Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 3319
Anonym bruker
"Engstelig Elg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvorfor ble ikke crack kokain like populært her i Norge som i andre land?


Har det noen gang vært?
Anonym bruker
"Trygg Drage"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kokain er alfor dyrt i Norge
Husker på eminem konserten i spektrum i 2001, ble jeg tilbudt crack, eneste gangen jeg har hørt og sett det i Norge.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kokain er alfor dyrt i Norge
Vis hele sitatet...
Har veldig lite peil på temaet men synes det er litt interressant.

Hadde en nabo i Amsterdam som røyker crack hver dag, jeg spurte han om det var fordi det er billig at han bruker så mye av det. Har sett en del dokumentarer fra statene osv og derfra har jeg fått inntrykket av at det er mye av grunnen til at de holder på; crack er billig dop der borte og mest verdi for pengene.

Han svarte at det ikke er billig, dyrere enn vanlig kokain. Han sa at han er bare jævlig avhengig av det.

Vet at crack er mye vanligere i Nederland/Portugal/Spania enn det er i Norge, prisen på kokain i alle de landene er vel litt under halvparten av hva som er vanlig gram-pris i Norge + renere stoff høyst sannsynlig.

Hvis det er noen som skjønner sammenhengen her så forklar gjerne.
Fikk tak i crack av en kar som bytta om på to poser og det er ikke akkurat en fattigmanns kokain som mange tror. Det er svimlende dyrt faktisk. Aldri hørt om eller fått crack på mine 17 år
Sitat av 420master Vis innlegg
Fikk tak i crack av en kar
Aldri hørt om eller fått crack
Vis hele sitatet...


Finnes enkelte som koser seg med å koke opp crack, men det har ikke blitt en gatepusher-greie.
Sitat av Makkamann1 Vis innlegg
Hvis det er noen som skjønner sammenhengen her så forklar gjerne.
Vis hele sitatet...
Er ikke helt sikker; så det blir en del spekulasjoner her. Men jeg føler at kokain ikke følger typisk markedspris basert på tilbud og etterspørsel. Dette fordi cocaplanten kun vokser på et geografisk avgrenset område, som gir kartellene monopolmakt.

Videre antar jeg at kartellene ønsker å "markedsføre" produktet som riksmannsdop, forbundet glamor osv. Dette grunnet den høye prisen.

Hvis man tenker seg om har kokain ligget på 100usd/1000nok, de siste 30 årene? - man har sett liten til ingen prisjustering med tanke på inflasjon. Med 10-årlig inflasjon på ca 30% - må kartellene få langt mindre nå enn før. Dette styrker min tro på at prisen er "kunstig satt".

Her blir det bare spekulasjoner, men mtp på at crack ble priset langt billigere enn kokain i USA en periode, er nok kanksje fordi en bakmann hadde en direkte forbindelse i colombia og fikk svært gode innkjøpspriser. Siden kokain markedet i USA på det tidspunktet var svært mettet, så vedkommende en gylden mulighet til å lage ett nytt marked med crack, og targetet slumområdene med afroamerikanere. Dette igjen styrker min tro på at kokain i utgangspunktet er kunstig høyt priset.

Ta dette med en klypesalt, er bare tanker jeg har henta rett ut av rævva - og har ingen kilder som kan backe up dette.
Anonym bruker
"Farlig Nebbhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det finnes i noen miljøer.
Kokainen i Norge er jevnt over rett og slett for dårlig for at det skal lønne seg koke crack som har en viss styrke.
Husk at mesteparten av det som er i omløp i Norge ikke engang er 50%. Ofte langt under. (Og da er dw luringene også medregnet med sine vaska prøver osv)

Tl:dr coke i Norge er så svak at det ikke er økonomisk forsvarlig å lage crack for salg
Anonym bruker
"Farlig Nebbhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Og før noen sier se Kripos rapporter blabla. Innførsel trekker opp snittet. Milevis unna det noen får samme hvem man tror man kjenner osv. Ja selvfølgelig finnes det noen sjeldne tilfeller av 80+% ute på vift men det er sjeldent. (Har sett at dealere photoshopper beslag papirer for hype opp egne varer feks)
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Aldri sett crack Norge, men mange som lager freebase, mener det er stor forskjell på crack og base. Crack er ikke nødvendigvis ren kokain, men tilsettes ofte diverse andre ingredienser, mens base er bortimot helt rent. Crack selges også ofte i små brukerdoser noe som gjør det billigere, mens base lages av folk med god råd og god tilgang. Base er farlig godt og man blir som regel bare sittende å koke mer og mer mens man sitter i en jævla salmiakk stank.
Anonym bruker
"Farlig Nebbhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Skal man lage potent crack må utgangspunktet være bra. Prøver du koke dårlig brus får du lavere yield og dårlig kvalitet. (Crack er forøvrig kun kokain og natron hvis laget riktig)
Base er like skittent men folk tror det er rent pga de ikke mikser og det lille de koker av er "blandingen" siee de. mange idioter som koker en brus 1 til 0.95 og tror den er så ren bare fordi supermixen ikke koker bort i salmiakk lengre.
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Mangen år siden sist jeg kokte opp base, stemmer det at man satt igjen med mindre om man hadde urent pulver, men kvaliteten var alltid det samme på sluttresultatet. Pleide å ende opp med 2-3,5g base pr 5'er som vi kokte opp i salmiakk. Om de blander det med noe idag som salmiakk ikke fjerner idag aner jeg ikke.
Anonym bruker
"Engstelig Elg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hvilket stoff er best å selge på gaten i Norge da? Hasj har jo alltid vært nr 1 forstår jeg.

