Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4108 1025566
hei lurte på om det er mulig å ta stiklinger fra ak47 autoflower sjekk link: http://www.dope-seeds.com/auto_flowering_seeds.htm
Hey. Slenger inn noen bilder av mine planter.. Hva synes folket? Stått 1mnd i vekst og har nettopp satt de i blomst, 12/12.
Er ukjent hva slags strain det er, no bagseed greier. Men ser ut som de vokser fint. Små men bushy.
Indica? Sativa? Noen formeninger? All respons og komentarer tas hjertelig i mot.
Bilde1:

Bilde2:

Bilde3: Stammen til den største, (#2)

Bilde4: Stammen til den nest største, (#3)

Bilde5: Tilslutt ett bilde av min set-up:


Hva synes folk?
Flotte indica det der. Så ganske bra ut.

De minste plantene i de små pottene, er det cannaibis det og?

Åja hehe, nei det er det såklart ikkje, måtte trykke meg inn på bilde.

Det er vel planter som har kommet opp av jorden av seg selv regner eg med? Har fått slike selv flere ganger av plantasjen sin jord.
Sist endret av skolms; 12. mars 2010 kl. 12:43.
indica sier du? Sweet
i de minste pottene er det tomater, til sommeren, settes ut så fort snøen forsvinner og det blir varmere...
Sitat av Biohazrd90 Vis innlegg
hei lurte på om det er mulig å ta stiklinger fra ak47 autoflower sjekk link: http://www.dope-seeds.com/auto_flowering_seeds.htm
Vis hele sitatet...
Nei, autoblomstrende strains kan ikke klones. Dette skyldes at de blomstrer etter alder og ikke lysregime.

For å gjøre growing av auto litt billigere kan du bestøve en autojente eller to med pollen fra en autohann, så får du autofrø.

Kloning av vanlige strains gjøres i vekstfasen.
Legger ut noen nye bilder. de to minste ble overtatt av en kompis last night.... så de to største er igjen

Den største av de to... Har ikke gitt de no navn enda.. noen forslag?

Ingen har begynt å vise tegn på kjønn, når kan dette begynne å vises?
Kjører 1stk 125w cfl 6400k men går til innkjøp av 250w cfl 2700 til uka...
Kan ta så lenge som 6 uker før de starter med pre - flowers.. Egentlig er det best for planten om de flippes (12/12) etter at pre flowerne har kommet, skaper mindre stress for planten. Men det funker fett å flippe de når de er småe=)

Btw; nice work, de er grønne og fine. Plantasjen jord m/ perlite?
Sist endret av RESpekt; 13. mars 2010 kl. 14:35. Grunn: ...
Tenkte flippe til 12/12 mens de var relativt lave, så de ikke evt vokser seg større enn skapet.
Ja, vanlig plantasjen jord m/ leca og perlite ja... ser ut til å trives i det.
Har ennå ikke begynt med noe næring. (Må kjøpes først) men hva anbefales? BioBizz er vel det merke jeg heller mest mot.. Hvordan er det med blandingsforhold? Når bør jeg evt begynne?

Takker for responsen
Peace
Kanskje noe i denne gata (shadows84)? :P Btw, er den her brukbar utendørs?

Edit: Dette har sikkert blitt spurt om før, men jeg orker ikke å bla meg gjennom 78 sider for å finne det Men kan man dyrke utendørs uten noen som helst form for innvirkning fra oss? Bare ha dem inne til de er store nok til å settes ut, og deretter ha dem i hagen liksom
Sist endret av ROFLCOPTER; 14. mars 2010 kl. 04:18.
Jeg vil legge inn en liten påminnelse om Cannabishåndboken som ligger på førsteposten, den hjelper med de aller fleste av de siste innkommende spørsmålene.. Dere gjør forøvrig en stoner svært stolt og rørt FRED
Veldig mye bra lesing her, håper noen smeller opp en grow diary å lese på Har ting på gang selv, men har ikke noe kamera tilgjengelig per dags dato, så da blir det litt kjedelig, men alle andre, nybegynner eller erfaren. Få opp en gro dagbok
Ikke skjedd så stort mye de siste dagene... Vokser og koser seg...
Sliter litt med litt store temperatur svingninger.
Ligger på mellom 20-24 grader på dagtid, mens på nattestid faller det til 15-18 grader. Er dette for stort fall? Evt for kaldt? Det kan bli kaldt på ett loft nå på vinteren, så har en varme ovn som hjelper til å holde rommet varmt.
#1: Den største, ser ut som en god indica. Enige?

