men disse (USB kjøleskapene) er det mange som bruker da de benytter seg av strøm fra datamaskinen, og ikke direkte fra stikkontakten. Altså blir det det samme som å lade telefonen din; du vil ikke ta strømmen på hele rekka med et sånt et.
Sist endret av Knife Freak; 27. februar 2015 kl. 09:39. Grunn: Skrivefeil
Det er ikke lov med noe form for kjøleskap, dessverre
Sist endret av SpongeFrog; 27. februar 2015 kl. 09:41.
Sitat av SpongeFrog Vis innlegg
Det er ikke lov med noe form for kjøleskap, dessverre
Vis hele sitatet...
Jeg skal ikke si det sikkert at det er tillat, men jeg har ihvertfall ikke lest at det ikke er tillat. Jeg kan legge til at i fjord satt jeg og kameratene mine ti meter unna security, og de kunne ikke brydd seg mindre om det lille kjøleskapet. Så folk med kjølebagg også, men det er ingen som "tar deg" før du har tatt strømmen. I utgangspunktet skal du heller ikke ha med lydanlegg, men det er jo høydepunktet til flere av de som drar. Du får ikke problemer med det du har med deg før du skaper problemer med det selv. Nå blir det off topic her, men de som har med lydanlegg tar dessuten hensyn til hverandre, og spiller låter på tur. Det handler altså om å finne en løsning, så kan du ha med deg nesten hva du vil.

Sitat av SpongeFrog Vis innlegg
Det er ikke lov med noe form for kjøleskap, dessverre
Vis hele sitatet...
Har du kilde?

Om du refererer til dette, så kan man jo forsåvidt tolke det sånn man vil.
Du trenger IKKE
Vis hele sitatet...
...Men jeg vil ha med
Sist endret av Knife Freak; 27. februar 2015 kl. 10:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
6 3L flasker med Mad Dog koster rundt 79, helt grei smak på den også.
Sitat av Knife Freak Vis innlegg
Jeg skal ikke si det sikkert at det er tillat, men jeg har ihvertfall ikke lest at det ikke er tillat. Jeg kan legge til at i fjord satt jeg og kameratene mine ti meter unna security, og de kunne ikke brydd seg mindre om det lille kjøleskapet. Så folk med kjølebagg også, men det er ingen som "tar deg" før du har tatt strømmen. I utgangspunktet skal du heller ikke ha med lydanlegg, men det er jo høydepunktet til flere av de som drar. Du får ikke problemer med det du har med deg før du skaper problemer med det selv. Nå blir det off topic her, men de som har med lydanlegg tar dessuten hensyn til hverandre, og spiller låter på tur. Det handler altså om å finne en løsning, så kan du ha med deg nesten hva du vil.



Har du kilde?

Om du refererer til dette, så kan man jo forsåvidt tolke det sånn man vil. ...Men jeg vil ha med
Vis hele sitatet...
Det er egentlig ikke lov med kjøleskap, det at folk har kunna ha det før er fordi ikke alle plassene tok ca. 1 amp. Nå derimot, så kommer, i teorien i allefall, alle plassene til å dra rundt 0,5-1 amp. Siden i år så kan man ikke ha mer enn en plass.

I tillegg så kan man tolke pakkelisten sånn man vil, men det står ganske klart i reglene at kjøleskap ikke er ok.

Ekstra elektrisk utstyr
Det er ikke tillatt å ta med egen vannkoker, vaffeljern eller annet kjøkkenutstyr. Vi kan bare tilby en viss mengde strøm til hver person - det finnes rett og slett ikke nok strøm til at folk kan ta med slikt. Det vil være et oppmerket område med strømuttak, men du kan heller ikke der koble til kjøleskap o.l. Finner vi ut at noen bryter denne regelen, vil du få en advarsel, samt at vi inndrar utstyret. Prøv heller den flotte "beverage cooler-"tjenesten vår!
Vis hele sitatet...
http://www.gathering.org/tg13/no/inf...ecurity-rules/

Edit: Det er verdt å nevne at USB-kjøleskap er ok, siden det tar en 33cl boks og ikke veldig mye strøm
Sist endret av Ekvivokk; 27. februar 2015 kl. 12:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg tror ikke det har så mye å si hva du har med, så lenge du ikke trekker en større strøm enn 1 amp. Kan ikke se for meg at et bittelite usb-kjøleskap slik som dette trekker så forferdelig stor strøm.

