Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1277
Jeg trenger info om PS2. Mer spesifikt, jeg trenger info om beskyttelsen dens mot slemme ting som feil sone og slemme brente cd'er. Jeg vil vite HVORDAN den fungerer, jeg vil ikke vite on neo 4, 5, 6, 7.99684 eller Messiah eller noe som helst med MODCHIPPING. So please leave it be.

Jeg vil bare ha kalde, harde fakta om hva det er PS2en min gjør for å finne ut at cd/dvd-ene jeg putter inn i kjeften på den er både autentisk og følger rett sone [og helst ingenting om sone X heller ( ), på forhånd takk].

Og gir du meg noe shit som "den leser det av cden. Duh." så er det SPANKING!

[EDIT: faen meg feil på smileyene jeg setter opp her... ugh...]
Better than thou.
Altså, jeg vet ikke når det gjelder PS2, men PSX så foregikk det slik hvertfall.

Cd'ene ble brent eller trykt eller whatever med såkalte bad sectors eller noe på begynnelsen av disc'en. Dette var egentlig ganske genialt, for det som gjør disse bad sectorene er egentlig en feil, som ble lukket bort før man begynte å selge cd-brennere på privatmarkedet. Eller noe slikt. Ville vært ganske dumt om de gikk bort fra denne 'teknologien', selvsagt ville det vært smart med bedre protection på PS2, noe det er, men det er egentlig en ganske så genial måte å gjøre det på.

Vet det kanskje var litt offtopic, men jeg har ikke noe info på dette på PS2.
ø jeg tror selve spellern har en sån slik laser sak som den leser av cd"eane med....
necro's Avatar
Trådstarter
Randy: rompa di er MIN nå, bitch!

Uansett, for de som vil vite så har jeg faktisk funnet det ut ved å spørre visse tvilsomme karikaturer på nettet.

De den gjør er noe lignende PSXen... Om ikke akkurat samme dritten. Den lages noen feil i boot sektoren på cd'en, som Carlo sier, ikke skal kunne brennes p.g.a. firmware feil som retter en feil som egentlig ikke burde kalles for en feil ( ).

Men dette er ingen hinder for å brenne PS2 cd'er, og kjøre dem uten tvilsomme inngrep eller vil bytting av cd'er!

Enten så kan man bypasse denne slemme firmwarens restriksjoner på å gjøre alt rett, ellers... everything's got a manual...