Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1230
I dag da jeg skrudde på PS3en, var det ikke noe farge på skjermen lenger, det har alltid vært det tidligere. Jeg prøvde å fikse det med å lete i innstillinger på både PS3 og TV, men uten hell. Hvis noen vet hva jeg må gjøre, vær vennlig å skriv dette i en enkel og punktvis kommentar...

På forhånd takk!
hvordan kabel bruker du? mulig kabelen ikke sitter skikkelig i, eller ødelagt.
Jeg vet ikke hva kabelen heter, men det er en stor en med tre fargede små inne i den i den. Den sitter helt i og er ikke skadet/ødelagt...
Sist endret av Helper656; 29. november 2012 kl. 17:39.
Prøvd en annen tv?
Prøvd en annen kabel?

Prøv disse to, evt kan du også prøve å resette hvordan type kabel du bruker, dette gjøres enkelt:
Slå av ps3'n, har du en gammel fat type så sett den i stand by, hold inne på knappen i 5-6 sekunder til du hører det andre pipet fra den. Dette resetter hvordan ps3'n sender bilde til din tv, det funket på min gamle fat og også veldig praktisk når man bytterett mellom hdmi og scart tilkobling.
I standby-mode, hold inne av/på knappen til ps3'n til du hører to pipelyder. (ca. 10 sekunder)
Dette resetter video-instillingene.

Ikke hold inne til den piper 3 ganger, da sletter den alt. :P
Sist endret av Turbolego; 29. november 2012 kl. 17:42.
Tusen takk, skal prøve det :-D
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Sitat av Turbolego Vis innlegg
I standby-mode, hold inne av/på knappen til ps3'n til du hører to pipelyder. (ca. 10 sekunder)
Dette resetter video-instillingene.

Ikke hold inne til den piper 3 ganger, da sletter den alt. :P
Vis hele sitatet...
Hvor lang tid tar det å nå det tredje pipet?
Sitat av sam500 Vis innlegg
Hvor lang tid tar det å nå det tredje pipet?
Vis hele sitatet...
Dunno, sto ikkje i guiden jeg fant: PS3 – How to do a factory / hard reset


To pip tar ca. 10 sek. tho, så hadde holdt meg til det med mindre du har tatt backup.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
I standby-mode, hold inne av/på knappen til ps3'n til du hører to pipelyder. (ca. 10 sekunder)
Dette resetter video-instillingene.

Ikke hold inne til den piper 3 ganger, da sletter den alt. :P
Vis hele sitatet...
jøss spesielt på din ps3 d eller... sletter ingenting hos meg
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
jøss spesielt på din ps3 d eller... sletter ingenting hos meg
Vis hele sitatet...
lol, skumleste guiden...

Ikke bare må man holde inne knappen til ps3'n piper 3 ganger, man må også gjøre følgende:

3. Then go through the initial setup and then run a full Format via System > Format. (will take approx 3 1/1 hours). You may need to have our AV cables ready if your using HDMI (in case HDMI isn’t detected after initial reset).
Vis hele sitatet...
Fortsatt usikker på om 3 pip sletter noe mens 2 pip bare resetter video-instillingene tho...

Holder meg til 2 pip for sikkerhetsskyld.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
lol, skumleste guiden...

Ikke bare må man holde inne knappen til ps3'n piper 3 ganger, man må også gjøre følgende:



Fortsatt usikker på om 3 pip sletter noe mens 2 pip bare resetter video-instillingene tho...

Holder meg til 2 pip for sikkerhetsskyld.
Vis hele sitatet...
kommer opp en meny med noen valg, kan feks resette / gjenopprette ps3 sletter ikke spill og sånn og greit å gjøre hvis ps3 blir vrang, formatere har jeg aldri gjort , trur det kommer opp 5-6 valg ved tredje pip
Sist endret av Notoneofthem; 29. november 2012 kl. 20:50.
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
kommer opp en meny med noen valg, kan feks resette / gjenopprette ps3 sletter ikke spill og sånn og greit å gjøre hvis ps3 blir vrang, formatere har jeg aldri gjort , trur det kommer opp 5-6 valg ved tredje pip
Vis hele sitatet...
aner ikke... prøv?

kanskje det er et "easter-egg" om du kommer til pip #134 elns.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
aner ikke... prøv?

kanskje det er et "easter-egg" om du kommer til pip #134 elns.
Vis hele sitatet...
har gjort flere ganger, 3 pip så dukker som sagt den menyen opp