Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2217
Da har jeg og en kompis nettopp fullført 2,5 uke med Ayahuasca-seremonier i Pucallpa i Peru.
Jeg hadde til sammen 11 seremonier i løpet av denne perioden, gjorde plantebad de fleste dagene, og fulgte rimelig standard Ayahuascadiett.

Jeg har skrevet en oppsummering av disse ukene på reisebloggen min, så jeg linker bare til den.
Jeg har skrevet på engelsk, så beklager til dere som ikke er fan av det!

Min opplevelse med Ayahuasca i Peru

Spør i vei hvis det er noe dere lurer på!
Dette må jeg gjøre hvertfall innen 5 år. Hvor mye verdsetter du en slik reise? Tenker på alle fordeler og hva den gjør med kroppen. Og litt praktisk; hvordan kan man komme seg inn på en slik reise og hvor mye vil det koste?
Lol, gikk et program i går kveld på nat geo akkurat om det du gjorde.
Hobbit
harald25's Avatar
Trådstarter
Sitat av Chronic420 Vis innlegg
Dette må jeg gjøre hvertfall innen 5 år. Hvor mye verdsetter du en slik reise? Tenker på alle fordeler og hva den gjør med kroppen. Og litt praktisk; hvordan kan man komme seg inn på en slik reise og hvor mye vil det koste?
Vis hele sitatet...
Jeg verdsetter det veldig mye, men jeg tror ikke jeg kan svare fullt ut på det før det har gått en stund. Omfanget av denne typen opplevelser viser seg gjerne ikke før lenge etterpå.
Men det har vært en skikkelig spark bak for å få meg til å endre på en del ting i livet som jeg har tenkt på lenge.
Det kom ikke opp noe særlig av problemer som jeg ikke allerede har konfrontert via sopp og edru tilstand. Men etter å ha blitt kraftig konfrontert med det 11 ganger på litt mindre enn tre uker, så merker jeg at jeg har begynt å ta mer og mer taki problemene.

Problemene kan forresten i grunn være absolutt alt mulig rart. Det kommer helt an på hva man går inn i opplevelsen med. Og hvis man går inn i det med holdningen at man skal løse problemet, så øker man farten på prosessen markant!

Du må regne med å betale 10 000 - 15 000 tur/retur for flybilletter.
Hvor mye det koster pr dag varierer litt ettersom hvor mange seremonier du vil ha, hvor bra du vil bo og selvfølgelig hvilket Ayahuasca-"senter"du ender opp på.
Vi bodde på litt forskjellige steder, for vi ville ha seremoni med flere forskjellige shamaner (alle har hver sin metode).
Men det første stedet vi bodde på skulle de ha 110 soles (ca 235kr) dagen for en hel uke. Det inkluderte:
- et helt greit sted å sove
- Ok dusj og do (men ikke varmt vann).
- mat hver dag, i henhold til dietten din
- 3 Ayahuascaseremonier

Man trenger ikke så mye utenom dette, men vi pleide å dra på markedet og kjøpe en del frukt for å ha etter seremoniene (man er ganske tom i magen etter 10-12 timer uten mat!).

Det er også å anbefale å bli en stund når man først har dratt halve jordkloden rundt. På to-tre uker kan man få med seg mange seremonier, men hvis man vil prøve seg på noen plantedietter i tillegg tror jeg man bør være der lenger.
På det første stedet vi var bodde det to sveitsere som hadde vært i Pucallpa i 5 måneder, og skulle være 6 måneder til sammen. De gikk på plantediett. Rett før vi dro kom det også inn et par fra Russland. De hadde da nettopp bodd i isolasjon i jungelen i ett år mens de gjorde plantediett.
Det sies at plantediettene tar deg opp på et nytt nivå, men dette kan jeg ikke si så mye om siden jeg ikke har prøvd.
Jeg har lyst til å prøve noen 1-2-3 ukers dietter mens jeg er hjemme i Norge, gitt at jeg kan få tak i de nødvendige plantene selvfølgelig.
Vi får se hva som skjer!