Bilde 2: Den litt mindre, til høyre, kan det være en sativa?


All respons tas i mot

Peace
Her er mitt prosjekt slik det så ut før helgen:

Sitat av Shadows84 Vis innlegg
BioBizz er vel det merke jeg heller mest mot.. Hvordan er det med blandingsforhold? Når bør jeg evt begynne?

Takker for responsen
Peace
Vis hele sitatet...
BioBizz, mighty fine organic stuff det der.. Sjøl pleier jeg å kjøre på regelen 4 uker fra de har stått i jorda. Men det var før, nå er det etter at preflowers er danna, eller om planten viser tegn til mangeltilstander.. Hvis du ikke er helt inn med åssen tegn planten utviser ved mangeltilstander så er denne boken gull verdt http://www.tanum.no/product.aspx?add...0932551912&r=1

Keep it up=)
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av bronsky Vis innlegg
Her er mitt prosjekt slik det så ut før helgen:

Vis hele sitatet...
afghan kush, lowrydere og noe greier?
synes jeg kjenner igjen det bildet
25 om dagen og 18 om natten er ingen problem, bare ikke la det gå under 14 grader da det nærmer seg at planten tar skade...Også om du holder potten på 24, kan tempen i rommet svaie fra 15-40 celcius om du ønsker=)
Sitat av Verilon Vis innlegg
afghan kush, lowrydere og noe greier?
synes jeg kjenner igjen det bildet
Vis hele sitatet...
Pakistan Valley og Diesel Ryder :-)
Hvilken Strain er det du jobber med Bronsky? og hvor mye måtte du betale for å få det teltet der inn til landet ?
hei jeg har lest litt om led grolamper og lært at de bruker 5x mindre strøm og lager 5x mindre varme, betyr dette i teorien at man kan ha lampen 5x nærmere planten og uten å få et særlig betydelig dårligere resultat?
forresten noen som har eksperimentert med å dyrke i høyden(etasjer) i ett rom?
Sitat av bandito Vis innlegg
Hvilken Strain er det du jobber med Bronsky? og hvor mye måtte du betale for å få det teltet der inn til landet ?
Vis hele sitatet...
Pakistan Valley og Diesel Ryder. Teltet kostet i underkant av en tusenlapp.
Sitat av bronsky Vis innlegg
Pakistan Valley og Diesel Ryder. Teltet kostet i underkant av en tusenlapp.
Vis hele sitatet...
Kjøpte du det brukt?
Eller var det bare telt? Hva ble i tilfelle totalkostnaden på, og hvilket oppsett har du?
Sitat av Biohazrd90 Vis innlegg
hei jeg har lest litt om led grolamper og lært at de bruker 5x mindre strøm og lager 5x mindre varme, betyr dette i teorien at man kan ha lampen 5x nærmere planten og uten å få et særlig betydelig dårligere resultat?
forresten noen som har eksperimentert med å dyrke i høyden(etasjer) i ett rom?
Vis hele sitatet...
I teori så stemmer jo det, men det er nok forskjell på lamper som penetrerer bladene og disse led lysene uansett, kanskje en cooltube er veien å gå om du vil ha lyset oppi plantene dine=) Uansett er endel folk her nå som dyrker under led, så følg med i guiden så får du vite=) Er også tatt opp før om du søker litt i tråden..
Sitat av Verilon Vis innlegg
Kjøpte du det brukt?
Eller var det bare telt? Hva ble i tilfelle totalkostnaden på, og hvilket oppsett har du?
Vis hele sitatet...
Secret Jardin DR60 (60x60x140cm) = £79,- + £25,- Shipping (bestilt fra England)
Small Wing Reflector + 125 W CFL = kr 600,- Designbelysning.no
Frø = ca. kr 500,-.

