Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4108 1010840
Har hatt planer om å gjøre litt lst på henne, men slo det fra meg og lot henne vokse oppover. Toppe den har jeg ikke tenkt på iom at mange mener det ikke vil øke mengden betydelig.
Kanskje jeg skal prøve å ta noen stikklinger av hun... Bør jeg ikke helst ha ett eget "rom" for stikklingene?
Med mere lys vil vel mengden/størrelsen på budsa øke?

Takker for all respons, det er av dere jeg har lært folkens!! Big shout til dere!!!!

Tenkte lage hasj av alle rester jeg vil sitte igjen med
Sitat av Shadows84 Vis innlegg
Har hatt planer om å gjøre litt lst på henne, men slo det fra meg og lot henne vokse oppover. Toppe den har jeg ikke tenkt på iom at mange mener det ikke vil øke mengden betydelig.
Kanskje jeg skal prøve å ta noen stikklinger av hun... Bør jeg ikke helst ha ett eget "rom" for stikklingene?
Med mere lys vil vel mengden/størrelsen på budsa øke?

Takker for all respons, det er av dere jeg har lært folkens!! Big shout til dere!!!!

Tenkte lage hasj av alle rester jeg vil sitte igjen med
Vis hele sitatet...
Det er slik at mange små planter gir mer enn enn toppet plante, men siden du har mangel på høyde, kan du nok få noen xtra gram av å toppe planten...

Jo du må ha et eget rom for stiklinger, eller det vil si de må stå i et rom med over 18 timer lys... Er det en autoblomstrende strain er stiklinger rimelig håpløst..

Lage hasj? Med mindre du skal frakte store mengder, eller du ikke bryr deg om du bruker 100g GOD buds til en 10er med hasj som på ingen måte gir en bedre, sterkere eller lengre rus...Om du har dyrket en plante med 18-22% cannabioder, ville jeg ALDRI lagt hasj..Hvorfor gjøre 100g til 10g? I don't understand... Da er det lettere og billigere å kjøpe den på gata..
er det i såfall for sent å toppe henne nå?
Tenkte på alle planterester, blader osv til hasjlaging.. eller er det bedre å prøve å utvinne olje?
Skal bestille noen autoblomstrende strain over påske, easy ryder tenker jeg eller diesel ryder.. noen erfaringer?
du vil ikke ha nok til å lage noen som helst rimelig mengder med kvae ut i fra størrelsen dems nå.. Bedre å satse på butan olje..
er ikke det litt små risky.. noen gode sider som beskriver fremgangsmåter? Vanlig lighter gass?

er det for sent å toppe henne nå?
Seff er det små risky med gass.. Skakke mye til før du har tredjegrads forbrenninger over hele kroppen. Så viktigheten av ekstrahere i edru tilstand kan ikke fremheves nok.. Safety before anything else dude.. Av egen erfaring funka det ganske greit da jeg sjøl prøvde meg på det.. Men brukte altfor lite så det blei bare en liten "honey gold" joint, men fy for en funk=).. http://www.youtube.com/watch?v=WWVTQYDFg94 ellers så er det en meget informativ tråd på nor can angåendes emnet.. Men husk sikkerhet og ventilering=)


Så lenge du ikke har flippa damene dine så er det ikke for seint å toppe henne, eller de andre du har der.. bare kjøre vegge tida litt lenger... Keep it green and safe
Seffern, safety before anything... Vi får se hva som skjer, kanksje jeg prøver meg
Her er en liten oppdatering.
#2 vokser virkelig i høyden nå, har måtte heve lampa nesten daglig. Får håpe jeg har nok med høyde.

Synes hun ser fin og grønn ut.

Hvite tråder dukker stadig opp nye steder, men det holder seg på toppen. Det er normalt?

Som dere ser er det rimelig smalt i skapet mitt, bladene bøyer seg litt når døra lukkes.