Ett stort kjøleskap er faktisk ikke så ille det heller. Hvis vi sier skapet er på 160w med en driftspenning på 230v vil strømmen bli rundt 0,70A, som vil si at du faktisk kan ta med deg en raspberry pie til gaming i tillegg. Kan bli en stusslig tur, men fortsatt "doable".
Sist endret av jorwax; 27. februar 2015 kl. 12:58.
Sitat av jorwax Vis innlegg
Jeg tror ikke det har så mye å si hva du har med, så lenge du ikke trekker en større strøm enn 1 amp. Kan ikke se for meg at et bittelite usb-kjøleskap slik som dette trekker så forferdelig stor strøm.

Ett stort kjøleskap er faktisk ikke så ille det heller. Hvis vi sier skapet er på 160w med en driftspenning på 230v vil strømmen bli rundt 0,70A, som vil si at du faktisk kan ta med deg en raspberry pie til gaming i tillegg. Kan bli en stusslig tur, men fortsatt "doable".
Vis hele sitatet...
Kamerat hadde med seg kjøleskap som du linket til og fikk streng beskjed av security i løpet av første dagen om å koble fra og fjerne den.
Å jasså?
jaja hva vet vel jeg, første året mitt på tg i år så :P
Litt kjipt hvis det er som du sier da, hvor skal jeg legge snusen hen da? Det skapet er jo en perfekt snus kjøler...
Sitat av jorwax Vis innlegg
Å jasså?
jaja hva vet vel jeg, første året mitt på tg i år så :P
Litt kjipt hvis det er som du sier da, hvor skal jeg legge snusen hen da? Det skapet er jo en perfekt snus kjøler...
Vis hele sitatet...


De har vel fortsatt fryseelement ordningen? var ivertfall det når jeg var der tilbake i 2010
Sitat av mr_james Vis innlegg
De har vel fortsatt fryseelement ordningen? var ivertfall det når jeg var der tilbake i 2010
Vis hele sitatet...
Det har vært slik hvert år fra 2010 til og med i fjor. Regner med at de fortsetter i år også.
Sitat av Huztle Vis innlegg
Det har vært slik hvert år fra 2010 til og med i fjor. Regner med at de fortsetter i år også.
Vis hele sitatet...
Denne ordninger funker dog. utrolig dårlig. Kom og ville bytte inn 3 elementer i fjord, men fikk ikke lov til å bytte flere enn 2 stk fordi det ikke var noen flere som var kalde.
Sitat av Lorenzo Vis innlegg
Denne ordninger funker dog. utrolig dårlig. Kom og ville bytte inn 3 elementer i fjord, men fikk ikke lov til å bytte flere enn 2 stk fordi det ikke var noen flere som var kalde.
Vis hele sitatet...
Kan ikke si meg enig, nå har ikke jeg vært på TG på et par år, men sist så byttet jeg 10 og 10 fryseelementer flere ganger uten stress
Sitat av Lorenzo Vis innlegg
Denne ordninger funker dog. utrolig dårlig. Kom og ville bytte inn 3 elementer i fjord, men fikk ikke lov til å bytte flere enn 2 stk fordi det ikke var noen flere som var kalde.
Vis hele sitatet...
Er dessverre sånn det blir til tider, da ting tar tid for å fryse, det er ikke dems skyld.
ville heller ha kjøpt kofein Pulver og en vekt å måle opp doser med, evt kun bare kofein-piller, men pulver er som sagt mye billigere å du får absolutt 50 ganger mye mer for prisen, fikk 250 gram fra ebay for 100 kr eller noe, vekter er noe får du veldig billig får tak i derfra og.
Sitat av sneakertweaker Vis innlegg
ville heller ha kjøpt kofein Pulver og en vekt å måle opp doser med, evt kun bare kofein-piller, men pulver er som sagt mye billigere å du får absolutt 50 ganger mye mer for prisen, fikk 250 gram fra ebay for 100 kr eller noe, vekter er noe får du veldig billig får tak i derfra og.
Vis hele sitatet...
Dersom du bestiller mer enn 27 gram blir det ansett som ulovlig import av legemiddler.

