Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2052
Hey!

Har en samboer som begynner å bli lei av proppene hun bruker som kom med mobilen sin, så jeg tenkte å overraske henne med en godt par med headphones. Problemet nå er vel at jeg ikke har vært noe særlig interessert i lyd på en god stund, og dermed henger litt etter på hva som er bra og ikke.

Har egentlig ikke en makspris, så lenge de ikke er 5-10.000,- kronersklassen.

Lett meg grønn på tester og reviews den siste uka, så jeg tenkte å sjekke med folk i litt mer hjemlige trakter hva de liker, foretrekker, enten det er merke, passform, design etc.

For henne er designet minst viktig, det som veier mest er vel selve lydkvaliteten (diskant/bass), deretter komfort og så størrelse.

Noen som har forslag til jeg kan se etter, eller har erfaringer med et produkt/merke som ikke har skuffet, hyl ut!
Bose QC15 har vel komt ut med en ny versjon, som nå heter QC25. Har ikke testa de 25'serien men har vært borti både Dr.Dre, bose og sennheiser. Bose kommer ut fra det du skriver, design og selve lydkvaliteten.
BOSE QuietControl er faktisk noe jeg selv kunne ønsket meg.

QC1.5 kr 2000,- http://www.prisjakt.no/product.php?p=498405
QC2.5 kr 2500,- http://www.prisjakt.no/product.php?p=2786363
Sennheiser HD25 er noe av de bedre jeg har testet. Har ikke aktiv støydemping, men synes lydkvaliteten og måten de engasjerer på er overlegen over Bose QC.
Vet du hvilke finesser hun er ute etter, om finesser er hennes greie?

For trådløst headsett med maaange innstillinger, full bluetoothkontroll i headsettet osv, er Parrot Zik meget bra, og ved å justere innstillingene er det mulig å få veldig forskjellig lyd ut av de. De har også aktiv støydemping.

Et headsett som bare er trådløst som har fått mye god kritikk er overraskende nok nyeste versjonen av Beats. Nærmere bestemt Beats Solo 2 Wireless.

Er aktiv støydemping viktig, burde du se på QC15 eller QC25. QC25 skal være bedre på det meste. Begge disse krever derimot kabel, og krever ekstra batteri for støydemping.

Er det ikke så nøye med aktiv støydemping, så går jeg aldri lei av å anbefale Sennheiser Momentum. Virkelig et briljant sett hodetelefoner. Om hun hører på litt tøffere musikk kan Sennheiser Urbanite også være noe å se på. Sist i denne klassen vil jeg anbefale B&W P7. Jeg har ikke testet disse selv, men disse har gjort det meget godt i alle tester de har vært med i. Nylig ble de også kåret til årets hodetelefoner året 2014/2015 av lydogbilde.no (de er litt vel ivrige med årstallene).

De headsettene jeg har personlig erfaring med her er: Parrot Zik, Beats Solo 2 Wireless, QC15, og Sennheiser Momentum.

Lykke til med videre research og kjøp!
Sist endret av Flaskepost; 13. november 2014 kl. 15:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Awesome, takker for tips og innsikt!

Jeg har faktisk vært nære ved å kjøpe QC25 faktisk (har en tidligere kollega som var overfornøyd med sine QC15), men så dukker jo spørsmålet opp igjen, er det støyreduksjon som blir viktigst..? Jeg vil tro at kvalitet og komfort overgår støyreduksjon, så jeg har tittet litt mer på Sennheiser-produkter.

Skal definitivt sjekke ut Momentum/Urbanite, aldri brukt Sennheiser selv, men får høre jevnt og trutt at de som har dem er ekstremt fornøyde.
Audio Technica ATH-M50! Bare søk opp reviews. Du får dem til 900kr på netonnet med gratis frakt
Når jeg skulle gå til anskaffelse av nye hodetelefoner gikk jeg meg en runde i ulike butikker og hørte på forskjellige hodetelefoner og sammenliknet. Kan anbefale det samme, da finner du det du liker. Reviews kan guide deg litt inn på produkter du burde teste ut, men det er jo i bunn og grunn den som lytter som avgjør om lyden er god eller ikke.

Mitt valg ble Sennheiser Momentum.
Beste lydkvaliteten du får til rundt 1k er Audio Technica ATH-M50X. De er også ekstremt komfortable. Men er veldig stor i størrelsen så kan bli litt stress å ta med seg (hvis man går mye i byen osv) men er perfekt for kontor, buss osv.
Har kikket på ATH-M50X også faktisk, falt litt for de som var brune, de hadde nok falt i smak! :-)

@Marr:

Nå holder jeg til i Oslo/Akershus, men hvilke butikker var du i? Jeg ser at mye står på display i diverse elektronikk-butikker jeg er innom, men hvor kan man faktisk prøve det selv? Har jo tenkt på dette selv, men trodde norske butikker var litt sånn "Kjøp det heller og kom tilbake om du ikke er fornøyd", hehe
Er LYDKVALITET første-pri ville jeg ikke sett på Bose, i mine ører spiller de ikke bra... Det blir stille utenifra, men that's it.

Audio Technica M50 er knall, det samme er Sennheiser HD-25 og Momentum. Selv gikk jeg for Shure SRH1540 da jeg skulle ha lukkede hodetelefoner, og angrer ikke et sekund. De er gode å ha på, selv når det er snakk om 8-10 timer lange lyttesessions. De spiller veldig åpent og du blir ikke sliten av lyden, selv med litt volum. Koster ca. 3500,- men jeg bruker hodetelefoner minst 14 timer hver dag (9 timer jobb + transport samt. endel hjemme) så det har vært verdt det.
"Billigsalg" på Momentum:

http://www.soundgarden.no/hodetelefo...efon-brun.html

Hegel hodetelefonforsterker:

http://www.soundgarden.no/stereo/d-a...rker-solv.html

Sånn litt utenom. Du må være en jævla god kjærest. 5-10.000 i julegave på HiFi... jeg hadde gått tullinge, vært deg evig takknemmelig. Sikker på at du ikke ønsker et patnerbytte?
Sist endret av Hei-Det-Er-Meg; 14. november 2014 kl. 12:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Audio Technica M50 har super lydkvalitet, men de presser en del og blir slitsomt i lengden. I tillegg er de ganske store, og egner seg ikke så bra til å ta med seg.

Skulle jeg valgt nytt headset i dag hadde jeg gått for BOSE qc25, uten tvil.

Hei-Det-Er-Meg: han skriver vel at han ikke vil opp i 5-10.000 kroner klassen, så du får legge ut kontaktannonse for sugar daddy et annet sted
Rask på avtrekkeren, beklager.
Jeg har vært veldig fornøyd med SMS Audio sine Streets by 50, de er kanskje litt store men lyden er fin i mine ører
Da står nok valget mellom Momentum, QC25 og ATH-M50X.

Må få testet dem som det nevnes her, kan sikkert lese meg grønn ihjæl på gode ord, men det blir noe helt annet å ha dem på hodet selv

@Hei-Det-Er-Meg
Skulle det skjære seg så skal jeg ha deg i bakhodet! Punger lett ut for en fin gave til en med-freaker som hopper til sengs med meg lissom
Ser at C skal være rimelig lettdrevne, men jeg ville uansett ha gått for den Hegel'en. Den tar nesten ikke plass i lomma. En av de bedre du får i den prisklassen.
Sist endret av Hei-Det-Er-Meg; 14. november 2014 kl. 13:57.