Har flippa de så får bare ta det som det kommer. Regner ikke med store mengder, men en liten taste. Ser på dette som en test før jeg evt prøver meg igjen med litt mer orden og system.

peace out!!
Kan garanetere deg at har du først fått smaken av egen dyrka pot er det vanskelig å stoppe, og før du veit ordet av det så har du 5 - 6 avlinger under beltet..=)

Helt normalt at pistillene først dukker opp ved toppen, før de begynner å dannes på de nederste greinene..
Er det pga lysmangel at det tar lenger tid før pistillene dukker opp på de nederste greinene?
Noen formeninger om hvor mye mer/høyere hun vil vokse? Hvor lenge etter at de første trådene er oppdaget kan man begynne å se bud dannelser?
nope, er nok bare slik den er lagd fra naturen sin side.(correct me if i am wrong)Den konsentrerte lysmengden treffer toppen, ergo er det det stedet som påbegynner blomsterdannelse først. Og jo eldre den blir, jo høyere blir den og større blir de nederste greinene og. hormonet auxin har nok og en finger med i spillet, men på det stadiet er jeg ikke ennda as..

De strainsa jeg har vært bort så har den pleid og fordoble seg i høyden etter at blomstring har satt i gang, forbi pre flower stadiet. Men så har du og landrace/I.B.L og reine sativaer.. De er raketter hva høyde angår as..

Uke til to, før pre flowerne går over til blomster=).. Du har en digg tid i møte.. Alltids når man går inn til dem når de er i det stadiet så er det damn digg å se hvordan den vokser.. Og morsomt å følge med på når trichomene dannes.. Er først da du kanskje kan få en formening om lukt og phenotype..

keep it green, dank and growing-
i og med at jeg ikke veit hva slags strain det er så blir det spennende og se hvor stor hun blir...
gleder meg til blomsterproduksjonen begynner, blir spennende. så til de i dag tidlig, fler og fler tråder dukker opp

her er noen oppdateringsbilder, enjoy:



Ett bilde av set-upen, hva synes folk? Ser det greit ut. Har jo funka greit hittil så


until next time, peace out!!
Sist endret av Shadows84; 28. mars 2010 kl. 11:30. Grunn: feil bilde
Ikke sant, du kan nesten se at den vokser dag for dag. Det jeg falt for, pluss det at du kan nyte fruktene av din investering etter en "liten" stund

Takker for peep showet=).. Keep em comeing..
Jeg lurer på hvordan jeg skal behandle barne mitt når jeg skal bruke den som morplante. Skal jeg bruke bio bloom på morplanten? hvordan blander jeg næring til stikklingene?
Kan jeg la mor stå på 18-6 å få nye stikklinger når jeg trenger det? det er forresten AK 48 jeg har.
Når setter jeg lyset på 12-12 til stikklingene?
mener å ha lest at planter som skal brukes til moderplanter gjør seg godt med litt mindre innhold av nitrogen enn ellers. Da dette gjør at stiklingene lettere slår rot enn de ellers ville ha gjort..

Vil fraråde bruk av næring, heller satse pengene på rotingshormon med mer. Spar biobizzen til når de skal i vegetativ tilstand. Det stiklinger trenger er vann og høy luftfuktighet, og IKKE minst TID til å nydanne røtter. Er en ganske strevsom prosess for planten å nydanne røtter sjø,.

18/6 er oppskriften i veg tilstand. Funker greit det, gjør slik at du kan plassere planter i veg fasen sammen med moderplantene. Det som er så fint med low ryderne er de kan og plassers sammen med veg og moderplanter, men de blomstrer seg ferdig der inne

Overgrow the world=)
Skjønner det er alfa omega med 12/12 i blomst fasen, men hvor stor svingning kan det være? snakk om 5min + - liksom....

Ang lowryder/autoblomstrende planter, hvilken typer gir størst yield? minst lukt? holder seg lave og små?