Siden det er autoblomstrende strains (3xPV og 8xDR), kjøres de 24/0, med veldig lite næringstilskudd i vannet.
Hei freaks! Tar små planter skade av og ha lyset på i tre dager.. Eller er det bedre med tre dager i mørket?
jeg har kjørt 3 dager lys på mine, har fungert fint det. Om det er det beste vet jeg ikke tough.
takk takk. leste litt mer i tråden og ser at det ikke skal være noe problem. De er i vekstfasen og da kan visst lyset stå på døgnet rundt uten problem. Peace and love
Sitat av Stockman Vis innlegg
takk takk. leste litt mer i tråden og ser at det ikke skal være noe problem. De er i vekstfasen og da kan visst lyset stå på døgnet rundt uten problem. Peace and love
Vis hele sitatet...
Det er en klar sammenheng med hvor mye/lite lys plantene får, og hvor lange/tette de blir. Mer lys gir tettere vekst, mens lite lys oftest resulterer i planter som bare får popcornskudd.

Som jeg nevner tidligere så kan autoblomstrende strains kjøres på 24/0 i både vekst- og blomstringsyklusen. Ordinære planter kan ha 24/0 i vekstfasen, men må ned til 12/12 for å igangsette blomstringen.
noen som har en HPS-lampe å avse(selge)? ;D
BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
Noen som har råd for hva slags type frø jeg bør velge første gang? Jeg har aldri prøvd hasj før, men vil gjerne vokse det selv for å få noe bra og rent første gangen (+ at jeg liker å vokse planter generellt)..
Jeg har helst lyst på Sativa fordi det gjør deg mer høy enn stein? Har tenkt til å vokse det utendørs og det bør helst være enkelt å vokse uten for mye gjødsel og greier.

Hittil har jeg sett litt på Attitude seedbanks, og plukket dette: https://www.cannabis-seeds-bank.co.uk/cart.php?act=cart
Hva syntes dere?
Noen med noen enklere/kraftige/(helst) Sativa-sorter av frø?
Forresten, er Attitude til å stole på?
Sitat av Tomacco Vis innlegg
Noen som har råd for hva slags type frø jeg bør velge første gang? Jeg har aldri prøvd hasj før, men vil gjerne vokse det selv for å få noe bra og rent første gangen (+ at jeg liker å vokse planter generellt)..
Jeg har helst lyst på Sativa fordi det gjør deg mer høy enn stein? Har tenkt til å vokse det utendørs og det bør helst være enkelt å vokse uten for mye gjødsel og greier.

Hittil har jeg sett litt på Attitude seedbanks, og plukket dette: https://www.cannabis-seeds-bank.co.uk/cart.php?act=cart
Hva syntes dere?
Noen med noen enklere/kraftige/(helst) Sativa-sorter av frø?
Forresten, er Attitude til å stole på?
Vis hele sitatet...
Først: Heisann=D

Vel la meg starte med at vi har en link til en fantastisk utendørslogg på førsteposten i denne tråden som jeg anbefaler å løese om du vurderer utendørs kultivering i Norge=) Videre kan jeg fortelle deg at i Norge begynner jevndøgn så sent at du allerede der kan se langt fra Sativadominerte planter med mindre de er autoblomstrende. Så det du trenger er en strains som begynner å blomstre med alder og ikke med antall timer mørke..

Her er de jeg anbefaler fra den siden du poster link fra=) : http://www.cannabis-seeds-bank.co.uk...65&submit.y=17

Lykke til mann! FRED
Sitat av Cyberblack Vis innlegg
noen som har en HPS-lampe å avse(selge)? ;D
Vis hele sitatet...
Ligger en til salgs på Finn.no:

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=20762719
BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
Hva er folks erfaring med Runderalis?

EDIT: For det står ikke så mye på Erowid virker det som..
Sist endret av Tomacco; 18. mars 2010 kl. 22:03.
Sitat av Tomacco Vis innlegg
Hva er folks erfaring med Runderalis?

EDIT: For det står ikke så mye på Erowid virker det som..
Vis hele sitatet...
Ruderalis har ingen rusgivende effekt, men om man skal produsere en strain som er autoblomstrende, så må man blande inn ruderalisgener.

