Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 3952
Hei folkens.
Jeg har støtt på et lite(stort) problem i mitt forsøk på å bytte harddisk i ps3'en min. har fulgt instrukser på nett på hvordan alt skal gjøres, men når jeg skrur på ps3'n så gir den bare beskjed at den ikke kan finne harddisken.

harddisken som jeg har byttet til er en : Western Digital Scorpio® Black 320GB7200RPM, SATA, 2,5" internal, 16MB og ifølge kommentarfeltet så skal det funke, men nada.

har også prøvd å gjøre om disken til fat32 uten at det hjalp.

har backup mappa på en fat32 usb pen og den siste oppdateringen men hjelper lite når ikke ps3'n kjenner igjen harddisken.

Noen forslag?
Ingen som vet? virkelig?
Nå har jeg ikke PS3 selv så gjetter meg litt frem her :-)

Hva med å ta den gamle disken og klone den over til den nye..
Hvis PS3-en da ikke finner disken vil jeg tro at den ikke er kompatible på en eller annen måte.

Som sagt lite kjent med PS3, men etter å ha googlet litt så fant jeg frem til denne siden:
http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=842568
Ser de diskuterer om disken må være en 5400rpm disk.. Mulig dette er problemet ditt?

Uansett lykke til
EDIT: Leste ikke alt.

Er det samme type disk som den orginale ps3 disken?
Sist endret av Pagliacci; 25. oktober 2011 kl. 14:13.
Vel, ifølge kommentarfeltet på komplett.no/"harddisken" så skulle denne disken funke, men nei. så er usikker på hva problemet kan være.
Har lest litt rundt at det skal ikke ha noe å si om den har 7200rpm men at det MÅTTE være en SATA.

er ikke samme HDD btw
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Er dette en tykk eller tynn PS3 ?

Jeg hadde iallefall null problemer når jeg byttet disk, den kom dog opp med at jeg måtte kjøre recovery fra USB, disken jeg kjøpte var denne :

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=606603

Som jeg installerte i en tjukk modell.
jeg har en tjukkas, 80 G modellen.
Flott at de ikke lenger selger den lenger da x)

En annen ting folkens. Byttet nettopp til en SSD disk i bærbarn min og har nå en disk på 650 GB ca som bare ligger der.
spørsmålet mitt er om jeg kan bruke denne heller til ps3'en og hva skal man gjøre med tanke på formatering etc av disken?
Jeg ville satset på en random 5400rpm disk til ps3en, 7200rpm kan gi fra seg litt for mye varme.
On Topic: Er du sikker på at den er skikkelig inni, sist gang jeg byttet var det null problem, ps3en formaterte disken selv og alt.
Tror det bare er en myte, men skal uansett ikke ha noen betydning på hvorfor det ikke fungerer hos meg.

Men er det noen som vet hvordan jeg kan gjøre den 650 GB disken "helt ren" så ps3'en finner den.
Vet at den må formateres, men skal den stå som FAT32? NTFS? etc ^^
ChS
Hestehandler
ChS's Avatar
Bytta selv harddisk på min feite PS3, og hadde ingen større problemer med det. Jeg mener at PS3en kun forstår FAT32, men jeg tror også at den skal gjøre den formateringen relativt automagisk.

Det eneste problemet jeg hadde var at den ikke fant firmwaren som lå på en minnepinne. Men det var pga. at jeg hadde satt opp feil filstruktur...

Mitt beste tips er å prøve å ta den ut, for så å stappe den ordentlig på plass igjen. Sjekk at alle fester sitter som de skal etc.
får vel teste alle teorier til helgen når jeg kommer hjem, sjekke mappe struktur. formatere diskene via stasjonærn osv.
Sitat av monobryn47 Vis innlegg
Tror det bare er en myte, men skal uansett ikke ha noen betydning på hvorfor det ikke fungerer hos meg.

Men er det noen som vet hvordan jeg kan gjøre den 650 GB disken "helt ren" så ps3'en finner den.
Vet at den må formateres, men skal den stå som FAT32? NTFS? etc ^^
Vis hele sitatet...
Den skal ikke stå i fat32, da klarer den ikke mer enn 32 gb
hmm, kjekt å vite NTFS da?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Disken skal ikke formateres i noe filsystem, dette gjør PS3en selv.

NTFS \ FAT er Windows\DOS filsystemer, ikke bland inn dette.
▼ ... flere år senere ... ▼
Sitat av monobryn47 Vis innlegg
Hei folkens.
Jeg har støtt på et lite(stort) problem i mitt forsøk på å bytte harddisk i ps3'en min. har fulgt instrukser på nett på hvordan alt skal gjøres, men når jeg skrur på ps3'n så gir den bare beskjed at den ikke kan finne harddisken.

harddisken som jeg har byttet til er en : Western Digital Scorpio® Black 320GB7200RPM, SATA, 2,5" internal, 16MB og ifølge kommentarfeltet så skal det funke, men nada.

har også prøvd å gjøre om disken til fat32 uten at det hjalp.

har backup mappa på en fat32 usb pen og den siste oppdateringen men hjelper lite når ikke ps3'n kjenner igjen harddisken.

Noen forslag?
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke hva som er skrivd videre men du kan ikke ha 7200 bare 5400 disker blir den fornøyd med ..
Jeg har selv nylig satt inn en intel 330 120gb ssd i min 80gb tykkas ps3 og det gikk smertefritt, fikk valget om å formatere disken med engang jeg starta den.

tok også backup av achivements og save-games til online storrage før jeg begynte