Men er jo forskjellige miljøet. Er markedet for kokain stort? Er markedet for MDMA/ecstasy større en kokain?
Fuck Mr. Plod!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvilket stoff er best å selge på gaten i Norge da? Hasj har jo alltid vært nr 1 forstår jeg.

Men er jo forskjellige miljøet. Er markedet for kokain stort? Er markedet for MDMA/ecstasy større en kokain?
Vis hele sitatet...
Hasj har aldri vært nr 1. D er fitte billig og minimalt med proffit. Når det gjelder heroin derimot, så er det snakk om proffit.

Kommer veldig ann på hva slags kunder man vi ha
Anonym bruker
"Tropisk Harpy"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har prøvd crack en gang i Norge. for ca 10 år siden. Jeg tror det kunne vært et marked for det. Likte det bedre enn det meste annet jeg har prøvd og tror at jeg lett kunne blitt avhengig av det om det var mer tilgjengelig.
Anonym bruker
"Glad Behemoth"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
En selger på dw har solgt det opptil flere ganger, eller noe "lignende" som skal være det samme men renere.
Anonym bruker
"Arktisk Gravso"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva er forskjellen på crack og crack cocaine hvis det bare er at man koker kokainen? Varer rusen lenger eller noe eller hva er fordelen?
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Kan hende geografien har noe å si, det lages vel kun i amerika. Virker som det er enda sjeldnere og mer utblanda i Australia og mye av Asia.
Forundrer meg at ingen har nevnt iran contra greiene Reagan drev med, Oliver North, Rick Ross osv. Virka som de vassa i kokain på 80 og tidlig 90tallet borti USA. Men det var jo fortsatt et fancy dop opp i nesa, men et nasty fattigdop når man røkte det selv om man ikke får så mye mer ut av det. Så jeg skjønner fortsatt ikke hvordan det kunne være begge deler. Bruker crackheads egentlig vanvittig mye penger?
Sist endret av Bothrops; 4. mars 2022 kl. 02:07.
Anonym bruker
"Oppblåst Okse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Nøddy Vis innlegg
Hasj har aldri vært nr 1. D er fitte billig og minimalt med proffit. Når det gjelder heroin derimot, så er det snakk om proffit.

Kommer veldig ann på hva slags kunder man vi ha
Vis hele sitatet...
Selger du grammere er det lite profitt men nok til at kids føler seg storkarer i noen år med jevnlige tusenlapper mens de holder på og å selge hekkere er mer enn nok til både husleie og eget forbruk.
Hasj er det mest brukte ulovlige rusmiddelet så var nok det han mente med nr 1 og selger man kilo er det definitivt millioner å tjene men det skulle på en måte bare mangle når strafferammen man får og må ofre av livet sitt før eller senere er så høy som 10-20 års fengsel også og man ikke et sekund kan slappe av i livet mens man holder på.
Ikke populært? Alle som har interesse for crack lager det selv. Er ikke rocket science akkurat.hvorfor kjøpe til 1800kr når du kan bruke 700 og lage deg en fin crack rock selv?
Sist endret av Sæd; 4. mars 2022 kl. 02:32.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Kan hende geografien har noe å si, det lages vel kun i amerika.
Vis hele sitatet...
Det må jo ha noe å si.
Å frakte noen tonn kokain til Europa for videre distribusjon derfra er antagelig en ganske heftig operasjon.
Det har vært på en lang reise og innom noen lokale småkonger som skal ha sitt før det når Norske neser.

Sitat av Bothrops Vis innlegg
Så jeg skjønner fortsatt ikke hvordan det kunne være begge deler.
Bruker crackheads egentlig vanvittig mye penger?
Vis hele sitatet...
Kanskje var det to priser, en for eliten og en for slummen?
Hvis det er ekstremt billig i innkjøp så kan man sikkert gjøre profitt på den 20$ seddelen crackheadsa får skrapet sammen