Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 4337
Hei!

Nå som det er sommer og sol er jeg en del rundt omkring med båt lans kysten. I den forbindelse har jeg lagt merke til at det er en del områder som det står "military area" på sjøkartet. Enkelte av disse områdene virker totalt øde, men ser ut til å være ganske kule fotomotiver.

Hvilke konsekvenser vil det få om jeg blir tatt på fersken?
Du vill vel sannsynelig hvis bli tatt og bli guidet ut av område og få streng beskjed om å passe på hvor du kjører og aldrig komme tilbake=) og du vill nok heller ikke se noe spesielle ting fra kysten. Må nesten opp på land få å se noe. Og da er det for det meste bare bunkere og radarer du får se.
Hvis jeg ikke husker feil er det en lov som ble vedtatt 18. august 1914, som tilsier fotografering forbudt på militære områder. Vet ikke helt hva slags konsekvenser du vil få, ut i fra hva som er der. Fant heller ikke noe veldig konkret ved å google.
Viss du blir tatt, snakk med russisk aksent. Da blir det baluba kan du vite.. Sikkert hovedoppslag i vg.
Det er et nedlagt militært område sør for Flesland, Visterøy/Buarøy heter det. Har vært der et par ganger og skal spille paintball der i morgen. Det er en del bunkere, sirener, radiomaster og til og med et par kanoner. Det er en del av Korsnes Fort.
Link: http://www.forsvarsbygg.no/spesial/v...nes%20fort.pdf
Det er jo ikke slik at det er torturkammere og gjemte a-bomber du finner på disse plassene. Det er som sagt bare bunkere og en og annen antenne. Blir du tatt (noe du ikke blir med mindre du legger inntil kaien på Haakonsvern og tar bilder) ber de deg nok bare slette bildene.
Trådstarter
Korsnes fort var faktisk et av stedene jeg hadde i tankene... Er det altså lov å stikke opp der å knipse? Hva med bading i vikene som er på militært område?
Sitat av nikita
Korsnes fort var faktisk et av stedene jeg hadde i tankene... Er det altså lov å stikke opp der å knipse? Hva med bading i vikene som er på militært område?
Vis hele sitatet...
Det var mange som badet og grillet på Visterøy, du må bare passe på å ikke ta bilder foran webkameraet som står på nord(?)siden i et lite hus helt ved sjøkanten. Jeg har ikke vært på selve Korsnes Fort, bare på Visterøy/Buarøy som er en del av Korsnes Fort.
Trådstarter
Webkamera? Er det bekreftet at de overvåker med webkamera eller er det en "urban legen"? Legges bildene ut på internett så jeg kan se hvilken vinkel det står (og hvor stort område som dekkes)?
uansett så er 99% av alle overvåkings kamera i norge(pal) det vil si i praksis at dem er alle under 800x600 , veldig ofte 720x520 eller 640x480 veldig få som følger med på kamera i norge :-/ normalt så er det og bare 12bilder i sek. og det eneste du kan se på dem er at det har vært noen der.
Bigger than Jesus
Sgt. Pepper's Avatar
Og militæret ville ikke overvåket med et webcam?
▼ ... over et år senere ... ▼
Vell tro hva du vil, men eg og svogeren min har personlig stått forran web kameraet og tatt bilde rett inn i linsen, så det e sant =)