Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1595
En datastudent på MIT påstår å ha hacket Xbox' sikkerhetssystem som gjør at spillkonsollen ikke kan kjøre uautorisert software. Han ble umiddelbart kontaktet av Microsoft etter å ha publisert resultatene.


kilde: www.hardware.no

http://www.hardware.no/nyheter/juni02/xbox_hack.html
lol, Den slags type software er det eneste Bill Gates kan lage.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Miracelix: Nå ble jeg litt forvirra. Software?
Better than thou.
Tøft. Hardware.no er bare 3 månder for sene. Leste om dette, og var på siden hans for flere månder siden.
MaLbOlGiA: Bill Gates har sikkerhets hull i >alt< han lager.
av programmer, os, og når han lanserer en ny type spill konsole som er helt elendig, så elendig at du må kjøpe en kontroll for 1400,- eler.no for at du skulle kunne se dvd,
Helt correct mirre, men jeg lurer på hvorfor microsoft ikke krypter datatrafikken mellom de ulike komponentene? Liksom, de bør gjøre noe for at folk ikke skal sniffe alt som er og sniffe, og ikke være helt giddalause
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Opprinnelig postet av Carlo
Tøft. Hardware.no er bare 3 månder for sene. Leste om dette, og var på siden hans for flere månder siden.
Vis hele sitatet...
Jeg og satt og stusset på dette, mente at jeg hadde sett dette før... Fyren som gjorde dette virker som han har sånn små peil da, når en ser på siden hans
Noen som har url'en til siden hans?!?
Spørsmål: Hvis han hadde lagt ut det han hadde funnet ut, ville vi da ha fått en veldig interessant xbox?
Han hevder jo selv at hvis han hadde gjort det, ville det vært mulig å kjørt linux på xboxen.

Carlo: Hardware.no er jo kjent for å raskt være ute med nyheter og skrive alle artiklene selv </ironi>
Better than thou.
Altså, det hadde jo vært mulig, MEN det må være en nedkjørt versjon ville jeg tro. Tror liksom ikke man bare kan laste ned nyeste slack og smekke den på Xbox'en. Leste at Xbox bruker en Celeron cpu unit, men er det noen som vet om den er identisk med de vanlige (da mener jeg selvfølgelig struktur, ikke utseende.)?
Better than thou.
http://www.enigmah.com/ holder på med litt software til Xbox'en. Ble plutselig littt mer intressert nu. ;]
Multi-Region DVD
DiVX Player
VCD/SVCD Player
MP3 Player
Linux Shell
Web Browser
Nice da
Opprinnelig postet av dfs
Helt correct mirre, men jeg lurer på hvorfor microsoft ikke krypter datatrafikken mellom de ulike komponentene? Liksom, de bør gjøre noe for at folk ikke skal sniffe alt som er og sniffe, og ikke være helt giddalause
Vis hele sitatet...
Veel, det er da fullt mulig å angripe de enkelte komponentene selv om trafikken mellom dem er kryptert.
centric2001: ja, men de bør hvertfall prøve eller vise at de prøver. Jeg syns det ser ut som om microsoft gir faen i de som kjøper software fra microsoft. Ta iis for eksempel: Hvor mange virus har det vært der, på den serveren? Ta svaret ditt og vurder iis opmot apache. En annen ting, microsoft kjører helt feil strategi; hvem gidder og paye masse kroner for og kjøpe en fjernkontroll til xbox når du sikkert på en eller annen måte kan fikse dvd selv..?
Ang hardware, så synes jeg at microsoft er utpå et sted der de ikke har noe og gjøre. Me synes at microsoft bør holde seg til next-next-next software og ikke spillekonsoll. De måtte jo tilogmed dempe prisen på xbox før noen i det hele tatt gadd og kjøpe den skranglekassa der...
Sist endret av kriss; 5. juni 2002 kl. 15:10.
Better than thou.
Akkuratt det med virus og sånt blir jo litt feil egentlig, for alle l33'assa syntes linux er så utrolig kult og gidder ikke lage virus til det for da blir det jo like ille som Windows.
Er ikke det bare nice da?
Better than thou.
Ikke for de av oss som bruker Windows.