Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1559
Dette er visst ifølge norsk lov forbudt, om det gjøres til hensikt å øke alkoholstyrke.
Med det i tankene tar jeg forusetningen at noen her inne har prøvd det. Hvordan virker det, eller virker det i det hele tatt?
du fryser vinen i 6-8 timer og tar den opp tømmer ut av beholderen det som er blitt til is kastes (det er bare vann) vis du gjør dette gjentatte ganger blir den sterkere for hver gang helt til ingenting blir til is( å ja den virker)
Bortkastet spør du meg, du vil aldri få mer en ~35% uansett. Og hvofor gidde? Masse jobb for ingenting, bedre å bare drikke vinen som den kommer.
ja men vis han abre vil ha lit sterkere vin så kan han gjøre det eller vis det abre er alkohol nivået som teller så lag hjemmebrent i stede
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Ikke prøv å legg vinflasken rett i fryseren! Den sprekker når den utvider seg, gjore det i allefall med øl
Ta den heler i en heholder uten lokk.
Sitat av Rakkern
Bortkastet spør du meg, du vil aldri få mer en ~35% uansett. Og hvofor gidde? Masse jobb for ingenting, bedre å bare drikke vinen som den kommer.
Vis hele sitatet...
Om man foretrekker en sterkere vin er vel det greit. Dette ligner noe på is-vin. Der druene høstes frossne for så å trekke ut saften av de - store deler av vannet er is og kommer ikke med.

Sitat av Thoryllo
Ikke prøv å legg vinflasken rett i fryseren! Den sprekker når den utvider seg, gjore det i allefall med øl
Ta den heler i en heholder uten lokk.
Vis hele sitatet...
Øl har lavere volumprosent og fryser derfor ved mindre minusgrader enn vin.