Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 3274
Husker det var en lignende tråd ifjor, men leste nettop denne i dagbladet: http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/10/07/479043.html

Stakars karen, moren kommer innom for å si hei og finner en pakke med hvitt pulver, for så å levere den til lensmanskontoret. Greit nok at det er ulovlig og at det var "riktig" gjort, men sønnen hennes kommer nok ikke til å slippe unna problemer med de han passet på dopet for. Hva hadde dere gjort i en sånn situasjon?
Er ikke helt sikker. Kanskje spurt om et ekstra tilsyn med politiet eller godsnakke med de folka det gjaldt. Fortelle hva som skjedde og at du IKKE skal være løpegutt mere.
Godtatt straffen.
Det var vel bare hans feil at det ble oppdaget. Ganske dumt å la det ligge såppass åpent, selv om det var på hans egen hybel.
hmm..stakkars,gutt! Syns det var dårlig av moren og gå rett til lennsmanskontoret uten og først ta en liten prat med sønnen sin altså!
jeg tror ikke jeg hadde angitt ham..

kommer som regel ikke noe godt ut av å sitte i fengsel
Frekkmann: Sett bortifra det allmenpreventive?
Sitat av frekkmann
kommer som regel ikke noe godt ut av å sitte i fengsel
Vis hele sitatet...
Tror nok ikke han får et lett opphold i utgangspunktet I og med at jeg tviler på at han hadde råd til å kjøpe et slikt kvanta på Lån og stipend!

Tror ikke de han arbeider for er videre lykkelige for tiden, og de kommer nok fortsatt til å kreve betalt for det som de føler er deres.
Det er det jeg mener, jeg tviler på at noen ville la 1 kilo amf og 29 kilo hasjforsvinne uten å kreve penger fra personen som "mistet" det. Jeg syntes så alt for synd på denne fyren.
Sitat av Bob Saget
Det er det jeg mener, jeg tviler på at noen ville la 1 kilo amf og 29 kilo hasjforsvinne uten å kreve penger fra personen som "mistet" det. Jeg syntes så alt for synd på denne fyren.
Vis hele sitatet...
Jeg synes ikke det minste synd på han.
Jeg tror heller ikke de som eide stoffet vil la det gå ustraffet forbi, men dette burde gutten ha tenkt igjennom før han ble med på ulovlige aktiviteter.
Den som er med på leken må tåle steken.
Ikke akkurat veldig gjennomtenkt av hans mor hvis hun ønsker en sønn med et "normalt" liv. Resultatet blir vel at han får en haug år i fengsel på en hard avdeling, hvor han får VGS i kriminalitet. Pluss han må vel skaffe penger for de 29 kiloene med hasj og kiloet med amf. Noe han ikke får tak i på en annen måte enn kriminalitet.
Så resultatet av hennes handlinger er vel at sønnen er dømt til å leve resten av livet som kriminell..

Dumbass mor. Og dumbass sønn som lar drogene ligge så åpenlyst.. Har du vett i huet har du dem ikke hjemme når du har så store mengder..
Ettersom mora stakk rett til politiet med varene, så er vel sannsynligheten for at mora har prøvd å snakke sønnen bort fra dette miljøet før ganske stor. Hva skulle hun så gjøre, om hun ikke skulle tatt det til politiet? Og snakke med han har tydligvis ikke virket, og hun ønsker å få han ut og vekk fra dette, så er det ikke mange andre muligheter enn politi-tysting..
Det mange her sier og jeg tror er rett er det at denne gutten bare blir dratt dypere inn nå, siden han antageligvis må betale for den dopen, og må nok drive kriminell aktivitet for å skaffe pengene.
den morra hans kan ikke være god i håve når hun gjør noe sånt, hadde vært bedre viss hun hadde skylt den ned i dass!

(29kilo hasj! Ohh Wee)
GOOD JOB mamma....fy...stakkars gutt, blir han ikke drept så sitter han gjeld resten av livet som han forøvrig må bruke på å betale ned denna gjelda=/
Med tanke på at 1kg amf har en gateverdi på 1mill og 29kg med hasj har en verdi på 2.9mill, må dette være litt kjipt å miste. Du sitter i buret i 2-3 år og når du kommer ut har du en gjeld på feks 5mill, da er du fucked. 5 mill er bare å glemme å komme opp med mindre du fortsetter med kriminal aktivitet.
Nå snakker jeg full pris på begge stoffene, men han har en gjeld på ivertfall 1 mill nå.

Men som fortjent mener jeg, klarer man ikke å gjemme slikt på en bedre plass en stuebordet i sin egen hybel?
Kan hende han har vært ganske gnoma vist han glemte amfen på stuebordet, er ikke rart han glemte det med så mye shit i huset hans :P

Men jeg tror ikke moren og sønnen har så særlig godt forhold hvis moren går til politiet med 1 kg amf som ho har funnet på sønnens leilighet.

