Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  63 8773
Sitat av excubated Vis innlegg
EDIT: Jeg fikk forøvrig en 5'er totalt sett, fordi jeg var litt ustø på forkortelsene EOL og FG
Vis hele sitatet...
FG= forsikringsselskapenes godkjenningsnemd (or something) sto det for hvis jeg ikke husker feil
Kan nevne at våres alarm er koblet til telefonlinja som igjen sender ut SMS til alarmsentralen ved utløsning.

Om telefonlinja ved formodning skulle være avkappet han den SIM-kort i seg som sender ut SMS anyways. :P
Feint: Og det er igrunn så sikkert man kan få det :P
Om man da ikke har en jammer, som ødelegger alt av GSM signal

Og da er det bare en form for tamper igjen på GSM signalet som kan ødelegge det hele, og man blir oppdaget.
Alarmterminalen er låst inne i et rom som vi låser når vi går ut. Vi bruker fjernkontroll til alarmen. :P

Om alarmen blir ødelagt uler den, og da vil tyvene ikke tenkte seg to ganger om å stikke til helvete.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Om man har en mulighet å komme i nærheten av en PIR detektor, uten å utløse den, så er det nok relativt mulig å kunne deaktivere den.

Kjølespray + spraymaling = underverker.

Først kjøler man ned detektoren, så sprayer man et tykt lag med spraymaling. Evt limer tykk papp over linsa. Så kan man bare spraye litt ekstra med kjølespray pånytt igjen. Så kan man fint gå vidre.

Problemet er stortsett at detektorer er satt opp til å passe på hverandre også. Samt at mange står plassert i et hjørne slik at det er umulig å komme til uten å bli oppdaget.
Vis hele sitatet...
Tro meg, du kommer deg ikke forbi en moderne PIR-detektor med antimask funksjon. selv om alarmsentralen ikke er innkoblet vil alarmen gå om du tukler med disse(spraymaling, papp). Bare glem det og skaff deg en annen hobby
Hvilket jalla alarmsystem var det de brukte i en Mythbusters episode da? Så ut til at de knekte både motiondetector , ir og en fingeravtrykkleser med mer
Man kommer ikke utenom at alarmsentralen til vakt selskapet får alarm. Uansett hva man gjør. Det eneste man kan komme utenom er selve pipelyden vil jeg anta.. Hvordan? Aner ikke. Noen steder vil alarmen fortsette å gå selv etter du har smasha sentralen til alarm anlegget og evnt nappa ut backup batteri. Dette er fordi det kan sitte flere hylere andre steder på bygget som fungerer jævla fint uten komunikasjon med sentralen.

Gjør man noe som hindrer alarmen i å fungere ved å klippe ledninger/telefonledninger, blokke gsm eller knuse alt av alarm inventaret i bygget så _vil_ det gå sabotasje alarm til vakt selskapet.

Tenk deg at man har en ball og kaster den frem og tilbake mellom 2 personer døgnet rundt hele tiden. Når ballen plutselig ikke kommer i retur vil person nummer 2 skjønne at det er noe galt.
Sitat av Cutzilla Vis innlegg
Hvilket jalla alarmsystem var det de brukte i en Mythbusters episode da? Så ut til at de knekte både motiondetector , ir og en fingeravtrykkleser med mer
Vis hele sitatet...
Vet ikke, men det finnes sikkert andre produsenter som allerede når Mythbusters ble vist hadde tenkt på disse problemene. Uansett er det jo ikke dumt at mythbusters fikk det til å se så lett ut. Etter den episoden var det nok mange potensielle småkriminelle som gikk ut på natterstid for å teste disse enkle grepene, for bare å gå i fella å bli tatt og bura inn på ubestemt tid

Sitat av excubated Vis innlegg
Jeg hadde VG2 eksamen i alarmanlegg, og i den forbindelse undersøkte jeg nettopp dette med å unngå systemet.

-Skolen hadde kjøpt inn 2 forskjellige PIR-detektorer, en type til 99kr og en til ~350. Her merket jeg STOR forskjell på sensitivitet - den til 350 så ut til å ha minne over området, og sammenliknet bildet med noe tidligere (bare teori), mens den til 99kr fint kunne unngås ved å bevege seg sakte - selv i et kaldt rom med bar overkropp.

-Alarmsentralen vi brukte var forsynt med 230VAC og 12VDC. Hvis nettspenningen faller, går systemet i strømsparingsmodus, det vil si at alle buzzer- og alarmutganger deaktiveres - men alarmen går ikke. Da er det (bare) å finne fram til sentralen, og løfte av lokket fra undersiden (tamper-bryteren for sentralen sitter top-right i boksen) og nappe av kabelsko / klippe kabelen til batteriet. Jeg brukte noen minutter på å teste nummersender-utgangen ved dobbelt spenningsfrafall, og det så faktisk ikke ut til å gå noen alarm selv om sentralen mistet begge strømkildene..

EDIT: Jeg fikk forøvrig en 5'er totalt sett, fordi jeg var litt ustø på forkortelsene EOL og FG
Vis hele sitatet...
Denne 'Villedningen' var fin Den programmeringen din skulle jeg sett litt nærmere på var jeg deg... Tror dere har rotet det kraftig til om sentralen oppførte seg sånn. Dessuten er det ingen skikkelige alarmsentraler som går i strømsparemodus å deaktiverer Buzzere... Hvorfor skulle den forresten det. En buzzer/sirene bruker da ikke strøm før noen bryter seg inn, og da trenger ikke sentralen mer strøm enn at den får sendt alarm uansett. I tillegg vil vaktselskapet være nødt for å rykke ut om sentralen går fri for strøm, for alarmen går da også vettu.
Sist endret av Testesen; 8. august 2009 kl. 13:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
De siste alarmsystemene på markedet er sabotasjesikret så det holder, selv de som blir montert i privathus.

Vi monterer stort sett trådløse anlegg kombinert med brannvarslere, og her velger de fleste kunder kontakt med vaktsentral både via GSM og fastlinje.

Dersom en av sensorene mister kontakten med lokal sentral registreres det som sabotasjealarm på vaktsentral, og vekter drar ut for å sjekke.

Stort sett kan man bare glemme å ta seg forbi en PIR-sensor ubemerket, kutte fastlinje eller jamme GSM vil heller ikke virke da det er kommunikasjon mellom vaktsentral og lokal alarmsentral, om vaktsentral ikke mottar kvitteringssignal fra lokal sentral hos abbonenten blir dette registrert som sabotasje/innbrudd (uten at alarmen går lokalt i huset).
Så det kan kanskje komme som en overraskelse når en stor og stygg vekter plutselig tropper opp sammen med onkel blå mens man holder på å forsyne seg av annen manns eiendeler.
MU: Hvor ofte er det egentlig kviteringen sendes? Er det typ hvert 5. min eller hvert 30. sec? :P
Det avhenger av type og generasjon alarmsentral, men på siste generasjon CTC-sentraler (bare for et eksempel) dreier det seg om flere ganger pr. minutt.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Du er crazy da
Litt sånn psycko som man ser på film, med huset fullt av teknologi, men kult er det da
tviler ekstremt sterk på at du kommer deg inn i en NATO base.
▼ ... over en måned senere ... ▼
BÅT BÅT BÅT BÅT BÅT
CakeZ's Avatar
Jeg går vg3 elektro og har lurt slike systemer. Alt handler om å vite hvor hovedsentralen er, skru på en gsm jammer i nærheten og kutte strømmen. Da har man ca. 4 minutter avhengig av hvor ofte signalet sendes i hvilemodus..