Nye bilder kommer i kveld... Stay tune
Sist endret av Dodecha; 30. mars 2010 kl. 13:56. Grunn: fjernet duplikat
hehe, skjønner. Sjøl glemt å holde meg oppdatert på tida da jeg ikke hadde timer. bare så lenge det ikke er gjentakendes så spiller nok det ikke så stor rolle. Men seff må du ikke glemme at visse hybrider er mer ømtålige enn andre arter, sativer for eksempel, og de som har en tendens til hermafrodit dannelser så skal det ikke så mye svingninger til før en lav vekstrate setter inn, og hannblomster dannes

Ved L.R så er vel pottestørrelse en viktig faktor å ha i bakhodet. Hvem hybrid som gir mest yield er vanskelig å stadfeste da mange andre faktorer spiller inn for hvor stor yield du kan oppnå; watt størrelse, næringsmengde/næringstoleranse m.m. Heller sette de i store potter fra begynnelsen av, og følge med på vanningen slik at råte og lignendes kan elimineres skulle det oppstå.(det jeg har planer om med diesel ryderne som ligger i davel i fryseren=)) Med ruderalis gener så er de aldersbetinget når blomstringen innsetter, og jo mindre stress den kan utsetts for i 3 - 4 første ukene, jo større betingelser er tilstede for sunn og kraftig vekst senere når nettopp blomstringen innsetter. Er du forsiktig nok kan dog L.S.T være med på å bumpe opp yielden også.. Er en G.L på norcan om en som fikk 90g tørka per plante med L.R..

can`t wait to see your ladies again shadow.. Btw; hva er strainen du kjører nå a?
Sitat av RESpekt Vis innlegg
Btw; hva er strainen du kjører nå a?
Vis hele sitatet...
Sitat av Shadows84 Vis innlegg
i og med at jeg ikke veit hva slags strain det er så blir det spennende og se hvor stor hun blir...
Vis hele sitatet...
Trodde du fulgte med
Sist endret av Cyberblack; 30. mars 2010 kl. 02:16.
Hey guys...
Når kan man avgjøre om man har fått en hermie? Vil hun kunne vise tegn til det etter at hun har vist kjønnet sitt?
Vil bare plutselig dukke opp hannpoder på henne?
Har alltid hatt lyst på L.R, bestillte noen frø fra en hollandsk side, men tror penga blei snitcha i tollen eller no ass.. Så aldri noe til de frøa. Noen seriøse nettsider som spesialiserer seg på L.R?


Her kommer noen oppdateringsbilder. Hope u enjoy

Close up:

Fra oven:

Close up:

NIICCEE:


Er uvisst hva slags strain jeg har. No bag seed fra en kompis. Plante #3 forsvant i går kveld til en kamerat, trenger all den plassen jeg kan få til hun jeg har igjen ( sliter med å finne navn ass). #3 viste ikke noe tegn til kjønn enda heller så...

Till next time.. Stay high!!

Peace
Sist endret av Shadows84; 30. mars 2010 kl. 10:24.
Sitat av Cyberblack Vis innlegg
Trodde du fulgte med
Vis hele sitatet...
hazey, hazey and spacey..

@ shadows84 Litt av en jungel mellom nodene der.. Blir skoy når hun begynner å utsondre lukt..
Ja, både gleder å gruer meg til lukta begynner å komme... Har ikke noe kullfilter, har ikke tenkt på det heller. Skapet står greit plassert på loftet, bra med gjennom trekk osv. Men det igjen skaper litt temperatur svingninger.. men føler jeg har det under kontroll. blir jo bare bedre jo mildere det blir ute Ser frem til sommeren, sette i gang ett lite "hageprosjekt" tenkte jeg.. tenker da på lowryder strainsa...

Slenger inn noen bilder i mellom tida..

Begynner å bli tett mellom nodene ja

Nice view?


Peace out, Stay low, stay high!
Shadow, har du ikke CFL pære med oransje/rødt spekter? Skal du blomstre under vekstlyset?
skulle kjøpe i dag, men var stengt. påskeferie. må vente til over påske.... får bare kjøre litt lenger blomstrings tid.
noen andre steder i oslo området som selger disse pærene?
første gang jeg fikk de vidunderlige CFL 250 w pærene hadde jeg kun den i 6400k, gikk ok og blomstre de under den.. Meeen du er nok best tjent med 2700k, og en litt lengre veg tid.. større avkastning.. ser nice ut nå=) bedre skal det bli..
2700k skal skaffes ASAP!! Ser veldig godt at det er bedre å blomstre med det enn den jeg har.

Er ikke så mye som skjer for tiden, litt på stedet hvil. Hvite tråder dukker stadig opp, tettere og tettere

Hun henger litt med de nederste bladene sine har jeg lagt merke til. Normalt?