Hadde jeg vært den moren og sønnen min hadde vært i ett hardt narkomiljø så ville jeg jo fått han ut av det, kan hende det var grunnen til at ho leverte det til politiet for og få sønnen avrust i fengsel eller noe?
Men ho burde tenkt over konsenkvensene sønnen vil få når han kommer ut.
Stakkars gutt ja,Men er du med på leken må du tåle streken. Er ikke som om "gutten" ikke viste at det han drev med var ulovelig. Å når man har 1kilo med amfetamin og 29kila hasj så driver man ikke må små saker,da er man litt "inni" systemet. Synd at en så ung gutt har fått ødelakt livet sitt på den måten =/
Det er greit du må tåle steken,om du er med på leken. Han visste helt sikkert hva han holdt på med,for det virker jo ikke som om dette var først gangen akkurat. Men..alikevel da? Moren hans anga han. Kan jo virke som om hun ville ha han ut av miljøet ja..men vet ikke om det var helt den rette måten. Er hun uheldig,så har hun skapt problemer for seg selv også..
Det er ikke sikkert det var den beste måten og gjøre det på. Men hva er den "beste" måten? Skylle shitten ned i do og si fyfy gutt? Skulle moren søke om hjelp til gutten? Hvor skulle hun få hjelp fra? Det er vanskelig og sette seg inn i en mors rolle! Sier ikke at det hun gjorde var rett,men man kan ikke si at det ikke var det heller..
Nei..det er en veldig vanskelig situasjon og skulle sette seg inn i egentlig. Men..når du finner 30kg dop hjemme hos sønnen din på 18år,så skjønner du muligens at det går til helvete om han blir tatt med det? Og han har (kanskje) en del igjen av livet sitt å leve. Det er egentlig vanskelig å kommetere dette i det hele tatt,vi aner jo ikke hvordan gutt dette er..eller hvordan forhold han har til sin mor. Men sånn som jeg tenker idag..hadde jeg vært moren hans og funnet det der,så ville jeg før jeg gjorde noe som helst annet..iallefall snakket med sønnen min! Men..igjen,så kan det jo hende at hun har snakket med han om det mange ganger før da.
Er da lett å svare på hva moren burde gjort hvis hun hadde hatt noen fungerende hjerneceller.

-Ta shitten
-be sønnen levere det tilbake eller så angir du ham
-lever inn 10-20 gram til politiet
-håpe politiet hjelper ham, og ikke burer ham inne

han har nå en gjeld på 5-10 tusen og ikke en mill. moren har fått sitt ønske om politihjelp. han sitter ikke inne i 5-10 år. han får nokk heller hjelp til og komme ut av miljøet. og hvis denne advarselen ikke får ham til og stoppe er det nok ute av hennes hender uansett.
Den mora har trolig ødelagt fremtiden for sønnen sin. Han kan tilogmed ende opp skadet, eller tilogmed død pga. en så stor gjeld. Stakkars fyr..

Tror nok ikke mora her vet hva slags konsekvenser dette kan få for sønnen hennes, fordi da hadde hun aldri gjort det på denne måten.
Som noen sa, så vet vi lite om situasjonen. Mora kan ha forsøkt å få sønnen til å forlate miljøet flere ganger. Mange bedrevitere her også, som ikke tar hensyn til at en fortvilet mor sannsynligvis ikke har innsikt i hvordan miljøet fungerer med tanke på konsekvenser og slikt, og heller ikke nødvendigvis tenker klart når hun finner 1kg amfetamin hjemme hos sin 18 år gamle sønn.
Sitat av bread
Som noen sa, så vet vi lite om situasjonen. Mora kan ha forsøkt å få sønnen til å forlate miljøet flere ganger. Mange bedrevitere her også, som ikke tar hensyn til at en fortvilet mor sannsynligvis ikke har innsikt i hvordan miljøet fungerer med tanke på konsekvenser og slikt, og heller ikke nødvendigvis tenker klart når hun finner 1kg amfetamin hjemme hos sin 18 år gamle sønn.
Vis hele sitatet...
Så sant så sant! Helt enig. Men synd på denne gutten som sikkert har store problemer nå
det er forståelig nok at moren får panikk og løper rett til politiet når hun finner dette hos sønnen. kansje nokk et eksempel på hva dårlig narkotika propoganda fører med seg?
Gjelden han sitter igjen med er noen hundre tusen, ikke en million, men det kan bli noen år i fengsel for gutten. Er enig med DarkStaar at moren helt sikkert ikke vet konsekvensen av at sønnen hennes blir tatt med så stort kvanta.
Huff synes så altofor synd i den gutten. Kan ikke tenke meg å få de beste årene i livet mitt ødelagt med å sitte i fengsel, for så å komme ut på gata og garantert bli "forfulgt" av de som eide stoffet i utgangspungtet... Stakkars kar, sier det bare
diskuterte dette med morra mi, og blei sjokkert av holdningen hennes. hun ville gjort det samme og fra hennes synspunkt ville d være enda større moralsk og samvittighetsnagende å ikke angi sønnen fordi da måtte hun levd med den viten at det stoffet kom på markedet og ødela så mange andre liv. alle de stakkars junkiene som ikke er ansvarlige for sine egne liv... yeah right...

