Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1462
Noen som har erfaringer med Xbox-360 chippen: NME-360 v2.0?
Jeg har en BenQ spiller i min Xbox-360, men vil også ha erfaringer fra de som har andre spillere

God Jul
Sist endret av meitemark; 29. desember 2007 kl. 21:36. Grunn: farger er flotte, men bare i små doser
Trådstarter
Nå har jeg fått min NME-360 v2.0 i posten.
Loddet den på ved hjelp av denne anvisningen.
Når jeg var ferdig koblet jeg i strømmen å testet den, skrudde ikke på lokket igjen.
Da startet introen med "360 kula" så kom det svart skjerm med hvit skrift ERROR:

E65: DVD Drive Error.... DVD Timeout, Wrong firmware, dvd is without f/w chip, etc. This can also be caused by the tray not being fully closed on boot.

Loddet av av kun ledningene på chipen for å se om 360 fungerte uten, da startet den opp som vanling.

Er det noe jeg må gjøre med chipen?
Er ganske blank nå, noen som har noen forslag?
To enable the NME-360 v2 keep power pressed for 1 second while turning on the Xbox360 . (only required for BenQ)
Vis hele sitatet...
har du gjort dette?
Trådstarter
Ja prøvd 7sek, 1sek, 0sek, 2sek, 3sek.
Trådstarter
Fant grunnen til at jeg fikk error E65 (Ikke lyst til å prate om det)

Når jeg nå starter 360 ved å holde inn knappen 1sec startet chipen.
Får når jeg setter inn i orginale spill får jeg opp denne feil mld.:
"TO PLAY THIS DISK PUT IT IN A XBOX 360 CONSOLE"

Har lastet ned spill fra Torrentleech. Å prøvd å brent ut disse, prøvd å spilt av, samme feil.mld.
Når jeg starter 360 uten å holde inn knappen fungerer den som vanlig

Har lest litt på www.nme2.com, der står det at man må convertere spillene til NME-360
format, med et program som man finner på siden deres. Men har prøvd, å det hjelper ikke. Må man laste ned en *.ss fil utenom?

Noen som har convertert å brent ut spill fra torrentleech eller andre nettsider?
Sist endret av meland; 20. desember 2007 kl. 21:59.
Har hentet mange spill på TR.

Du skal kun bruke NME-360 aSSociat0r for å patche iso filen. Ikke noe annet.
Når du starter programmet får du beskjed om å hente en windows fil, du har gjort det.

Velg Convert i prg, hent opp iso filen og trykk Convert. Du får opp et spørsmål om du vill forandre filen trykk yes. Når filen er patchet ferdig får du en melding.
MEN iso filene må være pal eller regiofree, står i nfo filen. NME360 chipen spiller ikke av ntsc spill. Mulig det er problemet .
OG du må sette Imgburn i rett "modus" Har du gjort det ?
Trådstarter
Takk for svar JollyRoger
Får ikke testet før 2. Jan. Håper det fungerer
Men vet du hvorfor jeg får samme beskjed (play DVD) på orginal spill som jeg får på de feilbrente kopiene? All spillene er PAL.
Jeg glemte å patche et par spill. Og da fikk jeg den meldingen.
Forøvrig bruker jeg Plextor brenner og Verbatim DL plater.
Snakket med en i dag, som har forsøkt å brenne plater med en Samsung brenner. Det var ingen sukse.

Jeg sendte deg en PM med forklaring på hvordan ImgBurn skal settes opp. Før du brenner slike plater.
Sist endret av JollyRoger; 27. desember 2007 kl. 21:15. Grunn: Mer info
Trådstarter
Takk for hjelpen igjen

Nå har jeg prøvd det du sa.
Lastet ned Mass Effect (region fri).
Pakket ut *.dvd og *.iso filene.
Startet "NME_Associat0r" trykket på tab'n "Convert" velgte iso filen trykte Convert, fikk denne mld:

"Selected ISO file seems to be already patched. Clean and patch again?"

Trykte "NO".

Konfigurerte IMG-burn etter den siden du sendte meg på PM.
Valgte "ME.iso" fikk denne mld:

"You should have selected the DVD file and not this one.
I'll do it for you automatically this time, but don't do it again!"

Ok, greit, du bestemmer

Startet brenningen ved 2,4x hastighet.

[COLOR=Red]PLAY DVD!!![/COLOR]

Har desverre en Samsung SH-S182D brenner.
Har også ikke de beste platene, 5pack DVD+R DL Emtec plater til 69kr på Siba
Bør kanskje også nevne at når jeg satt i platen ville verken IMG-Burn eller Nero lese den.
Oppgraderte Firmware versjonen til "SH-S182D_SB06".
Da klarte programmene å lese platen

Så det kan jo være brenneren, platene, eller det at jeg ikke trykket "YES" til å Clean and patch again. Men får ikke testet med andre plater og annen spiller før 2. Jan.

Noe jeg ikke skjønner er at når jeg setter i Orginal spillene så får jeg også "Play DVD"?
Da har jeg startet Chippen ved å holde inn startknappen i 1sec.
Sist endret av meland; 28. desember 2007 kl. 00:10.
"Selected ISO file seems to be already patched. Clean and patch again?"

Trykte "NO".

Her må du trykke YES - Filen skal patches for NME360 chipen

Og de platene, ville jeg ikke ofret 10 kr på

Og du må bruke ImgBurn til brenningen, med de oppsettene !