Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 8902
Har laget en nettside for å enkelt kunne oppdage norske vines, da man ellers bare får sett dem om man har Vine-appen. Tenker å slenge på reklame om siden får nok views (den har til nå et konstant besøkstall på rundt 4-5, og nettsiden ble ferdig i går). Tar i mot tilbakemeldinger!

norskevines.no
▼ ... over en uke senere ... ▼
Likte siden. Fint alternativ til artige. Kunne gjerne vært poster

Vært flere poster *
Offtopic, men får ikke spilt av videoene, heller ikke på enkelte nettaviser og nettsider. Noen som vet hva jeg mangler?
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Fin og morsom side! Ser ut som den er enkel og bra laget.

Vil også si tusen takk for at du minnte meg på hvor mye jeg hater Vine og alt Vine står for; inkludert, men ikke begrenset til, idiotiske, meningsløse videoklipp opplastet av talentløse, uinspirerende folk som a) kjeder seg, eller b) er erke-hipstere på jakt etter det neste store, til tross for Vines rent kvalitative mangler - eksemplifisert av denne tilnærmet perfekte hipster douche-baggen og hans meningsløse, seks-sekunders, multimediale, kunstneriske "ytringer": https://vine.co/v/bx9xuwgAnqF

(ja, hater Vine, foruten designet - som er smooth).
Sist endret av Stormen; 17. juli 2013 kl. 19:26.
Hva med å ha en egen "side" for de mest populære vinene, som den du har på de nyeste bidragene. Så slipper en å bli nødt til å klikke på en og en i de forskjellige tidsrommene.
Sitat av Dantello Vis innlegg
Hva med å ha en egen "side" for de mest populære vinene, som den du har på de nyeste bidragene. Så slipper en å bli nødt til å klikke på en og en i de forskjellige tidsrommene.
Vis hele sitatet...
Er enig der.
Kunne gjerne vært en "arkiv-funksjon" som rangerte fra mest til minst likte.
Sitat av Simennzz Vis innlegg
Er enig der.
Kunne gjerne vært en "arkiv-funksjon" som rangerte fra mest til minst likte.
Vis hele sitatet...
kanskje stormen kan gjøre det mulig å lage vine-lister på listnerd?
Sitat av Klistermerke123 Vis innlegg
Offtopic, men får ikke spilt av videoene, heller ikke på enkelte nettaviser og nettsider. Noen som vet hva jeg mangler?
Vis hele sitatet...
Du kan prøve å gå innpå chrome://flags og skrue på "Deaktiver maskinvareakselerert videodekoding"
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Håper siden din blir nedlagt da den støtter hele det idiotiske konseptet.
Vis hele sitatet...
Sitat av fanboi Vis innlegg
Støtter dette. Få det bort!
Vis hele sitatet...
Hei. Jeg ville bare si at jeg ikke liker noe dere liker og vil at muligheten for å gjøre det skal fjernes. Vel, hvor narsissistisk går det an å være?
Bortsett fra de to damene på første side, syns jeg det her var drit dårlig. Har heller aldri hørt om vine før nå, ikke at jeg skjønner hva det er, men jeg har ikke sett dårligere humor på lenge.
Sitat av waf Vis innlegg
Hei. Jeg ville bare si at jeg ikke liker noe dere liker og vil at muligheten for å gjøre det skal fjernes. Vel, hvor narsissistisk går det an å være?
Vis hele sitatet...
Så du mener altså at subjektive meninger satt på spissen er narsissistiske?

Selv har jeg tydeligvis bodd under en stein, for dette hadde jeg ikke fått med meg, heldigvis.

Bortsett fra at jeg ikke likte innholdet synes jeg siden var fin og jeg likte fargene.
Hvorfor ikke bare bruke Instagram som kan filme opptil 15 sekunder + bilder?
Sist endret av Chemdog; 18. juli 2013 kl. 07:39.
Sitat av Chemdog Vis innlegg
Hvorfor ikke bare bruke Instagram som kan filme opptil 15 sekunder + bilder?
Vis hele sitatet...
Kan man filme på Instagram? Har ikke fått med meg det
Ja, opptil 15 sekunder som jeg nevnte, vine kan filme i 6.5 sekund.

Ja, opptil 15 sekunder som jeg nevnte, vine kan filme i 6.5 sekund.
Trådstarter
Takk for alle tilbakemeldinger!

