Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1595
Spørsmålet er jo da som følger, hvis jeg kjøper PS3-spill i USA, kan jeg da spile de på en PS3 kjøpt i Norge?
Har prøvd med Wii, men det gikk ikke.
Takker for kjapt svar, men etter å ha lest det ser det jo ut som PS3 er en av de som ikke er låst. Eller?
Ja, PS3 er sonefri på alle spill (men ikke alle blu-ray FILMER).

Har selv japansk PS3 og spill fra både Europa, USA og Japan, og kan bekrefte dette.
PS3 er regionsfri på PS3 spill. For filmer er der en regionssperre. Har selv hatt PS3 maskin kjøpt i Taiwan.
Supert
Blir det vel litt gaming når jeg kommer hjem
De aller fleste spill er region-frie siden det er opp til hver enkelt spillutvikler om spillet skal være region-fri.
PS3 i seg selv er region-fri.
DLC (donwloaded content) er i de fleste tilfeller IKKE region-frie, noen av EA games sine DLC's er region-frie.

Ha det i bakhodet før du laster ned DLC's til spillene dine, et spill fra japan kan ikke brukes med en DLC fra europa, du må bruke en japansk konto på PSN (playstation store) for å kunne kjøpe og laste ned en DLC som funker med ditt japanske spill.

Kilde: http://whirlpool.net.au/wiki/ps3_regional_locking