A little jungel


Peace out guys
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
De nederste bladene er ikke å bry seg om så lenge resten av planten ser så fin ut som det der.
Her er mine autoblomstrende jenter. 3x Pakistan Valley og resten Diesel Ryder. De er nå en måned gamle.

hva er pottestørrelsen på diesel ryderene? Håper du gir en smokereport her når de er ferdige?=) Gamle er de på bildet?
Looking nice Bronsky
Hva er størrelsen på diesel ryderne? Hvordan har gro utviklinga vært for de?

Litt psychodelic ( garantert skrivefeil.. hehehe), men samtidig kult!
Sitat av Shadows84 Vis innlegg
Looking nice Bronsky
Hva er størrelsen på diesel ryderne? Hvordan har gro utviklinga vært for de?
Vis hele sitatet...
Vel av ti Diesel Rydere:

-4 hanner
-2 som aldri spirte
-1 som måtte toppes etter en uke fordi blader på toppen hadde vokst sammen.

Konklusjon: Enten så var leveransen jinxed, eller så er ikke Diesel Ryder noe særlig stabil. Den største av DR er i underkant av 30 cm, mens den største PV-en er 38 cm høy.

Pakistan Valley har jeg vært veldig fornøyd med.

Sitat av RESpekt Vis innlegg
hva er pottestørrelsen på diesel ryderene? Håper du gir en smokereport her når de er ferdige?=) Gamle er de på bildet?
Vis hele sitatet...
De står i treliterspotter og er en måned gamle

Røykerapport kan ligge noe frem i tid. Røyker ikke for tiden, så det kan bli en vintage :-)
Sist endret av bronsky; 1. april 2010 kl. 00:03.
Hadde egentlig bestemmt meg for å kulen litt med neste bilde oppdatering, men sto opp i dag og fikk se de første tegn til noe som kan ligne en blomster dannelse


Var nødt til å binde henne litt ned , toppen butter i pæra og har ikke så alt for mye mer å gå på. får håpe jeg har nok!

Rettet ut noen av de nederste stilkene også, mer lys dirkete mot sideskuddene.

Masse nye hvite hår tråder over hele planta, synes jeg kan begynne å ane enn litt spesiell duft nå også

Till next time.
Stay low, Stay high and peace
halla, hvordan ligger de ann med varme på HPS?, blir 1 meter totalt for lavt for ett par lowryders? har da hørt at HPS utgir en sterk varme?.
Mellomromme på HPS`n og lowrydersa blir vel totalt ca 15-30 CM når de er på sin fulle høyde.

PeaCE
im back guys hehehe...
Lurte bare på hva dere mener om denne nedbindingen jeg ble nødt til å gjøre?
Hun har reist seg bra og sideskuddene har fått mye mere direkte lys.

This is what we all love to see


Peace
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av D_MT Vis innlegg
halla, hvordan ligger de ann med varme på HPS?, blir 1 meter totalt for lavt for ett par lowryders? har da hørt at HPS utgir en sterk varme?.
Mellomromme på HPS`n og lowrydersa blir vel totalt ca 15-30 CM når de er på sin fulle høyde.

PeaCE
Vis hele sitatet...
Kommer an på wattstyrken, 30cm kan bli litt lite om det er 600w vi snakker men kan funke på 250w.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Kommer an på wattstyrken, 30cm kan bli litt lite om det er 600w vi snakker men kan funke på 250w.
Vis hele sitatet...


Flott, er 250 ja. Tar strainsa noen skade av å stå litt tett intill hverandre?

Regner med 10 stk nedi en stor fryseboks =)

Fred
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Direkte skade tar de ikke, men de skal jo ha så mye lys som mulig, så pass på at de ikke skygger over hverandre alt for mye.
Sitat av Shadows84 Vis innlegg
im back guys hehehe...
Lurte bare på hva dere mener om denne nedbindingen jeg ble nødt til å gjøre?
Hun har reist seg bra og sideskuddene har fått mye mere direkte lys.