Sitat av Dantello Vis innlegg
Hva med å ha en egen "side" for de mest populære vinene, som den du har på de nyeste bidragene. Så slipper en å bli nødt til å klikke på en og en i de forskjellige tidsrommene.
Vis hele sitatet...
Dette kommer snart!

Sitat av Chemdog Vis innlegg
Hvorfor ikke bare bruke Instagram som kan filme opptil 15 sekunder + bilder?
Vis hele sitatet...
Instagram fikk film fordi Vine hadde film. Heldigvis bruker de fleste fortsatt Vine, da man på Instagram må bla seg gjennom veldig mange bilder før man kommer til en morsom film. Instagram og Vine brukes også til forskjellige ting, og de fleste synes nok at 15 sekund blir litt i lengste laget.
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Veldig flott side Klarte faktisk å bla meg gjennom alle sidene :P
Knowledge is key
Dudew8's Avatar
Likte den veldig godt, skal spre litt på FB så du får litt mer besøk. (Y)
Sitat av Assios Vis innlegg
Takk for alle tilbakemeldinger!



Dette kommer snart!



Instagram fikk film fordi Vine hadde film. Heldigvis bruker de fleste fortsatt Vine, da man på Instagram må bla seg gjennom veldig mange bilder før man kommer til en morsom film. Instagram og Vine brukes også til forskjellige ting, og de fleste synes nok at 15 sekund blir litt i lengste laget.
Vis hele sitatet...
Så nå kan man stirre på maten vedkommende skal spise i 15 sekund!
Finally!
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Sitat av Assios Vis innlegg
...og de fleste synes nok at 15 sekund blir litt i lengste laget.
Vis hele sitatet...
Dæsken! Her ser vi at nettet har gjort sitt!
(Finnes et spesielt engelsk begrep for det, har noe med at internett gjør deg mindre tålmodig fordi du har alt det beste rett etter hverandre og ikke gidder vie oppmerksomhet over ''lengre'' tid, men husker jo selvfølgelig ikke hva det heter nå når jeg kunne brukt begrpet.)
Sist endret av Duckie; 18. juli 2013 kl. 18:02.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Assios Vis innlegg
Instagram fikk film fordi Vine hadde film. Heldigvis bruker de fleste fortsatt Vine, da man på Instagram må bla seg gjennom veldig mange bilder før man kommer til en morsom film. Instagram og Vine brukes også til forskjellige ting, og de fleste synes nok at 15 sekund blir litt i lengste laget.
Vis hele sitatet...
Hvorfor er en 15 sekunder lang film for mye? Har da sett filmer på både youtube, tv og kino som er lengre enn 15 sekunder uten at det plager meg.

Nå har jeg ikke klart å forstå hva vine er for noe heller da. 7 sekunder lange filmer og det er alt? Bare folk som filmer korte klipp fra hverdagen sin? Hvorfor er ikke filmene lengre?
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Helt off-topic, hva er poenget? Er det en slags form for humor jeg ikke skjønner?
Har sett igjennom endel klipp nå og forstår enda ikke hva som er poenget bak det hele.

Kan noen forklare?
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Helt off-topic, hva er poenget? Er det en slags form for humor jeg ikke skjønner?
Har sett igjennom endel klipp nå og forstår enda ikke hva som er poenget bak det hele.

Kan noen forklare?
Vis hele sitatet...
Poenget er at vines på samme måte som tvitter / instagram etc i stor grad kun er interessant dersom du kjenner / er interessert i personen som poster.

Så en webside som samler random vines som dette har svært liten verdi. Topplistene kan kanskje være interessant, men av det jeg så var det ikke spesielt bra det heller.

Jeg følger en del interessante personer på vine, men å se hva "Ola Dunk" filmer er helt uinteressant.
Trådstarter
Sitat av Dudew8 Vis innlegg
Likte den veldig godt, skal spre litt på FB så du får litt mer besøk. (Y)
Vis hele sitatet...
Sitat av Dudew8 Vis innlegg
Likte den veldig godt, skal spre litt på FB så du får litt mer besøk. (Y)
Vis hele sitatet...
Takk for det!


Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Hvorfor er en 15 sekunder lang film for mye? Har da sett filmer på både youtube, tv og kino som er lengre enn 15 sekunder uten at det plager meg.
Vis hele sitatet...
Når man går på kino eller ser filmer på Youtune, så vet man omtrent hva man går til. Når man bare blar gjennom en feed med filmsnutter, har man ikke tid til å se lange filmer, og det er heller ikke krise om man har brukt litt tid på en film som ikke er så morsom. En annen bra ting med 7-sekunders filmer, er at man må gå rett på poenget. Det er altfor mange sketsj-skribenter som bare glemmer å inkludere punchlines.

Vine er nok ikke for alle, men det kan være greit å slå i hjel litt tid med noen korte filmer mens man f.eks. venter på bussen.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Hvorfor er en 15 sekunder lang film for mye? Har da sett filmer på både youtube, tv og kino som er lengre enn 15 sekunder uten at det plager meg.

Nå har jeg ikke klart å forstå hva vine er for noe heller da. 7 sekunder lange filmer og det er alt? Bare folk som filmer korte klipp fra hverdagen sin? Hvorfor er ikke filmene lengre?
Vis hele sitatet...
Er ikke det litt som "artige-syndromet"? Du hopper over tekster som inneholder mye skrift, fordi det er masse tekst og du bare orker ikke.
Har dette noe reelt navn egentlig? har alltid lurt på det
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Sitat av Simennzz Vis innlegg
Har dette noe reelt navn egentlig? har alltid lurt på det
Vis hele sitatet...
Yes! Kom endelig på det! Internet addiction short attention span heter det. Noe som er litt ironisk siden man hadde gått videre etter mer sauce før man hadde lest halvparten av begrepet.
Her er en artikkel fra en britisk broadsheet-avis.
Trådstarter
Sitat av kmt94 Vis innlegg
Yes! Kom endelig på det! Internet addiction short attention span heter det.
Vis hele sitatet...
Haha wow, så det er en greie ja!
Sitat av kmt94 Vis innlegg
Yes! Kom endelig på det! Internet addiction short attention span heter det. Noe som er litt ironisk siden man hadde gått videre etter mer sauce før man hadde lest halvparten av begrepet.
Her er en artikkel fra en britisk broadsheet-avis.
Vis hele sitatet...
Interessant. Klarer ikke få meg selv til å slutte å gjøre det derimot :P
Jeg synes det var genialt av deg å lage en side som det!
Den "mute" knappen burde kanskje vært litt større og synligere, ettersom at det er den du må bruke for å få med deg selve vinen.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
kanskje stormen kan gjøre det mulig å lage vine-lister på listnerd?
Vis hele sitatet...
Sitat av Stormen Vis innlegg

Vil også si tusen takk for at du minnte meg på hvor mye jeg hater Vine og alt Vine står for; inkludert, men ikke begrenset til, idiotiske, meningsløse videoklipp opplastet av talentløse, uinspirerende folk som a) kjeder seg, eller b) er erke-hipstere på jakt etter det neste store, til tross for Vines rent kvalitative mangler - eksemplifisert av denne tilnærmet perfekte hipster douche-baggen og hans meningsløse, seks-sekunders, multimediale, kunstneriske "ytringer": https://vine.co/v/bx9xuwgAnqF

(ja, hater Vine, foruten designet - som er smooth).
Vis hele sitatet...


Tvilsomt
Sist endret av EliteBook; 19. juli 2013 kl. 22:48.
Trådstarter
Sitat av MBTI Vis innlegg
Jeg synes det var genialt av deg å lage en side som det!
Den "mute" knappen burde kanskje vært litt større og synligere, ettersom at det er den du må bruke for å få med deg selve vinen.
Vis hele sitatet...
Takk for det! Mute-knappen er dessverre ikke noe jeg kan gjøre noe med, da embeddingen er bestemt av Vine på forhånd, men takk for tilbakemeldingen!
Flott side!

Liker oppsette på siden som minner om ei typisk Wordpress-side, som passer perfekt til formålet.
Savner muligheten til å spille av den videoen som er ønsket, kontra absolutt alle på hele siden samtidig.
Hvis sistnevnte er gjennomførbar så hadde det vært kjekt med enda flere Vines per side.

Stå på videre!
Trådstarter
Sitat av verified Vis innlegg
Flott side!

Liker oppsette på siden som minner om ei typisk Wordpress-side, som passer perfekt til formålet.
Savner muligheten til å spille av den videoen som er ønsket, kontra absolutt alle på hele siden samtidig.
Hvis sistnevnte er gjennomførbar så hadde det vært kjekt med enda flere Vines per side.

