Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1679
Hei, jeg sliter litt med å finne videoer på hvordan man skal toaste en sigg skikkelig. Jeg har akkurat blitt kjapt vist hvordan man gjør det av en kompis, men jeg har et par spørsmål:

Er det nok å føre flammen jevnt over siggen til den får en brun-svart farge for så å mekke med grønning/bruning? Er det nok for å få ønsket effekt (bedre smak, mye mykere for halsen), eller må man vente til det ryker slik at man kan blåse ut røyken gjennom filteret?

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg har prøvd selv med god tålmodighet og forsiktighet, men den begynner aldri å ryke før den begynner å brenne langs siden/midt på siggen.

Kan noen gi meg noen tips?
Aldri ha flammen så lenge over et område på sigaretten at den tar fyr. Kjappe bevegelser.
Trådstarter
32 6
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Aldri ha flammen så lenge over et område på sigaretten at den tar fyr. Kjappe bevegelser.
Vis hele sitatet...
Ja, slik har jeg forstått det og prøvd å unngått. Jeg fikk beskjed om at så snart jeg ser røyk så vil det være mulig å blåse ut av filteret slik at det kommer masse røyk ut. Hvis man vil unngå å tenne siden og tuppen er det rett og slett røyk *inne i* siggen som sakte, men sikkert begynner å sive ut man er ute etter?
Hvis du skal røyke gress er det egentlig ikke noe poeng i å inkludere tobakk, bare rull den rent, så sparer du deg for tobakkens virkninger.
Trådstarter
32 6
Å rulle en ren blir litt bortkastet penger for meg. Trenger bare litt for å kose meg mer enn nok! Derfor er det greit å blande med tobbis
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hold siggen i filteret med en hånd og tent lighter emd den andre. Roter siggen rundt og før lightern veldig hurtig fram og tilbake under. Løft siggen ut av flammen om du kommer for nære. Om du er for treig og siggen tar fyr, slukk med metallet på lightern og fortsett, men holdflammen unna der det brant. Fortsett til papiret på siggen er jevnt over lysebrunt. Åpne/knus siggen rett ettr du er ferdig (istedte for å blåse).
Anonym bruker
"Sprudlende Brosme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det jeg har fått opplært er å bruke kasserolle til å varme innholdet i siggen. Bland evt. biter med hasj oppi dette.
Eneste man oppnår ved å «toaste/roaste» siggen er at mekket blir jævlig tørt og man får en jævlig bismak som minner om brent.

Røyk grønt rent og heller røyk mindre, da får man det beste fra begge verdener.

Når det kommer til brunt kan man mekke i et mekkefat eller i en kasserolle på svak varme, ha heller noen dråper vann med så slipper man at alt blir knusktørt pulvermekk som bokstavelig talt renner igjennom rista og smaker brent høgg.

Stort sett det meste som røykes, weed og tobakk er fuktig av natur og røykes best «ferskt». Weeden bør være kura passe fuktig, samme som tobakk, for tørt er bare usmakelig.

Ikke for å trå på noen tær, men når noen som skal mekke joint eller mekk begynner å varme med lighter på siggen eller tobakken så spør jeg rett ut hva vedkommende holder på med… Hvorfor skal alt være så tørt som mulig?
Sitat av FuNcEd Vis innlegg
Ikke for å trå på noen tær, men når noen som skal mekke joint eller mekk begynner å varme med lighter på siggen eller tobakken så spør jeg rett ut hva vedkommende holder på med… Hvorfor skal alt være så tørt som mulig?
Vis hele sitatet...
Er vel for å få det kjappest mulig i seg. Jeg liker selve røykinga godt, og knusktørt brenner opp så fort at man nesten ikke rekker å snu seg engang. Da blir en vesentlig del av nytelsen borte for min del.

Sitat av Turelli Vis innlegg
Hvis du skal røyke gress er det egentlig ikke noe poeng i å inkludere tobakk, bare rull den rent, så sparer du deg for tobakkens virkninger.
Vis hele sitatet...
Jeg liker å inkludere tobakk, rett og slett fordi jeg får så mye mindre slim og drit i halsen av det. Når jeg røyker ren weed så sløser jeg bort så mye i forhold, er mye lettere å kontrollere hvor sterk jointen blir for meg også.
Det handler om å toaste siggen korrekt, ikke for mye eller for lite. Bruker forsåvidt aldri og gjøre det dersom jeg skal rulle joint, men for optimalt pipemekk da spesielt med hasj kan jeg garantere at det smaker bedre, føles bedre og ja alt blir bedre. Men så klart, svier man siggen til punktet at den begynner å brenner sier det seg selv at det ikke vil smake godt..
Anonym bruker
"Sprudlende Brosme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Den beste metoden jeg hadde da jeg røykte, er å bruke en te sil. Sånn liten sil, de som ser akkurat lik ut som den store typen med fin stål netting.

Ha tobakken i og la ligge å tørke noen timer. Når det er knusktørt bruker du fingen til røre i tobakken, slik at det fin males gjennom silen og det drysser ned finmalt tobakk, uten noe bøss what so ever! Bøsse ligger igjen i silen! Bedre enn det kan man ikke få det!
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
I min erfaring har alle sin egen mening om hva som er best, for meg virker hele greia mer som et rituale som man lærer av de man røyker med de første gangene, kanskje modifiserer man det litt over tid og kanskje blir du som meg til slutt: gir en komplett faen i hele greia for du har jobbet lenge og er sliten og vil bare ha en joint å kose deg med fortest mulig.

Det finnes ikke noe data på praksisen, klart man kan si at å varme opp tobakken fordamper noe, akkurat hva er ikke godt å si, men i grunn så overtenker du hele greia. Bare prøv deg litt frem selv å se hva du liker best.
Sist endret av Dodecha; 10. mai 2022 kl. 16:10. Grunn: skriveleif