Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 7054
Den siste tiden har jeg begynt å spille en del PS1 (emulator) og trenger tips til spill jeg kan spille. Når jeg var mindre hadde jeg 3 spill som jeg spillte i hjel og jeg har åpenbart gått glipp av en del gode titler. Siden jeg er åpen for det meste lager jeg en liste over hva som ikke er interessant.

*FPS.
*Pek og klikk.
*Idrettsspill av typen fifa, tiger woods osv.

Det hadde også vært supert hvis noe du anbefaler har støtte for multiplayer.
Metal Gear Solid og Apocalypse ble spillt masse i barndommen.
Spyro the Dragon og ikke så kjente Kula World..
Tomb Raider
No Fear Downhill Mountain Biking
- Metal Gear Solid!
- Syphon Filter
- Broken Sword (Pek&klikk)
- Gran Turismo
- Ape Escape
- Tomb Raider
- Resident Evil (1, 2 og 3)
- Need for Speed-serien (3: Hot pursuit er fetest IMO)
- Driver (1 og 2)
- Oddworld: Abe's Oddysee
- Tony Hawk-serien
- Ico
- Tekken-serien

Dette jeg kommer på i farten, skal prøve å få lista opp fler jeg har spilt ihjel senere.
Sist endret av Bruskork1; 30. september 2014 kl. 15:02.
Colin mcrae rally 1 og 2
Croc 1 og 2! Elsket disse da jeg var mindre.
benzonerd
DfenZ's Avatar
Trådstarter
Strålende! Ser ut som at høstkveldene blir langt mindre enn antatt! Kan også legge til at kjæresten min har begynt å spille litt hun også (Monsterbedriften) så tar gladelig i forslag til spill hun kan spille også (hun liker ikke Lara Croft av en eller annen merkelig grunn).
Støtter Metal Gear!
Spyro er og nevnt, 1, 2 og 3 er et must!
Ellers vil jeg nevne:
-Croc
-Alundra
-Motortoons Grand Prix 2 (spilte aldri nr 1)
-Suikoden (var til ps1 var det ikke?)
-Final Fantasy 7, 8 og 9
-Heart Of Darkness
-Crash Bandicoot 1, 2 og 3
-Spot Goes To Hollywood
-Twisted Metal 2
-Vigilant 8

Sikkert mange fler som er verdt og nevne, kan poste om jeg kommer på noe.
Spyro, crash bandicoot, og ikke minst RAYMAN! og første harry potter spillet, gode tider..
Silent Hill, første Resident Evil, Twisted Metal og Mortal Kombat 3... Brukte også noe helt sinnsykt mye tid med det første Gran Turismo-spillet
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Ikke glem:
Tomba 1 & 2
Rampage World Tour
Heart of Darkness
Micro Machines V3
Neverhood/Skullmonkey
MediEvil
Rayman
FIFA 99 (de hadde mange utrolige fete låter der :P hehe)

Nå vet jeg ikke om du er glad i slåssspill, men jeg anbefaler deg: Street Fighter Alpha 3!
Soul Blade 2
Ridge Racer
Re-volt

Husker ikke flere i farten, tok bare de jeg tror at ikke blir nevnt andre.
Resident Evil (som er nevnt ovenfor) er et MUST!! Wipeout var jo også helt konge..
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Ace combat 2!
Dritfett flyspill, sikkert litt vanskelig om du ikke har dualshock å spille med da.
The lost world: Jurrasic park
Glad metal gear fremstår som en selvfølge på samtlige lister her.

Forbauset over at ingen nevner [COLOR="Red"]Abes exoddus[/COLOR]
Svært godt spill, gode utfordringer, flott design, og interessant story.
*zhumzhumzhumzhum*
Jackie chan stuntmaster
Spill som ikke er nevnt ennå men virkelig er verdt å sjekke ut:
Digimon world (Enern)
Jumping flash
Urban chaos
Theme hospital
Gta
Eneste fete multiplayernspillet jeg kom på i farta:
Crash team racing (singleplayern er også konge)
Sist endret av Hydroide; 1. oktober 2014 kl. 07:53. Grunn: Spill som allerede var nevnt
Destruction Derby var noe av det kjekkeste jeg visste til Playstation i hvert fall
http://en.wikipedia.org/wiki/Destruction_Derby
- Skeleton Warrior
- Mortal Kombat
- Motor Toon Grand Prix 2 (mest gøy med multiplayer, hit på fester når den gode gamle konsollen børstes støvet av)
- Time Crisis! (Tror ikke dette er noe særlig på emulator - Men sabla gøy med gammel CRT-TV og pistol)
- MediEvil
- Loaded (Utrolig moro "Top down"-shooter som jeg spilte dritten ut av på Demo 1 men aldri fikk tak i fullversjonen av)

Litt off-topic: Noen som vet hvor man får kjøpt gamle PS1 memory cards og eventuelt kontrollere? Prøvd i noen butikker som selger gammelt utstyr men de har aldri.
De har memory cards her hvertfall, noen som har erfaringer med siden?
Crash bandicoot uten tvil! Den som het wrath Of cortex eller noe sånn!
Jeg ser at flere har nevnt det, men GRAN TURISMO!! Førerkort testene bringer tilbake nostalgi.

Spillet var egentlig beregnet for "barn", men var den mest revolusjonerende bil simulatoren. Vanskelighets graden var også perfekt. Aldri følte du at noe var for lett. Mens de vanskelig delen, var møkk vanskelig. Med andre ord, man fikk en fin mestring følelse.
Sitat av LP88 Vis innlegg
De har memory cards her hvertfall, noen som har erfaringer med siden?
Vis hele sitatet...
Thanks Skal definitivt testes. Billig var det også.
Crash Bandicoot serien er vel av de tøffeste spillene til ps1, husker jeg spilte de ihjel
(Soul Reaver / Blood Omen): Legacy Of Kain er en serie som ingen har nevnt.
Bomberman og tekken 3 var/er jo også bra ps1 spill. Kjenner nostalgien krype på når jeg tenker på de
Chrono Trigger og Chrono Cross!
Fant nettopp esken med PS1-spill og kom over et spill jeg hadde helt glemt: Discworld! For et fantastisk spill
FPS klassikere som også bør nevnes er Medal of Honor og Doom