bottomline, hun ville gjort det samme med meg uten dårlig samvittighet med full viten om at jeg enten i beste fall får et liv i hard kriminalitet for resten av livet eller blir torturert og drept. "din egen feil"

vet ikke om jeg gikk over streken når jeg svarte at visst du kunne solgt meg til mafian og politiet sånn uten å kny, da hadde faen meg ikke jeg heller hatt en dråpe samvittighet for å tatt henne av dage.

fy faen, eneste måten den morra kan ha noe som helst kjærlighet til sin egen sønn må ha vært om hun ikke var klar over konsekvensene det hun gjorde ville få. men å gjøre noe slikt fullt opplyst, det er faen meg det sykeste jeg tror ei mor kunne gjort mot sin egen sønn.

håper mafian tar og kidnapper morra og tvinger hun til å se på mens de torturerer sønnen hennes før de dreper begge.
Hvis folk ikke kan deale drugs uten å bli eid av moren sin så er kanskje ikke det det beste karrierevalget? Jeg mener, man drar jo kriminelle saker rett inn i huset deres og setter dem i en stor risiko. Hvis man skal drive med sånt bør man nå helst holde det utafor uteforståendes hjem med mindre man vil bli eid.
Hvis min mor hadde gjort dette mot meg hadde jeg løyet gjennom hele rettsaken og sagt at hun var idiot i hodet (ikke langt fra sannheten). Sette seg opp i en "ditt ord mot mitt" med sin egen sønn?
Forbanna bitch som antageligvis er avhengig av tv2 nullheter.

Edit: det jeg skrev får meg til å tvile strekt på at dette er sant.

Edit: Dagbladet ja? Og ett "mor fant" søk på bt.no gav nada.

Tråden er en Waste of anything
Sist endret av k-f-j; 13. oktober 2006 kl. 22:42.
her rundt om kring ligger bare prisen på hasjen som ble beslaglagt 2900000,-(gate pris vis du kjøper det 1 og 1 gram blir sikert billigere i større mengder) mn suns jævli sun på den gutt ongen tipper morra ikke har peiling på narko miljøet
Sitat av BabyDoLL86
Nei..det er en veldig vanskelig situasjon og skulle sette seg inn i egentlig. Men..når du finner 30kg dop hjemme hos sønnen din på 18år,så skjønner du muligens at det går til helvete om han blir tatt med det?
Vis hele sitatet...
Ja og skal du anmelde han selv da istedenfor ?
Ser at det er en litt eldre post men alikavel.
Det var ikke slik ment fra min side nei!!

Nå har jeg riktig nok ingen barn,så jeg vet ikke om jeg muligens ville handlet annerledes om jeg var i den situasjonen..enn det jeg sier jeg ville ha gjort nå? Men i skrivende stund,så ville jeg aldri ha angitt min egen sønn. In my family I trust! Slik er jeg oppdratt...
Sitat av murloc
Er da lett å svare på hva moren burde gjort hvis hun hadde hatt noen fungerende hjerneceller.

-Ta shitten
-be sønnen levere det tilbake eller så angir du ham
-lever inn 10-20 gram til politiet
-håpe politiet hjelper ham, og ikke burer ham inne

han har nå en gjeld på 5-10 tusen og ikke en mill. moren har fått sitt ønske om politihjelp. han sitter ikke inne i 5-10 år. han får nokk heller hjelp til og komme ut av miljøet. og hvis denne advarselen ikke får ham til og stoppe er det nok ute av hennes hender uansett.
Vis hele sitatet...
Jeg må si meg enig med denne teorien,be sønnen levere tilb shitten.
nå veit vi ingenting.. Kan jo være at det var planlagt, at han la det på bordet for at mora skulle finne det. Hvis det var den eneste muligheten ut av miljøet? Poenget mitt er at det er for dumt å spekulere eller dømme, etter å ha lest noen få linjer av saken..
Riktig det =)
da ville jeg heller ha lagt en _mye_ mindre kvanta på bordet og ikke _den_ mengden