Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1916
Tok 0,2 mdma på lørdag. Aldri tatt det før. Da jeg kjente det føltes det som jeg drukna i setet jeg satt i og ikke kunne røre meg, ble redd. Men så ble ting bra. Hadde også drukket 0,5 l vodka.

Dagene etter har jeg følt meg rar i hodet. Noe trykk i brystet. På søndags morgen klikka også hjertet mitt helt og pulsen var 170-180 i ca 10 minutter. Dette har skjedd før, men da har jeg ikke tatt noe.

Men idag føler jeg meg ganske dritt. Hvilepulsen min er mye lavere enn vanlig, føler meg svimmel og litt fraværende og har et rart press i hodet, som en murrende hodepine. Er det her vanlig?

Har hatt kraftig diaré hele uka også og ikke spist mye, men det kommer nok av spriten tror jeg
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Nei det er ikke vanlig. Er du helt sikker på at det var MDMA du fikk?
Jeg ville tatt det med ro, spis sunt, tren og så vil det mest sannsynlig gå over. Om dette vedvarer over en uke ville jeg tatt turen til legen.
Trådstarter
11 3
Ganske sikker. Var 3 andre som også tok det som ikke merker noe nå. De har tatt en del av det før da
Kan jo være en idé å ta seg en tur til lege og sjekke hjerte? Kom inn og forklar symptomene dine, trenger ikke å nevne MDMA (kan koste deg barn, noen typer jobber og førerkort, om du har), men kan nevne alkoholen (f.eks. 0,5 liter vodka med masse Red Bull for å få med at du kombinerte en upper med en downer som jo belaster hjerte mye).

Kanskje har du en underliggende hjertesykdom? Det er derfor det kan være lurt å dra til legen og få det kartlagt eller utelukket.
Jeg har drukket sprit en eller to gang ganger iløpet av min MDMA karriere. Aldri har hangoveren vært så ille. Men 5 dager? Da kan det være noe annet som er problemet her.
Dette med hjertet høres ut som kan være et panikkanfall. Jeg kan føle meg skikkelig funkey og rar i hodet i ei ukes tid etter mdma. Verden kan se litt plast-aktig ut og alt føles rart. Du har tømt hodet for serotonin, jeg spesielt fikk skikkelig mye sære etttervirkninger etter mine første ganger på mdma. Og blir man først bekymret for at det er noe alvorlig galt kan gjerne psyken gå i en ond spiral og man utvikler symptomer på hva man er redd for bare fordi man er redd for å være ødelagt.

Men er du reellt bekymret, dra til legen. Det er alltid bedre å ta et besøk for mye enn et besøk for lite. Sjekk også kroppstemperatur. Ved serotoninsyndrom har du typisk sett feber.
Anonym bruker
"Arbeidende Hippogriff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
0,2 er også ganske mye første gang. Ikke rart du ble låst fast i stolen.
En EKG tar 5 minutter å gjennomføre hos fastlegen. Bare ring å be om EKG. Trenger ikke å si hvorfor annet enn at du har unormal hjerterytme f.eks
Sist endret av IW2022; 5. mai 2022 kl. 21:30.
Høres ut som du har pådratt deg midlertidig angst med anfall av opplevelsen. Angst kan gi diaré og dårlig matlyst. Trykk i hodet og bryst er også bivirkninger man kan få av angst.

Spiser du ikke nok mat vil du bli dårligere, så tving i deg ihvertfall 1000 - 1500 kalorier i løpet av en dag. Unngå tilsatt sukker og koffein spesielt, helst nikotin også hvis du klarer det.

Men, jeg er ikke lege, og det er heller ikke resten av folka her. For alt vi vet kan alt som står her inne ikke gjelde deg, så kom deg til legen om du ikke blir bedre snart!
Har hørt om mye like opplevelser, folk er forskjellig og reagerer ofte ulikt på samme type stoff. Alt fra dagsform til hvor mye man har spist kan ha noe å si. Dog, har ikke hørt at ting blir verre i etterkant av en slik opplevelse, som regel blir ting bedre med hvile, mat og vann. Blir «formen» verre fra en dag til en annen bør du dra til legen. Bedre med ett legebesøk for mye, enn for lite.

Kroppen fikser stort sett ting selv, men om ting blir verre med tiden er det absolutt et varselstegn og man bør i aller høyeste grad lytte til kroppen og gjøre tiltak deretter!
Sjansen er at du har vært borti et kjemikalie som ikke er mdma, men heller et research chemical som har tilnærmet lik oppbygning som MDMA. Finnes flere RC preperater der ute som fungerer nokså forskjellig fra person til person. MDMA derimot skal såvidt jeg vet ikke være et av disse.
Sist endret av IW2022; 6. mai 2022 kl. 15:13.
Sitat av anonfreakv2 Vis innlegg
Sjansen er at du har vært borti et kjemikalie som ikke er mdma, men heller et research chemical som har tilnærmet lik oppbygning som MDMA. Finnes flere RC preperater der ute som fungerer nokså forskjellig fra person til person. MDMA derimot skal såvidt jeg vet ikke være et av disse.
Vis hele sitatet...
Av testinger gjort fra kripos inneholder stort sett alltid norske mdma piller mdma som aktivt virkestoff, det samme med krystaller. Med unntak, såklart.

Jeg har fått amfetamin som var i flotte krystaller, så ut som salt omtrent. Det fungerte ikke spesielt bra, ikke for kompisen min heller. Tok mer og mer. Var vel på 600mg når jeg begynte å føle noe. Endte kort sagt i ambulanse. Kompisen min fikk samme skjebne, dog han hadde et hjerteinnfarkt og ble innlagt av dette.

Det var altså ikke metamfetamin som vi mistenkte, det var rimelig prima og livsfarlig PMMA.

Når det gjelder ''Research chemicals'' fenomenet, og hvordan MDMA vil passe inn i denne kategorien så har jeg noen tanker.

RC stoffer, ''research chemicals'', betyr teknisk sett at det er et stoff, typisk relativt nylig syntetisert, som i all hovedsak benyttes i medisinsk eller generell forskning. Dette er egentlig ganske spot-on når det kommer til MDMA.

MEN:
Når det gjelder MDMA, så er det relativt nytt, men det har vært enormt populært siden 90-tallet, og vi kjenner godt til farmakokinetikken, virkninger, skadevirkninger, senvirkninger og alt der imellom. Derav synes jeg ikke at MDMA hører til i den stigmatiserte, kulturellt adopterte forståelsen av et RC drug ihvertfall.