This is what we all love to see


Peace
Vis hele sitatet...
L.S.T is the shizznitzz. Frelst på det sjøl. Isteden for en topp, så påtvinger du auxin dannelse i de andre greiene, som gir fler topper og høyere yield. Morro å se at blomstene på toppen har vist seg=) Er nå du kan notere ned dagene slik at du bestemmer "high" som du får til slutt.. Så jo litt hybrid aktig ut den varianten.. Keep em growing-
Er ikke for seint å gjøre litt lst på henne nå? med tanke på at hun er satt i blomst osv. Men ja lst`ing er noe det blir mer av i fremtiden
Finnes det noen formening/måte å avgjøre hva slags strain dette er? Er vel en indica dominert type i hvertfall?

Stay low, stay high.

Peace
risiskerer å stresse på henne hann blomster, men du finner garantert tid te det ved neste gang du kjører et prosjekt..
Sjøl gjort lst under blomst, men det var på grunn av plass mangel. funka fint og fant ingen nanners på den da.. Krysser fingra=)
Risikoen for stress er der jo absolutt ja.. men vi får se.. veit jeg det i såfall til neste prosjekt. regner med det blir ett uteprosjekt til våren/sommeren..
var nødt til å bøye henne litt ned pga plass mangel jeg også. hvor mye er forsvarlig å bøye henne? gjorde en ny nedbinding som førte til at toppskuddet ligger nesten i 90grader... synes det så bra ut, ikke no knekk eller noe. "varmet" opp stilken før jeg bøyde den forsiktig. tar bilder i kveld når hun står opp

Peace
funker fett=) Du har super croppa planta, samme greie som L.S.T.. Ska se det blir fler topper nå vettu..
super croppa? hva innebærer det?
Slik ser hun ut per dags dato. Som dere ser har hun blitt bøyd ganske kraftig, men hun har reist seg og kommetr seg utrolig bra.

Masse nye topper som presser seg frem, men synes det ser ganske trang ut. Noe jeg kan gjøre for å lett "trykket" litt?

Er mye tynne og spinkle stilker nederst på planta. er de greie til å ta stikklinger av? Kan de evt fjernes uten fare for å f€€€€ opp for mye?


Like this picture?

All slags kommentarer og henvendelser settes pris på. Spørsmål skal jeg klare å svare på så godt jeg kan

Stay low, stay high. Peace
@ shadow: De ser helt finfine ut=) Supercrooping er at man mykner opp stilken slik at den forsiktig kan bøyes over uten hjelp av nedbinding.. Skulle planten bli stresset av nedbindingen, vil det vises med at stammer blir rød/lilla.. Så lenge planten forblir grønn skal nedbindingen ikke være noe problem.. Og ja du kan prøve å ta stiklinger av de nederste delene av planten, man skal helst ikke ta stiklinger etter de er satt i blomst, men det går..faktisk lettere med de nederste stiklingene enn de øverste..Grunnet lys.. Men hadde ikke du en atoblomstrende strain? For stiklingene du tar har samme alder som foreldrene og de vil vel kanskje bare budde seg? Bildene er vidunderlige!
er en unknown strain dette her. fikk en pose med no bag seed av en kompis. men skal bestille meg no autoblomstrende strain til neste runde tenkte jeg.
Stammen holder seg grønn og fin så ser ikke ut som hun har tatt noen skade.
Får se om jeg prøver meg på å ta stikklinger. Må eller bør jeg har sånn rotningshormoner da?
Hvis jeg ikke tar stikklinger, kan jeg uansett fjerne de nederste stilkene, for å forme henne litt, eller er ikke det så lurt?

Takker for all hjelp hittil. Som sagt før, dere jeg har lært alt av.
Og til deg LoveToGrow, du er en GURU for alle oss 1st timere. Takker for det
Sitat av Shadows84 Vis innlegg
er en unknown strain dette her. fikk en pose med no bag seed av en kompis. men skal bestille meg no autoblomstrende strain til neste runde tenkte jeg.
Stammen holder seg grønn og fin så ser ikke ut som hun har tatt noen skade.
Får se om jeg prøver meg på å ta stikklinger. Må eller bør jeg har sånn rotningshormoner da?
Hvis jeg ikke tar stikklinger, kan jeg uansett fjerne de nederste stilkene, for å forme henne litt, eller er ikke det så lurt?

