Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 693
Jeg har i èn måned slitt med elendig internett. De første ukene med mobilt brebånd hadde jeg strålende hastighet, men etter at en av beboerne i samme bygg som meg også kjøpte mobilt bredbånd fra Ice.net så begynte hastigheten å forverres.

Det viser seg nå at routeren min skiftet sender når den ene beboeren fikk seg ice.net router, derfor tror jeg routeren min skiftet sender fordi det ble forstyrrelser når det ble så mange Ice.net routere i samme bygg. Vi er til sammen 3 stk som har Ice.net mobilt bredbånd her i bygget. De to andre bor MOT nærmeste sender, mens jeg har hybel på andre siden av bygget slik at signalene i utgangspunktet er dårligere hos meg.


Uansett, så skiftet routeren min sender til en sender som er mye lengre unna, og derfor er hastigheten så dårlig.


Så er spørsmålet; Er det mulig å selv manuelt bytte sender til den som er nærmest meg?

Det er snakk om en vanlig Smartrouter fra Ice.no
Tror nok det er mer sannsynlig at alle tre er koblet på samme sender, og at den nå er mer belastet.
Sist endret av HighAtBirth; 27. april 2016 kl. 01:18.
Vet du med sikkerhet at den har byttet basestasjon?

I såfall kan du kjøpe deg en/to større og kraftigere ekstern antenner som du skrur på veggen. Denne/disse vil forbedre signal styrken din kraftig. Bare pass på å ha så kort kabel som mulig, coax kabler gir for et stort tap over avstand.