Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 19943
hei, jeg klarte ikke å finne noen plasser der dette var tatt opp så, jeg gikk til det drastiske tiltak og lage en ny tråd.

jeg lurer på hva lærlinglønna ligger på for disse jobbene ca.

- matros på båt
- motor mann på båt
- dekks arbeider på olje rigg.
- olje borrer
- kokk på båt og olje rigg
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Avhenger veldig mye av type båt, størrelse, samt bedriften.

Høres ut som du er ferdig med maritimt utdannelse? Eller har søkt deg inn i det til året?

Er mange gode folk som kan dette, eller du kan ringe til de forksjellige stedene du vil inn, og høre hva dems lønnsatser ligger på sånn ca.

Husk at du får 30% av full lønn de første 6 måneder, så stiger det til 40%, så etter 6 måneder så har du 60%, og de siste 6 månedene er 80% av full lønn.
Fattern jobber offshore, han tjener 1,2 mill i året.

4 uke på 4 av.

Akkurat hva han gjør er jeg usikker på
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Er litt forskjellig når du er lærling

Lønnsatsene deles som sagt over i prosenter, og du må ha visse kurs for å ta et visst arbeid, som oftest de jobbene med fet lønn.
Min far er Kokk på Oljerigg og han har aldri sagt hvor mye han tjener men det er nok rundt 500-600 tusen.
Matros på båt kommer helt ann på jobber du på en kjemikalie båt som du er på 3 månter av gangen tjener du kansje godt
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av d4h1e Vis innlegg
Fattern jobber offshore, han tjener 1,2 mill i året.

4 uke på 4 av.

Akkurat hva han gjør er jeg usikker på
Vis hele sitatet...
Da er informasjonen din 100% verdiløs.
Trådstarter
44 0
takker, for svar
jeg er ferdig med matros linja, har 2 år lærling igjen i praksis, derfor jeg lurte på dette
jeg tok bare med litt mer på lista slik at flere kanskje kunne bruke denne tråden.

ser at vanlig matros lønn ligger på enn 260k til 320k, så da er det vell bare å finne % av det for å finne det ut ca
takker nokk en gang.

jeg har imo 60 og helseatest.
så er klar til å mønster på så fort jeg har fått plass og kontrakt i orden
Skal ut som industrimekaniker i september. Mener jeg begynner på 8081 + sokkeltillegg som er på 47% i måneden.
Skal jobbe 2 uker på og 4 av
Sist endret av Cowkiller; 17. juni 2010 kl. 21:05.
Sitat av The Boss Vis innlegg
ser at vanlig matros lønn ligger på enn 260k til 320k, så da er det vell bare å finne % av det for å finne det ut ca
Vis hele sitatet...
Lærlingelønn skal i utgangspunktet være én årslønn for en nyansatt faglært personv fordelt på to år, vanligvis delt opp sånn som fleff sier over her. Evt tillegg (skift/risiko/natt osv) får man som en vanlig ansatt.

(Fordi man skal bruke det første året på å lære seg det man skal, og et år på å gjøre nytte for bedriften.)
King Of Nipples
0rgasmatr0n's Avatar
Som lærling på fiskebåt (trål) tjente jeg 38k på 6 uker.
550 timer jobbet jeg.
Er ihvertfall ikke store lønnen å skyte av.