Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 2905
Morpho menelaus
AXiMe's Avatar
For et par uker siden kjøpte en kamerat litt sopp, som utifra det jeg har lest enten må ha vært Psilocybe cubensis, eller Panaeolus cyanescens (bare én kilde på sistnevnte, sannsynligvis den mye mer vanlige P. cubensis). Deretter inntok han den, og uten at jeg har prøvd dette selv, hørtes det veldig ut som det jeg har fra mange beretninger at en tur på sopp skal være. Kjøp og inntak ble begge gjort i et land langt unna Norge.

Til meg og et par andre venner skrev han deretter en triprapport som jeg fikk lov til å legge ut, helt fra før kjøpet av selve produktet til effekten var over. Enjoy!

Rapporten:

Det startet som sagt med at vi dro inn til byen, fant en av veldig mange barer/restauranter som selger sopp, og kjøpte en pakke hver. Hun sa det var sterke greier, og en gammel sveitser som var der anbefalte bare en halv pakke, men vi tenkte: Fuck det. Var sammen med romkameraten min som allerede hadde prøvd det to ganger, og to ganske harde gutter fra Bøler som har prøvd stort sett alt. Det er flere som har prøvd mye her nede! Så vi kjørte en pakke hver, blandet med juice (smakte dritgodt, bare juice), og kjøpte også med to pakker hjem til villaen.

Taxi hjem til villaen, stemningen økte, og da vi var fremme startet det rolig. Sto og så på et tre som pustet før vi gikk inn i villaen. I starten måtte jeg jobbe litt for å se visuelle endringer, eller, det holdt å se på noe (var en syk trip-villa, masse psykedeliske bilder og buddhaer, gulvet var sykt, stolene var syke, alt var sykt!) og når jeg så på f.eks det ene bildet, begynte det å flyte veldig, bølget, ble 3D, splittet seg i deler, og jeg kunne se alt mulig i det abstrakte. Men ristet jeg litt på hodet var alt borte. Så også mye på et buddhabilde, og han ble 3D og endret form og ansiktsutrykk og alt. Foreløpig var jeg veldig klar i hodet, det var bare sykt kult å se alt det visuelle. Attila Huneren og jeg syns ikke det var ordentlig trøkk ennå, mens Aleksander den Store og Djengis Khan var på tur, så vi gikk på kjøkkenet og blandet to poser sopp, åtte skjeer proteinpulver og juice, og blendet det.

Etter å ha drukket den begynte ting sakte å skje, og vi satte oss ut i hagen. En morsom ting som skjedde var at alle ville alltid ha de andre sine sitte/liggeplasser, ettersom man alltid trodde de andre hadde chillere steder å være. Effekten var forskjellig på alle, selv om vi drakk akkurat det samme (All soppen var blendet sammen til en stor drikk, fordelt på fire glass), så alt dette blir bare egne opplevelser. Musikk var chill å ha i bakgrunnen, men på meg var ikke musikk noe mer enn vanlig.

Tiden var veldig varierende, når vi satt der ute så jeg på klokken, 22:30, og det som virket som fem minutter senere var faktisk en time senere! I mellomtiden lå jeg bare og så på ting: Lighter (der skriften ble mindre og mindre i forhold til lighteren), taket (Psykedelisk mønster i taket som utviklet seg videre til mer mønster, bølget, endret form og fasong, jeg så til og med ansikter som sang med i taket!). Alle gutta jeg var med ble til parodier av seg selv, var ganske interessant. Vi satt alle og så på Pendulum - The Island Pt. 1 og 2 på youtube i femten minutter, og synes det var en fantastisk film, helt til vi så at den hadde vært på pause og det var en annen sang som spilte i bakgrunnen!

Etter dette begynte tankene å endres, og ting begynte å gi veldig mening. Jeg trakk paralleller mellom det som skjedde med ting som hadde skjedd tidligere i livet, og alt ga mening. Jeg bestemte meg plutselig for at jeg var skapt for klatring, og klatret opp i et høyt tre. Var ganske sykt. Når jeg så på grenene vokste det ut mer blader, armene mine ble dekket av håret på armene som stadig ble fler, tjukkere og lengre. Hendene og føttene mine var lagd for å klatre. Ga veldig mening med alt fra tidligere i livet. Etterpå hoppet jeg ned (ikke så lurt, fikk en trøkk i ryggen), men det var helt sinnsykt hvordan det var i fallet. Umulig å beskrive, men synet av bakken som kom mot meg var helt fantastisk og forferdelig på en gang.

Senere gikk vi inn, og i tillegg til å se på mange gjenstander så jeg meg selv en del i speilet. Du kunne bli hva du ville. Jeg kunne bli en villmann som klatrer i trær, jeg kunne bli en bodybuilder, jeg kunne bli en djevel. Det kan være veldig skummelt å se seg selv i speilet sånn, litt noia. Nå begynte ikke bare det visuelle å endre seg, men også fysiske ting ble endret. Jeg drakk vann, og tenkte at det tok veldig lang tid å drikke opp, og jeg så glasset ble dypere og dypere og det gikk ikke an å tømme det. Samme når jeg spiste, kunne føle at jeg tygde tregere å tregere til det stoppt, eller jeg kunne tygge uten at det skjedde noe med maten. Når jeg drakk vann etterpå følte jeg at vannet ekspanderte i munnen, og jeg fikk masse vann i lungene (hoste). Nå kom en helt utrolig fascinasjon for absolutt hva som helst. Satt en time med anatomiboken og så på ansiktet til de som gjorde øvelsene, og det var helt fantastisk. Fortsatt var alt visuelt helt fordreid og forvridd, så du svarte flekker på armen kunne de bli til biller som krøp rundt, mye litt halvskummelt, men trikset var å ikke se for mye på seg selv. Tiden gikk med at jeg fant fascinerende ting å se på, å kunne se på de i evigheter, hva som helst. Vi gikk på butikken for å handle, og det var helt latterlig. Man kunne ikke bestemme seg for hva man ville ha, og jeg bare gikk rundt og rundt i butikken og var fasinert, mens jeg plukket opp en ting, la den tilbake, og plukket opp en annen ting.

Senere, da jeg gikk hjemover, var mye av det visuelle mer eller mindre over, men tankene var veldig sånn at alt ga mening, du fant en mening med hverdagen og livet ditt, tenkte over hva du ville gjøre videre, og man fant seg selv på en måte. Vanskelig å beskrive. Men det var ganske sykt. Som sagt dro jeg og trente kvart over 4 på natten. Alt ga veldig mening. Alt i alt, en fantastisk opplevelse, men sopp er noe man tar i trygge omgivelser med venner, et sted du er veldig komfortabel med, og der det er mange spennende ting (alt av kunst, bøker med tegninger, bilder, etc.). Vil absolutt anbefale.

Veldig lang, men følte jeg måtte prøve å gi et intrykk av hvor sykt det er.
Sist endret av mentalmelt; 20. oktober 2011 kl. 18:59. Grunn: fikset tekstformatering
Veldig bra

Det med å gå i butikker og egentlig kjøpe ting hvor som helst blir bare surr når man er trippa. Man er skikkelig ubestemt på en måte, man vet hva man vil ha men samtidig ikke også får man lættiser og glemmer alt.