Stå på videre!
Vis hele sitatet...
Takk for innspillet! Bruker embeddinga til Vine, så det er ikke så mye å gjøre med selve avspillinga til filmen (hvertfall ikke som jeg vet om). Og problemet med mange vines per side er at det tar så lang tid å laste. Kunne ev. ha implementert infinite scrolling, der mer innhold lastes etter hvert, men da får man ikke linket til en spesifikk side. Uansett, takk for tilbakemeldingen!
Sitat av Assios Vis innlegg
Takk for innspillet! Bruker embeddinga til Vine, så det er ikke så mye å gjøre med selve avspillinga til filmen (hvertfall ikke som jeg vet om). Og problemet med mange vines per side er at det tar så lang tid å laste. Kunne ev. ha implementert infinite scrolling, der mer innhold lastes etter hvert, men da får man ikke linket til en spesifikk side. Uansett, takk for tilbakemeldingen!
Vis hele sitatet...
Ikke implementer scrolling hvertfall :P Det er plagsomt.. Bedre slik det er nå!
Trådstarter
Sitat av Simennzz Vis innlegg
Ikke implementer scrolling hvertfall :P Det er plagsomt.. Bedre slik det er nå!
Vis hele sitatet...
Takk for tilbakemelding! Føler andre også at siden laster inn treigt? Holder på å tweake måten siden lastes inn på, så det blir forhåpentligvis bedre snart.
Sitat av Assios Vis innlegg
Takk for tilbakemelding! Føler andre også at siden laster inn treigt? Holder på å tweake måten siden lastes inn på, så det blir forhåpentligvis bedre snart.
Vis hele sitatet...
Virker normal her. Mest populære loader litt tregt av og til kanskje
Trådstarter
Sitat av Simennzz Vis innlegg
Virker normal her. Mest populære loader litt tregt av og til kanskje
Vis hele sitatet...
Takk. Ja, den skal fjernes og byttes med arkivsider, der man kan se alle vinesa istedenfor å måtte trykke seg innpå hver vine.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
Sånn, nå er det bedre arkiv med sortering innenfor dagens/ukens osv opplastede vines. Noen her som har greie på affiliate-nettverk, forresten? Helst med kampanjer for Netflix o.l. Har registrert med på tradedoubler og clickbank, men fant ikke helt de type kampanjene jeg vil ha der. Clickbank hadde for det meste kampanjer som ikke virket legit i det hele tatt.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Assios Vis innlegg
Sånn, nå er det bedre arkiv med sortering innenfor dagens/ukens osv opplastede vines. Noen her som har greie på affiliate-nettverk, forresten? Helst med kampanjer for Netflix o.l. Har registrert med på tradedoubler og clickbank, men fant ikke helt de type kampanjene jeg vil ha der. Clickbank hadde for det meste kampanjer som ikke virket legit i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
Har brukt X-Life på en side jeg har hatt.. Gikk ikke noe særlig, men så hadde ikke jeg noe særlig med trafikk heller
To ting jeg umiddelbart reagerer på.

Siden er svært treg. Mulig man må ha forståelse for det i en testfase, men dersom siden skal eller er i produksjon så er den hastigheten alt for dårlig. Siden bør være lastet inn på maks to sekunder etter min mening.

Ser at alle videoene spilles av samtidig når siden er lastet. Hadde vært bedre om man selv kunne starte avspilling f.eks. ved å trykke på thumbnailen.

Jeg bruker siste versjon av Chrome på Windows 7.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av belisarius Vis innlegg
To ting jeg umiddelbart reagerer på.

Siden er svært treg. Mulig man må ha forståelse for det i en testfase, men dersom siden skal eller er i produksjon så er den hastigheten alt for dårlig. Siden bør være lastet inn på maks to sekunder etter min mening.

Ser at alle videoene spilles av samtidig når siden er lastet. Hadde vært bedre om man selv kunne starte avspilling f.eks. ved å trykke på thumbnailen.

Jeg bruker siste versjon av Chrome på Windows 7.
Vis hele sitatet...
Takk for tilbakemelding! Er enig med hastigheten, og jeg jobber med å forbedre den. Når det gjelder avspillingen av videoene, er det foreløpig ikke så mye å gjøre med det, da det er slik Vine har valgt at videoene skal kunne embeddes. Mulig dette kan endres når Vine kommer med et API, som de foreløpig ikke har.