Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 2066
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bestillte noe for en 2/3 uker siden å ikke hørt noe fra tollen
Ja venter selv på en pakke som tar veldig lang tid. Er lovlig innhold da men tar evigheter.
Norges postvesen er nesten tregere enn de fleste krigsrammede land.

Hjelper ikke at de kun leverer annenhver dag nå ved mindre du bor i Oslo og betaler ekstra.
Anonym bruker
"Sammen Lemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Herren med hatt Vis innlegg
Hjelper ikke at de kun leverer annenhver dag nå ved mindre du bor i Oslo og betaler ekstra.
Vis hele sitatet...
Men er det postgang hver dag? Altså at pakken/brevet er i bevegelse hver dag, mens leveringen skjer annenhver dag?
Anonym bruker
"Lei Kynokefal"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Men er det postgang hver dag? Altså at pakken/brevet er i bevegelse hver dag, mens leveringen skjer annenhver dag?
Vis hele sitatet...
Postgang er hver dag ja, men det hender de glemmer esker med brev i alt fra en dag til en uke.
Postens kundeservice påstår 1-2 dager uansett, men det gjelder vel kun pakker/brev som er levert inn hos post i butikk.
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Bestillte noe for en 2/3 uker siden å ikke hørt noe fra tollen
Vis hele sitatet...
Jeg bestilte noe Kamagra fra utlandet nylig. Leveransen skal vanligvis ta 8-10 dager. Tre uker etter at den skulle ha kommet fikk jeg brev fra posten om at det var beslaglagt og vil bli destruert.

Jeg har også bestilt en del lovlige ting fra Aliexpress. De går gjennom tollen i løpet av 1-2 dager.

Så det virker som om det er lang behandlingstid på de pakkene det er noe muffens med.
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Har hørt at siden mange postkontor legges ned er masse post forsinket, stemmer dette?
Anonym bruker
"Lei Kynokefal"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har hørt at siden mange postkontor legges ned er masse post forsinket, stemmer dette?
Vis hele sitatet...
De fleste postkontor ble lagt ned for flere år siden og ble flyttet over til post i butikk.
Jepp. Jeg venter og venter. Nesten 1mnd gått, og heller ikke hørt noe fra toll.
Or... Are they? >_>
Traps are gay's Avatar
Det står at pakken min kom til Oslo 4 september... Det er nå 23 september og jeg bor i Trondheim. Er det mulig.
Anonym bruker
"Flirende Sirene"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sendte en brevpost med 10g hasj på onsdagskveld forrige uke. Kom igår
Anonym bruker
"Flirende Sirene"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Sendte en brevpost med 10g hasj på onsdagskveld forrige uke. Kom igår
Vis hele sitatet...
Innenlands
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Men er det postgang hver dag? Altså at pakken/brevet er i bevegelse hver dag, mens leveringen skjer annenhver dag?
Vis hele sitatet...
Etter mine erfaringer så flytter kun posten på seg annenhver dag, det hender at man er heldig å treffer forskjellige soner med forskjellige dager.

Soner som er nærme hverandre har ofte omvendte dager av hverandre.
Ja, det er postgang hver dag. De fleste postbud har 5 dagers uke akkurat som før. Men istedenfor å dele ut på samme ruta hver dag, så kjøres det 2 forskjellige ruter, annenhver dag. Denne uka har jeg utlevering man-ons-fre mens pappa som ikke bor langt unna har motsatt, altså tir-tor. Posten har en søkefunksjon så du kan finne ut når et postnummer blir delt ut. Har du postboks får du post hver dag.

At postkontorer er lagt ned har ingenting å si for omdeling/transport av post, det var et inn/utleveringssted for post, var aldri en del av transportkjeden.

Vær klar over at pakker har lenger framsendingstid enn brev da dem ikke sendes med fly. Dem blir heller ikke lagt ut i postkasser. Ja, det blir forsinkelser pga sykdom som nå er høyere pga Korona. Hjelper heller ikke at busstreiken hindrer mange i å komme på jobb på terminalene i Oslo-onrådet.

Er ikke lenge siden jeg fikk en pakke 7 mnd etter innlevering.

Skal du ha sikker framsendingstid må du sende med kurér. Men da koster det jo skjorta også.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Om jeg, rent hypotetisk selvsagt, skulle mottatt , la oss si kamagra jelly, fra Sverige, hvor godt blir posten derfra sjekket? Og hvordan ville du, rent hypotetisk, sendt en pakke med disse til Norge for at det skal være minst mulig risiko for at den blir kontrollert?
Anonym bruker
"Lei Kynokefal"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Jesphubb Vis innlegg
Om jeg, rent hypotetisk selvsagt, skulle mottatt , la oss si kamagra jelly, fra Sverige, hvor godt blir posten derfra sjekket? Og hvordan ville du, rent hypotetisk, sendt en pakke med disse til Norge for at det skal være minst mulig risiko for at den blir kontrollert?
Vis hele sitatet...
Post resistante, reis over grensa og hent.
Eller skaff en kompis i sverige, bestill til han og få han til å sende deg det i posten. Gjerne stealthy pakka slik at man må lete litt for å finne det man skal.
Anonym bruker
"Øm Kjempefisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Venta over en uke på et jævla sim kort.
Hellvetes postkontorer kutta for mange stillinger. Trudde virkelig robotene sku fixe det.
For et land