Lowryder f.eks, er vel den mest kjente ruderaliskryssningen på markedet i dag.
Sitat av Tomacco Vis innlegg
Hva er folks erfaring med Runderalis?
Vis hele sitatet...
Planter som blomstrer etter alder, og ikke lys som de andre under artene. Kan derfor sette den sammen med stiklinger og moderplanter og fremdeles få buds.. Lowryderene ble før kalt "low yielder", en henspeiling på kvaliteten på det som det produserte. Det var når versjon#2 kom at det den fikk et annet rykte.. Er spesielt "lowryder x ak 47" som høster lovord som en "super-plante" Så den i jorda, og fra den er oppe tar det 8 uker til du kan høste connousier buds=)..

Ska du satse på low`ene så pass godt på de i den 3 - 4 første ukene, er det som legger grunnlaget for fete buds senere.. Lykke til, kjør på til fingrene blir grønne
BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
Så det jeg bør ha tak i er noe som er Autoflowering og Feminized?
Hva med denne: http://www.cannabis-seeds-bank.co.uk.../prod_442.html ?

Den stiller bra til de fleste krava, og får bra reviews.
Takk for alle svar.
Det er den planta Jorge Cervantes mener er drømmeplanta. Kort tid fra spire til høsting + kvalitets buds. Hva mer kan man be om?=) Kjør på, erfaringer teller mer enn gull
Sitat av bronsky Vis innlegg
Secret Jardin DR60 (60x60x140cm) = £79,- + £25,- Shipping (bestilt fra England)
Small Wing Reflector + 125 W CFL = kr 600,- Designbelysning.no
Frø = ca. kr 500,-.

Siden det er autoblomstrende strains (3xPV og 8xDR), kjøres de 24/0, med veldig lite næringstilskudd i vannet.
Vis hele sitatet...
Fant ingen nettbutikker med den prisen når jeg googlet teltet, men det var kun snakk om 11 pund ekstra på den siden jeg fant.

Men hva med kullfilter, har du ikke det på teltet ditt?
Sitat av Verilon Vis innlegg
Fant ingen nettbutikker med den prisen når jeg googlet teltet, men det var kun snakk om 11 pund ekstra på den siden jeg fant.

Men hva med kullfilter, har du ikke det på teltet ditt?
Vis hele sitatet...
http://www.3ch.co.uk pleier å ha ålreite priser.

Mot lukt bruker jeg en Vaportek 2 speed round unit.
Sitat av bronsky Vis innlegg
http://www.3ch.co.uk pleier å ha ålreite priser.

Mot lukt bruker jeg en Vaportek 2 speed round unit.
Vis hele sitatet...
Denne filtrasjonsenheten har jeg ikke sett mye snakk om.
Vil du fortelle enkelt hvordan den fungerer?

Har du f.eks ventilasjon med frisk luft inn i teltet og transport av luft ut av teltet for å vedlikeholde gass-forholdene i floraen, eller jobber denne pumpa utelukkende inne i teltet?

Har du mulighet for å legge opp et bilde der du viser hvordan dette systemet settes i funksjon?
Hei igjen allesammen.
Liten oppdatering her
Har gjort noen tilpassninger, måtte klippe til begge to litt, vokste seg for bushy, så trimmet de ned litt, tror det bare hjelper for de mindre sideskuddene.
#2 Før:

#2 Etter:

Hva tror dere? var det ett lurt trekk eller driet jeg meg ut ved å gjøre det?
#3 Har fått seg en skikkelig klipp

Men ser ut som den har kommet seg (#3 til høyre)

#2 begynner å vise noe som kan se ut som små hvite tråder, (krysser fingre) skal få tatt noen close up bilder very soon....
Du kan se slik på solbalder: De er som fabrikker, det ligger lagret en masse sukker,og næring i solbladene...Å fjerne et solbald er egentlig meget ugunstig..Da forsvinner en fabrikk, som nesten ikke bruker energi fra planten ellers...Siden fabrikken er ferdig kan man si...Eneste grunnen til at man gjør slike kutt er hvis det blir for høy fuktighet, eller man virkelig trenger lys lenger ned på planten...

