Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2604
Jeg har en Xbox Slim med 4GB lagringsplass. Fikk den av lillebror som bursdagsgave. Utrolig snilt, men som dere sikkert skjønner blir denne plassen brukt opp fort.

Nå skal jeg altså kjøpe en ekstern harddisk som kan settes inn i selve XBoxen.

Det jeg lurer på er hvor mange GB skal jeg ta? Jeg kjøper ikke mange spill, kanskje 4-5 i året. Men så er det jo DLC og filmer og musikk som kan legges inn osv.

Så er det noen som vet hvor mye minne et gjennomsnittlig spill krever av XBoxen? Holder 20 GB eller kan det være hensiktsmessig å gå for 60GB?

Har fylt opp boxen og har tenkt å plukke opp DRAGON AGE 2 på torsdag, så raske svar settes pris på!

Takk for oppmerksomheten
Eneste fordelen med å legge inn et spill på HDD er litt raskere lesehastiget, så du kommer litt fortere gjennom loadscreen osv.
Utenom det er det lite vits i å legge inn et spill på HDD.
Spill tar gjennomsnitlig 7gb etter min erfaring. Savegames kan variere drastisk, men skjeldent mer enn 30mb.

Dlc pleier også å variere veldig i størrelse.

Men siden du spiller maks gjennom 4-5 titler i året, vil jeg påstå at 20gb skal holde lenge. Om du ikke absolutt på død og liv skal ha alle spill inn på HDD. Da ville jeg heller gått for 60gb.

Grattis med xbox
Av en eller annen grunn disponerer du bare 13gb på en 20gb disk, og dette holder ikke til mer en to spill. Jeg vil på det sterkeste anbefale minst en 60gb disk. Et alternativ er å bruke minnepinner, om du har noen slike liggende...
Waff
Wolfe707's Avatar
Trådstarter
Takk for svara!

Om jeg ikke skal legge inn spilla på selve boxen, er det kun savegames og eventuelt DLC osv som tar plass da?
et spil kan ta opp til 8 gig men de fleste jeg har set er på 7 og noe og 6 gig
Du kan bare bruke opptil 16 GB på en ekstern-harddisk. Så det er ikke noe vits å kjøpe en 60 GB harddisk vis du bare kan bruke 16 GB av den.

http://www.joystiq.com/2010/03/18/xb...n-2010-update/

Er ihvertfall det denne artikkelen sier.
Kommer jo an på hvilket spill og, forza 3 tar for eksempel forferdelig mye plass, mens GTA 4 så og si ingenting. Men hadde gått for 60gb, alltid greit med litt ekstra
Waff
Wolfe707's Avatar
Trådstarter
Jeg endte på 60GB.

Såvidt jeg kan huske var det littover 10GB som maskinen nektet meg å bruke, så jeg sitter nå igjen med 40-et-eller-annet GB å bruke.

Tusen takk til alle som hjalp meg!
Sitat av Wolfe707 Vis innlegg
Jeg endte på 60GB.

Såvidt jeg kan huske var det littover 10GB som maskinen nektet meg å bruke, så jeg sitter nå igjen med 40-et-eller-annet GB å bruke.

Tusen takk til alle som hjalp meg!
Vis hele sitatet...
Hva? Det finnes ikke noen 60gb harddisk for slim modellen. Den minste harddisken er 250gb.

Kan ikke skjønne hva du har gjort, har du fått kjøpt en en de gamle harddiskene som noen har puttet inn i nytt skall eller noe kanskje?

Slik ser original harddisken til slim ut. Og denne er den eneste offisielle som selges, hverken større eller mindre foreløbig.

http://i.imgur.com/OBBQY.jpg?3113
▼ ... noen uker senere ... ▼
Waff
Wolfe707's Avatar
Trådstarter
Sitat av Pelleparafinn Vis innlegg
Hva? Det finnes ikke noen 60gb harddisk for slim modellen. Den minste harddisken er 250gb.

Kan ikke skjønne hva du har gjort, har du fått kjøpt en en de gamle harddiskene som noen har puttet inn i nytt skall eller noe kanskje?

Slik ser original harddisken til slim ut. Og denne er den eneste offisielle som selges, hverken større eller mindre foreløbig.

http://i.imgur.com/OBBQY.jpg?3113
Vis hele sitatet...
Ja, den er på 60gb. Men den er 100 % lik den du viser på bildet, og har faktisk den samme merkelappen (250gb).

På Gamestop fikk jeg samme beskjed som du gir, at det kun finnes 250gb, men dette stemmer altså ikke.

Jeg kjøpte disken gjennom denne siden:

http://www.konsollservice.no/xbox-36...riation=144203

Ser at han nå har økt prisene sine, så jeg var vel heldig sånn sett :P Betalte rundt 250kr, tror jeg
Hvordan er/var dragon age 2 på xbox? Like mange game-breaking bugs der?
Waff
Wolfe707's Avatar
Trådstarter
Sitat av HabbaLaBiba Vis innlegg
Hvordan er/var dragon age 2 på xbox? Like mange game-breaking bugs der?
Vis hele sitatet...
Vel, du har shield-bugen. Har ikke opplevd den selv siden jeg ikke har brukt sword&shield.

