Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 3279
Høsta den første hodet nå. Er det noen som har lagd te før? Er det sånn her de skal se ut eller var det alt for tidlig å høste? Frøene skulle kanskje vært svarte?

Sist endret av Bæbæbæ; 16. juli 2021 kl. 20:50.
Anonym bruker
"Utstø Gorgon"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvilken type valmue har du dyrket?
Anonym bruker
"Nyfiken Husmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
er du sikkert på at dette er Papaver somniferum (opiums valmue). har du et bilde av den som hel? eller av planten?
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
er du sikkert på at dette er Papaver somniferum (opiums valmue). har du et bilde av den som hel? eller av planten?
Vis hele sitatet...
Ja det er det. Ser den så rar ut?
Er frø egentlig å foretrekke da fremfor selve valmuen? Vet jo at man får bedre frø enn krydder valmuen, og andre typer som har blitt sprøyta med ting som gjør deg dårlig i magen om du skal lage te på en halv kilo frø. Jeg prøvde dette nemlig uten noe resultat. Mulig frøa dine er mye mer potente enn du får i butikk men hvorfor er de da hvite lurer jeg på, og til deg, hvorfor har ikke du prøvd å snitte den for å få utvinne opium?
Trådstarter
59 9
Sitat av fjellape Vis innlegg
Er frø egentlig å foretrekke da fremfor selve valmuen? Vet jo at man får bedre frø enn krydder valmuen, og andre typer som har blitt sprøyta med ting som gjør deg dårlig i magen om du skal lage te på en halv kilo frø. Jeg prøvde dette nemlig uten noe resultat. Mulig frøa dine er mye mer potente enn du får i butikk men hvorfor er de da hvite lurer jeg på, og til deg, hvorfor har ikke du prøvd å snitte den for å få utvinne opium?
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke lyst til å røyke, siden det er farlig.
Det der er aaaalt for tidlig, du skal vente til den åpner seg på toppen og er blitt hard sånn at frøa skrangler inni der
Anonym bruker
"Høflig Snømus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
La den stå et par uker etter den har blomstret av. Deretter kapper du av frøkapsel og 10-15 cm stilk og henger til tørk - stilken er fin som oppheng. Knus frøkapselen og bruk tesil. Én stor eller to små virker kurant. Angivelig skal en liten sprut sitron øke ekstraksjonen, men tar forbehold om at det kan være tull. Litt sitron bedrer uansett smaken - litt som en blanding av grønn te og gress. Vær obs på at du kan få noe inn i helvetes vondt i magen dersom du drikker mye.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av Bæbæbæ Vis innlegg
Jeg har ikke lyst til å røyke, siden det er farlig.
Vis hele sitatet...
Farlig?
Anonym bruker
"Kjær Oter"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Bæbæbæ Vis innlegg
Jeg har ikke lyst til å røyke, siden det er farlig.
Vis hele sitatet...
Jeg har både røykt og drukket te. Vil heller si at te er mer farlig. Grunnen til det er at det kan ta flere timer før effekten slår inn. Er derfor lett å redosere etter et par timer og det blir for mye. Opiumste er sterke saker vil sammenligne det med heroin om du får i deg nok.
Oppdatere hvordan det blir da om du teste ts