Du kan gjøre et forsøk for å se selv...Stortsett på planter fra frø, gror det 2 og 2 blader på hver siden av nodene..Klipp vekk et solblad hvor de står i par, og se hvilken av sideskuddene som vokser raskest og best...Jeg lover det er den siden med solblad!
Kort sagt var det altså ikke så smart gjort egentlig.
Gjorde det i den tro at sideskuddene lenger ned ville få mer lys og vokse seg større. Pluss det blei litt crowded i skapet... #2 begynnte å skygge kraftig for #3 og sånn... men ser ut som de kommer seg greit foreløpig... vi får se
Sitat av Shadows84 Vis innlegg
Kort sagt var det altså ikke så smart gjort egentlig.
Gjorde det i den tro at sideskuddene lenger ned ville få mer lys og vokse seg større. Pluss det blei litt crowded i skapet... #2 begynnte å skygge kraftig for #3 og sånn... men ser ut som de kommer seg greit foreløpig... vi får se
Vis hele sitatet...
Det er ikke verdens ende=) De vil nok ta seg opp igjen, og du høster nok samme mengde, bare 1-2 uker senere enn du kunne... FRED
Ser ut som #1 kommer seg sakte men sikkert.... Har enda ikke vist tegn til kjønn...

#2 har begynt å vise små hvite tråder av rundt topp partiet.. sliter med å få tatt ett skikkelig bilde. sorry


Har anskaffet meg næring i bio bizz serien så begynner med det til helgen mens ny pære blir kjøpt over helgen.
Hva er det tidligste man kan høste en plante? Hvis man har planer om å lage hasj feks?
Peace

Endelig fått tatt noen bilder med ett ordentlig kamera

Hva tror dere? Is it a girl?
its a girl.. de to trådene som danner V`en, et klassisk tegn på dame, hadde det derimot vært en ball så hadde det vært en hann. But u got a girl=)
Fin fin tråd
Har rigga opp groteltet,ventilasjon osv nå Så da blir det vel en grologg her så fort jeg har frø å putte i jorda
sweet im a lucky father hehehe... får vi bare vente å se hva #3 viser seg å bli... krysser fingrene for to jenter...
Noen formening om hvor mye jeg kan vente meg av henne?
Sitat av Verilon Vis innlegg
Denne filtrasjonsenheten har jeg ikke sett mye snakk om.
Vil du fortelle enkelt hvordan den fungerer?

Har du f.eks ventilasjon med frisk luft inn i teltet og transport av luft ut av teltet for å vedlikeholde gass-forholdene i floraen, eller jobber denne pumpa utelukkende inne i teltet?

Har du mulighet for å legge opp et bilde der du viser hvordan dette systemet settes i funksjon?
Vis hele sitatet...
Dette er en luftrenser som nøytraliserer partikler i lufta. Den suger inn luft og blåser den ut igjen. Den står ikke inne i teltet, men rett utenfor. Jeg har bare brukt den en kort stund, men kommer tilbake med mer informasjon når jentene begynner å blomstre skikkelig.

Patronene må byttes ut ca. hver tredje måned. Jeg har den også siden jeg røyker innendørs og bor relativt trangt.
Sitat av Shadows84 Vis innlegg
sweet krysser fingrene for to jenter...
Noen formening om hvor mye jeg kan vente meg av henne?
Vis hele sitatet...
ellers så kan du jo ta stiklinger av den ene jenta, bare kjøre "veg-tiden" litt lenger.. Ikke peil på eksakt antall stiklinger du kan forvente da, men blir definitivt flere enn 4 hvertfall=) Og da veit du med sikkerhet at det er damer som kommer. Ska def, prøve sjøl

vanskelig å si eksakt hvor masse du kan forvente, men siden du ikke har kjørt LST, eller toppa den så vil det nok ikke bli så sykt mye,5g- 30g hvis du er heldig. Meeennn, kvaliteten på det du får vil være av en annen verden=) Også kan du ekstrahere olje fra bladrestene

Sjøl sett på alternative metoder for å bumpe opp innhøstinga.. Større lys,= maksimering av plantens potensiale. Større potter= "More roots, equals more fruits"..

Uansett du er på go vei, keep it green, dank and growing..