Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 4865
Jeg er på ferie i Marokko akkurat nå og har endret fornavnet mitt. Jeg endret det fra Mohammed til Redwan og lot etternavnet være det samme. Jeg har retur om 2 uker med mellomlanding i Spania. På billetten og passet mitt står det Mohammed, men på www.altinn.no, står det mitt nye fornavn Redwan.

Hva kommer til å skje her? Hvordan kommer dette til å gå? Kommer jeg meg tilbake til Norge eller er jeg dømt??
Slapp av, passet ditt samkjøres ikke med altinn.no Ditt pass er fremdeles 100% gyldig selv om du har endret fornavn, men du må nok få deg nytt pass når du er tilbake i Norge. Kos deg videre!
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Når du kommer til Norge så kan du bare forklare deg også om du blir stoppet. F.reg. har historikk og kan se hva du het tidligere
så lenge navn på billetten og passet er det samme er det ikke noe problem.
Sitat av thundercat Vis innlegg
Slapp av, passet ditt samkjøres ikke med altinn.no Ditt pass er fremdeles 100% gyldig selv om du har endret fornavn, men du må nok få deg nytt pass når du er tilbake i Norge. Kos deg videre!
Vis hele sitatet...
Sitat av Stickyshift Vis innlegg
Når du kommer til Norge så kan du bare forklare deg også om du blir stoppet. F.reg. har historikk og kan se hva du het tidligere
Vis hele sitatet...
Sitat av Crusoe Vis innlegg
så lenge navn på billetten og passet er det samme er det ikke noe problem.
Vis hele sitatet...
Dette var noen gode nyheter, men jeg sendte en ny søknad for noen dager siden om å gjøre mitt gamle fornavn (Mohammed) til mellomnavn fordi jeg var bekymret jeg aldri skulle komme tilbake til Norge pga navnendringen, men det ser ut som alt kommer til å gå bra allikevel, så jeg vil avbryte den søknaden. Vet noen hvordan man gjør det eller går det ikke an??
Sitat av ACExDOGFIGHTER Vis innlegg
Dette var noen gode nyheter, men jeg sendte en ny søknad for noen dager siden om å gjøre mitt gamle fornavn (Mohammed) til mellomnavn fordi jeg var bekymret jeg aldri skulle komme tilbake til Norge pga navnendringen, men det ser ut som alt kommer til å gå bra allikevel, så jeg vil avbryte den søknaden. Vet noen hvordan man gjør det eller går det ikke an??
Vis hele sitatet...
Akkurat der ville jeg nok ringt Skatteetaten - folkeregisteret ligger under dem - og høre hvor langt endringen er kommet i systemet og om det er mulig.
Jeg skal ta første fly fra Marokko til Spania og andre fly fra Spania til Norge. Hva kommer til å skje i flyplassene i Marokko og Spania? Hvordan kommer det til å gå der? Kommer jeg til å komme forbi uten problemer??
Sitat av ACExDOGFIGHTER Vis innlegg
Jeg skal ta første fly fra Marokko til Spania og andre fly fra Spania til Norge. Hva kommer til å skje i flyplassene i Marokko og Spania? Hvordan kommer det til å gå der? Kommer jeg til å komme forbi uten problemer??
Vis hele sitatet...
Så lenge navnet på flybilletten stemmer med navnet på passet ville jeg synes det var veldig rart om du fikk problemer der. Det er vel evt. ved kontroll inn til Norge at de kan være koblet opp mot folkeregisteret på noe vis.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Sitat av ACExDOGFIGHTER Vis innlegg
Dette var noen gode nyheter, men jeg sendte en ny søknad for noen dager siden om å gjøre mitt gamle fornavn (Mohammed) til mellomnavn fordi jeg var bekymret jeg aldri skulle komme tilbake til Norge pga navnendringen, men det ser ut som alt kommer til å gå bra allikevel, så jeg vil avbryte den søknaden. Vet noen hvordan man gjør det eller går det ikke an??
Vis hele sitatet...
Tror det er begrenset hvor ofte du kan endre navn, så søknaden blir trolig avslått.