Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1308
Hei jeg lurte på om det finnes en øltype der ute som smaker helt likt som vørterøl

Og om det går ann å brygge en slik øl ?

takker på forhånd
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Be0p-.-
Hei jeg lurte på om det finnes en øltype der ute som smaker helt likt som vørterøl

Og om det går ann å brygge en slik øl ?

takker på forhånd
Vis hele sitatet...
...vørterøl smaker jo heilt likt, og er et øl...
Kva er du ute etter? Noko som smakar vørterøl og inneheld alkohol? I så fall, kvifor?
Kan kanskje tenke meg at bayer kan passe, eller kanskje stout. Det er dei to eg trur kjem nærast opptil. Prøv Hansa eller Aas Bayer, og finn en stout (som du må på polet etter ofte...). Ellers er jo Newcastle litt lik vørterøl.
Smaker ikke øl, nei. Smaker øl med rugbrød oppi. Spy etter min smak, men hver sin smak. Prøve å brygge med rug kanskje? Eller spørre på www.brygging.net
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av adrian nor
Smaker ikke øl, nei. Smaker øl med rugbrød oppi. Spy etter min smak, men hver sin smak. Prøve å brygge med rug kanskje? Eller spørre på www.brygging.net
Vis hele sitatet...
Det var det eg sa. Vørterøl smaker heilt likt med vørterøl

Det er afaik vørter/malt som er tilsett kolsyre, og ikkje gjæra. Det er mao. det vanleg øl er før det er gjæra.
Be0p-.-'s Avatar
Trådstarter
6 0
Hmm.. så dvs at jeg blir dårlig av gjæringa fra ølet ?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Be0p-.-
Hmm.. så dvs at jeg blir dårlig av gjæringa fra ølet ?
Vis hele sitatet...
Du blir dårleg av vanleg øl men ikkje vørterøl? Då er det ei mogelegheit, ja. Gjæren produserer ikkje bare alkohol. Tåler du vin og anna udestillert alkohol? Ellers er jo alkohol for all del ei gift, som har en del mystiske virkninger...
Mørkt øl ligner mer på vørterøl enn hva pils gjør. Stikk på polet eller en butikk med godt øl-utvalg. I Danmark finnes alltid mørke ølsorter i hyllene.