Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  60 18933
Gjør som han rett over her sier! (Vel og merke hvis du ikke har ræva full av penger da.) Å hyre advokat koster fort MYE så vent med det til du (eventuelt) trenger det. Det vil si hvis saken havner i tingretten (etter forliksrådet) er det greit å ha noen som kan tillegsfakturere huseier..
Sist endret av woff; 1. juli 2014 kl. 15:13.
100% Grønn
Hemmelige Freak's Avatar
Trådstarter
Dette står det i eposten fra huseier hvor han ber meg flytte ut:

​Har leid ut leiligheten, og han ønsker å overta fra 01.06.
Kan du få flyttet og rengjort innen utgangen av neste helg ??
Vis hele sitatet...
Her er mitt svar tilbake:

Hei!

Svarte også på sms! Men ja! Jeg kan ha leiligheten vasket og ryddet til 1. Juni!
Vis hele sitatet...
Her er epost fra huseier tilbake til meg:

Da han ønsker å flytte inn snarest mulig kan dere avtale overlevering direkte​ da jeg ikke er tilstede i helga. Har informert han om dette og jeg har forstått at dere har hatt kontakt.
Vis hele sitatet...
håper det hjelper litt
Xae8koo har rett.

Bare frem krav til banken på depositumet. Du skylder ingenting.
Sist endret av tearz83; 2. juli 2014 kl. 00:39.
Huseier har vel strengt tatt ikke mulighet til å fremleie leiligheten. Om han har gjort det for å hjelpe deg, har han selv driti på draget, juridisk.
Dersom det ble foretatt et legitimt fremleie, har huseier sitt på det rene. Men huseier kan ikke fremleie selv, og i og med at han skrev "Har leid ut leiligheten", var det ikke et fremleie, så bare fortell ham dette.
100% Grønn
Hemmelige Freak's Avatar
Trådstarter
Sitat av Assios Vis innlegg
Dersom det ble foretatt et legitimt fremleie, har huseier sitt på det rene. Men huseier kan ikke fremleie selv, og i og med at han skrev "Har leid ut leiligheten", var det ikke et fremleie, så bare fortell ham dette.
Vis hele sitatet...
Hvordan burde jeg formulere dette til han?
"Øko-Terrorist"
Virker ikke som om han forstår forskjellen på utleie og fremleie.
Ved fremleie er det leietaker som inngår en avtale med en 3 parts leietaker, ved utleie er det huseier som leier ut til en leietaker. Du har ditt på det rene hvis alt stemmer som er fremlagt i tråden og intet er holdt skjult, huseier har bæsja på leggen.
Sitat av Hemmelige Freak Vis innlegg
Hvordan burde jeg formulere dette til han?
Vis hele sitatet...
Utleier har terminert forrige leietakers avtale, gjennom å fristille forrige leietaker til fordel for ny leietaker. Når det er sagt, ville jeg vel aldri fremmet noe som helst. Jeg tror du er best tjent med å følge slashdot's råd som sitert under:
Sitat av slashdot Vis innlegg
Ikkje betal meir leige. Gi melding til banken om at du krev depositume utbetalt, og vent.

Det står i stortsett alle vilkår på depositumskonto.

Ved å krevje det utbetalt overlet du heile saka til utleigar - han må gå til søksmål / forliksrådet for få pengane.
Vis hele sitatet...
Hadde vært artig med en oppdatering her.
Jeg ville ikke betalt en krone til han. Som slashdot sier, be banken om å utbetale pengene.
Om han ikke godtar at depositum utbetales så må han ta noen grep for å stoppe utbetalingen, og da tror jeg at han treffer på noe som ikke er en datamaskin, men et menneske, som kan si at han ikke har grunnlag for å nekte utbetaling.
Skulle han klare å få stoppet utbetaling vil mailene dine "redde" deg slik at du får pengene.

Utleier har bajset på leggen og prøver å presse ut de siste kronene av deg, selv om han egentlig vet at han ikke har grunnlag for det. Jeg kan også skrive ting som...

For oss er denne saken krystallklar og vi forventer at dere gjør opp for dere.
Vis hele sitatet...
At dere ikke klarer å se at vi har vært svært imøtekommende og behjelpelig for din sønn i en vanskelig situasjon er veldig synd.
Vis hele sitatet...
Vi har satt oss godt inn i saken og i Jussen, men vi er ikke sikker på om dere har like god oversikt her.
Vis hele sitatet...
I tillegg har vi fått merkostnader som følge av utleie til ny leietager før tiden. Dessuten ekstra mailarbeid og telefoner som vi må vurdere å tilleggsfakturere.
Vis hele sitatet...
Vi ser oss ikke i stand til å betale ut depositum så lenge han ikke har oppfylt sine forpliktelser.
Vis hele sitatet...

... for å legge skyldfølelse på leietaker og prøve å få han til å betale.


Kort og greit; Krev depositum utbetalt, og ikke betal en krone til utleier.
Om han gjør slik at du ikke får depositum, så gjør du de tiltak som må til. Enten det blir advokat, forbrukerrådet eller hva det blir.
Dette tror jeg også er noe som går under fri rettshjelp, og du kan da få gratis advokat i saken.

LYkke til, og oppdater oss gjerne på hva som skjer her
Sitat av Marve Fleksens Vis innlegg
Denne huseieren virker temmelig tilbakestående.
Vis hele sitatet...

Ånei på ingen måte, huseieren virker derimot som en slu og sleip jævel som skal flå TS så godt han kan. Vage formuleringer og forsøk på løgn og tilbakeholding av sannheter.

Tror nok han er svært smart, men også en kald og kynisk faen. Håper virkelig TS gruser denne karen slik at utleier får seg en reality check.