Den visst ut på at hver gang du equipper, for så å unequippe et skjold, så får du 1 armor point. Eller noe sånt.

Ellers er DA2 generelt mye dårligere enn DAO etter min mening.

Her er mine grunner:

1. Storyen har liksom ikke den samme gløden. Den har ikke episke og engasjerende nok plott-elementer. Selv om det skal sies at siste del, med final battle er ganske kul.

2. Karakterene er dårlig skrevet. De har ikke samme dybde som i forgjengeren, og er heller ikke interessante på samme måte.

3. De har brukt klipp og lim på ALLE sidequest-miljøene. Det er samme "dungeoen" hver gang. VELDIG dårlig!

4. Combat på konsoll er slitsomt. Det finnes ikke auto-attack, så for at karakteren din skal angripe må du trykke for hvert eneste slag. Markedsføringsreplikken deres "press a button and something awesome happens" stemmer IKKE.

5. Dårlig oppfølging av diverse elementer i plottene. En viktig boss er f eks blitt corrupted av en gjenstand vi stifter litt kjennskap til tidligere i historien, men som ikke blir utforsket på NOEN måte mht bakgrunnshistorien dens.

6. Veldig få NPCer å snakke med. Dette inkluderer halvviktige karakterer og totalt perifere karakterer, som kjøpmenn. Det er mange færre å starte samtaler med.

7. Det går ikke an å se specs eller info om gjenstander før du faktisk har plukket de opp og lagt de i inventoriet ditt. Dette gjør at du i praksis MÅ legge til alt du finner for ikke å gå glipp av bra items. Items har btw sjelden egne spesifikke navn lenger. De heter bare "Ring", "Amulet", "Ornate Amulet" osv.

8. de har kuttet betraktelig ned på skills og feats. De har faktisk FJERNET skills. Så du kan ikke lenger legge poeng i "lockpicking", "Survival" og slikt.

9. Ingen customization av rustningen til companions. de er bundet til 1 plagg i hele spillet. Altså, om du velger Mage-klassen, kan du i praksis bare selge alt utstyr til warriors og rogues, med unntak av ringer, belter og amuletter.

10. Man merker at VOen er mye dårligere gjort enn i Mass Effect. I ME vil du kunne trykke på alle de forskjellige alternativene i en samtale, uten at setningen høres mistilpasset ut i forhold til det forrige som er blitt sagt. Dette er ikke tilfellet i DA2.

Eksempel:

(ME2)

NPC: ... because now we can't bring our fleet here anymore.
SHEPARD: (velger et tema å utforske) How many ships are there in your fleet?
NPC: A lot. Maybe 1 000.
SHEPARD: (velger alternativet som driver quest'en fremover, altså hovedpoenget i samtalen) Why is it you can't come back here?

(DA2)

NPC: ... because now we can't bring our clan here anymore.
Hawke: (velger et tema å utforske) how many clan-members are there?
NPC: A lot. Maybe 100.
Hawke: (velger alternativet som driver quest'en fremover, altså hovedpoenget i samtalen) Why is that?

Ser du hvordan dialogen er mye bedre lagt opp i Mass Effect-eksempelet mitt? Dette er noe iallfall jeg personlig irriterte meg over.

11. Combat ser utrolig teit ut. Eksempel: istedenfor å kaste en bombe mot fienden, kaster rogues den opp i lufta, tar en syk backflip, og sparker den mot dem. REALLY?!?!

12. fiender spawner automatisk ut av ingenting. I hver eneste kamp er det alltid to bølger med fiender. Man vet alltid at så fort siste fiende av de du har møtt på, er drept, dukker det opp nye fra løse lufta.

Alt i alt er det etter min mening et mye dårligere spill. Man merker at de kun har brukt et år på dette, at det er hastverksarbeid. Det er et ekstremt rusha spill, noe som har resultert i et mye dårligere resultat.

Det skal sies at combat som mage er veldig mye kulere enn i DAO, men ellers likte jeg combat bedre i DAO.

Så det er min mening. Hastverksarbeid og manglende engasjement er stikkordene jeg ville valgt.
Enig i stor sett alt du kommer med. Har bare spilt på PC dog. Her får man all info om loot uansett om man plukker opp eller ei.

Men fikk attack modifier buggen(fra Isabela) som gjorde duellen mot act 2 bossen umulig. -95 elns i attack modifier. Rougen min var dau før han fikk utført ett eneste angrep.

Spillet er så ille rush jobb og helt "rapea" fordi den er laget for consol. Strømlinjeforming er ikke noe for RPG sjangeren, i den grad spillet fortsatt passer her.

Alt i alt et ok spill, hadde det ikke vært oppfølgeren til DAO så hadde jeg nok elsket det.

Syns også å ha lest at mage skulle nå fylle langt flere roller, men det absolutt motsatte er faktum. Healing er nå så underlegent at et part kan gjøre det flott uten en healer. Arcane Warrior er fjernet helt, noe som virkelig rocket i Origins.

Men men nok whining Ha en flott natt