Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 4337
Jobber i butikk å vurderer å si opp for å finne meg noe annet. Kan NAV støtte meg med å ta forskjellige kurs osv viss jeg sier opp selv?
De kan, men trenger ikke gi deg noe som helst støtte før etter 18 uker. Så du må nesten tenke over om du har økonomi til å klare deg 4mnd uten lønn
Jeg vet ikke om det fortsatt er slik, men tidligere så var det en karantenetid på 8 uker før man
kunne motta dagpenger hvis man sa opp jobben sin selv.

Kommer du deg inn i NAV systemet kan du i enkelte tilfeller få støtte til tiltak som gjør at de blir kvitt deg.
Er NAV den eneste løsningen du ser på dette? Hva med å beholde jobben (eller skaffe en annen)
og ta kurs/utdanning ved siden av.

Sitat av liasis Vis innlegg
De kan, men trenger ikke gi deg noe som helst støtte før etter 18 uker. Så du må nesten tenke over om du har økonomi til å klare deg 4mnd uten lønn
Vis hele sitatet...
Har det blitt 18?
Sist endret av vindaloo; 8. oktober 2021 kl. 21:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ikke si opp før du har funnet ny jobb.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Jeg vet ikke om det fortsatt er slik, men tidligere så var det en karantenetid på 8 uker før man
kunne motta dagpenger hvis man sa opp jobben sin selv.

Kommer du deg inn i NAV systemet kan du i enkelte tilfeller få støtte til tiltak som gjør at de blir kvitt deg.
Er NAV den eneste løsningen du ser på dette? Hva med å beholde jobben (eller skaffe en annen)
og ta kurs/utdanning ved siden av.


Har det blitt 18?
Vis hele sitatet...
https://www.nav.no/arbeid/arbeidsled...-mistet-jobben
Du kan be NAV om lønnstilskudd i en ny jobb.
Sitat av suwoop Vis innlegg
Du kan be NAV om lønnstilskudd i en ny jobb.
Vis hele sitatet...
Lønnstilskudd får du ikke før nav vurderer at det er behov for ekstra tiltak for å komme i jobb. Situasjonen skal bli ganske trasig før du havner der, og jeg ville aldri anbefalt noen å si opp en lønnet jobb for å satse på lønnstilskudd.
Du må som nevnt tidligere vente 4 mnd før du får dagpenger etter å ha sagt opp selv, men jeg antar at det kanskje kan være mulighet for å få starte nav-kurs før 4 mnd er gått, men det er det vel bare nav som kan gi et sikkert svar på.

Av kurs så kan nav tilby forskjellige ting som lager/logistikk inkludert truckførerkurs, eller renhold og/eller kantine drift o.l og i visse tilfeller kan de også støtte førerkort dersom du får jobbtilbud gitt at du skaffer lappen på bil eller lastebil. Hvis dette er arbeid som du kunne tenke deg så er det bare å ta kontakt med nav og be om informasjon med hvilke måter de kan hjelpe deg når du først et registrert arbeidssøker. Men har du fast jobb nå bør du heller søke jobber du finner interessante og kontakte vikarbyråer si at du er interessert å skifte karrievei og se hva de kan tilby. Er mange andre ape-jobber der ute som kan være mer spennede og bedre betalt en å jobbe i butikk..
Sist endret av Herr potet; 8. oktober 2021 kl. 23:35.
Det er faktisk nesten bedre å få sparken dessverre.
Shooting expert
BrageP's Avatar
Bli vaksen. Eit normalt, vakse menneske seier ikkje berre opp jobben utan noko anna å gå til. Nav kan sikkert hjelpe deg etter karantenetida, men poenget med Nav er å hjelpe menneske som ikkje klarer seg sjølv, ikkje å sy puter under armane på folk som ikkje gidd å forsørgje seg sjølve.

Det er helt OK å ikkje like jobben din, men då jobbar du hardt slik at du kan få ein annan og betre jobb.

Skjerp deg.
Sitat av susiserken Vis innlegg
Det er faktisk nesten bedre å få sparken dessverre.
Vis hele sitatet...
Verdt å merke seg at den karantenetiden til NAV gjelder også om det er arbeidstaker sin skyld at de ble oppsagt.