Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1846
Første tråden jeg lager her faktisk, har alltid funnet det jeg lette etter men ikke idag gitt! Bestemte meg for litt siden for å gå ned i vekt, men jeg muncher now jæævelig på brunt det er ikke måte på Så jeg lurte egt på om noen har noen tips til å kontrollere munchinga eller et eller anna mat som er digg å munche når man har røyka som ikke går på vekta
Et godt tips er ihvertfall å spise seg mett på et sunt og næringsrikt måltid før man røyker.

Ellers fant jeg denne tråden med tips til "sunn munch".
https://freak.no/forum/showthread.php?t=232593
Ville anbefalt frukt. Druer, banan, appelsin. Tankene går fort til en god himmelsk lapskaus, men det er nok ikke akkurat en god erstatning.
Unngå ting som inneholder fett.
Så ikke olje, smør, melk, ost, nøtter eller frø,
men f.eks tørket frukt(sukkerfritt) vanlig frukt, oppkuttede gulerøtter, selleri og agurk med hummus, kutte opp og bake noen poteter i ovnen osv.
Grønnsaker, frukt, belgfrukter og bær er det vanskelig å bli for feit av
Det aller viktigste imho er å unngå å spise for mye på kvelden/natta, du kommer til å måtte sette deg loddrett for å slippe halsbrann, kan hende du spyr pga overspising. Unngå ting du får halsbrann av og spis noe som er fort fordøyelig. Spis frukt som nevnt ovenfor.
Er en vanesak. Jeg spiser middag og røyker etter det. Kjøper ikke inn noe som helst godteri, så jeg har ikke noe å munche. Veldig enkelt og greit, som sagt blir du vant til det.
Som Chronic420 sier: Du får ikke spist det du ikke har. Et glass vann med isbiter kommer du sikkert langt med.
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det jeg pleier å gjøre er å ikke kjøpe inn godteri/junk food på dagene jeg ikke røyker.
Når jeg først røyker så kjøper jeg inn maks 300g med snaks, deretter konsumerer jeg f. eks. 100g med snacks etter jeg har røyket, deretter vente 45-60min for også spise de neste 100 grammene.
Det krever litt disiplin, men da slipper en vertfall å overspise og legge på seg.
Som Nattpatruljen sier, frukt! Kjøp et par epler, en appelsin og et par bananer f.eks. og evt noe juice (first price <3 ), så har du mange muligheter. Alt fra smoothie til fruktsalat. Munch med god samvittighet rett og slett (fem om dagen)
Sist endret av Person_navn; 4. november 2017 kl. 04:55.
For det første så er det ikke brunt som øker appetitten din. Det er effekten Indica gir som gjør dette. Vil tippe at du kjøper det du finner og at du bor i Norge hvor du liksom ikke har noe å velge mellom. Hvis du ikke allerede vet det - Finn ut hva forskjellen mellom Indica og Sativa er, og se hva som passer deg. Deretter kan du finne riktig produkt av norske selgere på DNM. Hvis det er Indica du skal ha må du leve med den økte appetitten. Som de andre sier - Spis frukt, og lag deg middag før du blir fjern for da gidder man som regel å lage noe ordentlig mat i stedet for å kaste en grandis i ovnen.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av theawsomeguy15 Vis innlegg
Første tråden jeg lager her faktisk, har alltid funnet det jeg lette etter men ikke idag gitt! Bestemte meg for litt siden for å gå ned i vekt, men jeg muncher now jæævelig på brunt det er ikke måte på Så jeg lurte egt på om noen har noen tips til å kontrollere munchinga eller et eller anna mat som er digg å munche når man har røyka som ikke går på vekta
Vis hele sitatet...
Jeg hadde samme "problem" som deg, og her er hva jeg har kommet fram til hjelper en del.

#1 - Gjør klar en stor mugge med vann på stuebordet, sånn at du heller drikker det enn brus, siden vannet står klart.

#2 - Bytt ut chips med riskaker, fullkornskjeks og/eller nøtter.

#3 - Finn fram flere oppskrifter på dipp som funker med grønnsaker. Så kutter du opp de grønnsakene du liker. Jeg bruker å kutte opp gulrøtter, brokkoli og eventuelt kålrabi. Smaker digg sammen med dipp laget av Kesam.

#4 - Bytte ut melkesjokolade med mørk (70% eller mer) kakaosjokolade.

#5 - Spis deg god og mett før du røyker.

Men det som funker best er uansett det å røre seg mer. Det trenger ikke være store forandringen i hverdagen heller. Jeg har til og med rullet meg en, kledd på meg, tatt med meg en flaske vann og gått på tur. Hvor jeg fyrte opp mens jeg var ute og gikk. Du har bare med deg mobil og headset, så kan du høre på musikk mens du går der i din egen verden. På denne måten får du rørt deg, og du holder deg unna munch fram til du kommer hjem iallfall.

Annet tips.. kjøp deg en slik aktivitetsklokke (Fitbit ol.). Kjøpte en til dama, og hun har gjort sport utav å få mer skritt enn de hun har på vennelista. Hun har gått ned 7kg på ganske kort tid.

Men til syvende og sist, så koker det ned til god gammeldags mental styrke. Jeg tenker ofte på det de sa når jeg var i Forsvaret; På en skala fra 1 til 10, hvor 1 er svak/pinglete, og 10 er tøff som tordenguden selv. Så forventer mora de at du havner på en 3'er, fordi hun ikke vil at du skal skade deg. Du selv forventer at du havner på en 6'er, fordi du tviler på dine egne evner til en hver tid. Og til sist løytnanten din, han forventer at du havner på en 10'er, fordi han vet at du kan presse deg selv til det umenneskelige. Alt ligger i hodet ditt! Og verdien i budskapet kan oversettes til det meste her i livet.