Dersom du bestiller fra et land utenfor EØS, same shit.

Kjøp 25 gram fra EØS land som England, koster rundt 45,- inkl. frakt.

250 gram er rundt 10 ganger mer enn den lovlige mengden du kan importere fra et EØS land.
Når det gjelder Franks, så har jeg smakt på alle de.

Den eneste jeg likte, var den med blåbærsmak.
Denne er tho totalt hektet på. Eneste energidrikken jeg drikker for tiden.

Koster 299+pant for et brett i sverige. (0.5l bokser)
Sist endret av Blackkoz; 5. mars 2015 kl. 21:21.
Kjøleskap er IKKE lov på TG, usb eller ikke. Det er nulltoleranse for kjøleskap uansett strømforbruk.

Det er mye lettere og bare si nei til alt av hvitevarer enn og må diskutere med hundrevis av folk som har med småe kjøleskap, hvor skal de sette grensen?

Og det med 1 amp, du kan trekke mer enn 1 amp. i snitt er det 1,33 amp per person hvis det er 10 personer per strømkurs, men det er ikke noe problem og trekke 5 amper så lenge resten av rekka ikke bruker mer enn 11 amper

Jeg har også lagt merke til at flere på både forumet og facebook bare antar at ting er lov fordi det ikke var noe snakk om det året før. Typ: "Jeg hadde med meg usb kjøleskap i fjord, ingen sa noe på det." eller som det er i denne tråden: "USB kjøleskap trekker da ikke så mye strøm at du går over 1 ampere"

Det at ingen sa noe på det betyr ikke automatisk at det er lov.

Eller et spørsmål som ble stilt på facebook: "Er det lov med e-cig på TG?" og første svar var "Ja". han bare antok at det var lov.(Det er ikke lov med e-cig på TG btw)

jeg vill absolut anbefale alle som har spørsmål om regler som ikke står på nettsiden og sende mail til crew og spørre istedenfor og få svaret "Ja" fra en random fyr og finne ut at det ikke var lov alikavell, og så sitter du der med skjegget i postkassa.
Sitat av StålSkuff Vis innlegg
jeg vill absolut anbefale alle som har spørsmål om regler som ikke står på nettsiden og sende mail til crew og spørre istedenfor og få svaret "Ja" fra en random fyr og finne ut at det ikke var lov alikavell, og så sitter du der med skjegget i postkassa.
Vis hele sitatet...
Skjegget sitter vel ikke værre fast en at du drar ut støpselet til den ulovlige gjenstanden og fjerner den?
Hvis det er slik at man blir hevet ut for et søtt lite usb kjøleskap vil jeg si de fører et ganske hardt regime...

Men nå synes jeg denne tråden er ganske langt ut på viddene, så...

Energidrikk any1?
Vil ikke dra tråden enda lenger ut, men når det kommer til kjøling så har jeg observert flere hjemmesnekra kjøleskap basert på tørr-is. Er usikker på lovligheten rundt dette, men den fungerer ihvertfall knall
Sitat av Pyromanic Vis innlegg
Vil ikke dra tråden enda lenger ut, men når det kommer til kjøling så har jeg observert flere hjemmesnekra kjøleskap basert på tørr-is. Er usikker på lovligheten rundt dette, men den fungerer ihvertfall knall
Vis hele sitatet...
Dry Ice
You are not allowed to bring or use dry ice at The Gathering.

Kilde