Takker for all hjelp hittil. Som sagt før, dere jeg har lært alt av.
Og til deg LoveToGrow, du er en GURU for alle oss 1st timere. Takker for det
Vis hele sitatet...
Ok, men siden den er en unknown strain, blir det nok ingen problemer å ta stiklinger, og ja, du kan klippe vekk de nederste dele som ikke får noe særlig med lys, så vil planten bruke mer energi på de delene av planten som motar ordentlig lys=) Det tar kanskje2 dager for planten o komme seg igjen, så lenge du ikke trimmer for mye i gangen.. Tusen takk mann!
Sitat av Shadows84 Vis innlegg
Må eller bør jeg har sånn rotningshormoner da?
Vis hele sitatet...
Du må ikke, men er absolutt en fordel. Det stimulerer rotvekst så man får et raskere og bedre rotfeste. Clonex er visst anbefalt av de beste
er det da lurest å sette stikklingene i sånne jiffy greier eller kan man sette de rett i jord?
Når stikklingene har fått rot feste, kan de settes rett i blomst da?
Sitat av Shadows84 Vis innlegg
er det da lurest å sette stikklingene i sånne jiffy greier eller kan man sette de rett i jord?
Når stikklingene har fått rot feste, kan de settes rett i blomst da?
Vis hele sitatet...
Om du ikke har rothormon er jiffy'ene genial å bruke, og faktisk opplever jeg av å til at de stiklingene jeg setter i jiffy får røtter fortere enn de som står i jord.. Det viktigste er vanningen under de 1-3 ukene det tar å få røtter på stiklingene.. For store potter gjør at det blir alt for mye vann og ingen luft tilgjengelig, mens for små potter fort kan tørke ut og ødelegge stiklingene.. Jeg ville faktisk anbefale deg å la stiklingene stå i vann det første døgnet hvor du bytter ut vannet i glassene ca. 5 time for å fornye tilgangen på oksygen og co2, får du 24 timer seinere planter de om i små drivhus eller i jiffy's som du også kan ha i minidrivhus.. Lykke til! Og ja planten kan settes i blomst så fort den har fått røtter, faktisk er det endel dyrkere som gjør nettopp dette for å holde sine fullblods Sativaer lave..
Virker egentlig ganske så komplisert det med stikklinger og sånn.. Får tenke litt på det, uansett må jeg få lagd meg en hylle elelr noe til stikklingene. Så tror jeg skal fokusere på å få frem denne ene planta jeg har i gang nå, så får jeg vurdere det til neste runde tenker jeg.
Men LTG, du har litt peil, klarer du å se hva slags strain jeg har? er det noe mulighet for å finne ut det?
Indica/Sativa?
Sitat av Shadows84 Vis innlegg
Virker egentlig ganske så komplisert det med stikklinger og sånn.. Får tenke litt på det, uansett må jeg få lagd meg en hylle elelr noe til stikklingene. Så tror jeg skal fokusere på å få frem denne ene planta jeg har i gang nå, så får jeg vurdere det til neste runde tenker jeg.
Men LTG, du har litt peil, klarer du å se hva slags strain jeg har? er det noe mulighet for å finne ut det?
Indica/Sativa?
Vis hele sitatet...
Stiklinger er veldig enkelt når du først skjønner hva du gjør=) Her: http://freak.no/forum/showthread.php...box#post865178 kanskje det gjør det lettere=)

Vel jeg kan på ingen måte vite hvilken strains det er, men det ser ut som en 60/40 hybrid hvor Indica er dominant, men siden noen av bladene har fått så mye som 11 fingre er jeg rimelig sikker på at det er minimum 20% Sativa, men ikke så mye som 50%..Så velger å tippe 60/40 som sagt, men den kan også være 80/20 eller 70/30 osv.. Håper det hjalp=)
Etter å ha lest det innlegget blei ting mye klarere..hehe.. burde absolutt ha lett litt mer først.. sorry
En sånn inndeling som du beskriver her nå, 60/40.. hva vil det si? Skjønner det er en indica dominert plante og sånn.
Men sånn gro messig osv, er det lettereå dyrke frem en indica dominert plante kontra en sativa? Hva har det å si på blomstrings tiden? yield?
Takker for svar og hjelp
Peace