Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 3259
Fengsel > Fridom
17 0
Du har 20.000 i kontanter.

Du skal forlate alt du har av leilighet, familie, venner og jobb, og begynne på nytt i et annet land.
Bare gi helt slipp på norsk lov, norske myndigheter og alt.

Hvor hadde du reist?
Bruk søkefunksjonen, kommer en ny slik tråd omtrent hver mnd. 20000kr er også veldig lite om du har tenkt til å starte et nytt liv.
Jeg ville startet med å ta meg et par måneder med jobb & sparing. Seriøs jobbing og seriøs sparing. Jobb dobbelt. Spar dobbelt. Du bør ha penger nok til depositum for bolig, livsopphold fremtil du har fått deg jobb i ditt nye land og noen reserve penger om ding blir vanskelig eller drar ut.
Fengsel > Fridom
Trådstarter
17 0
tilleggsopplysning i dette scenarioet: De 20.000 er kun for å komme seg vekk. I Norge har du gjeld, inkasso, og soning som venter deg.
Så tenker mer på å rømme med andre ord.
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Jeg ville ryddet opp i livet mitt.
Romania eller gran canaria. Et land det er enkelt å drive kriminalitet og leve billig..
Ta soningen og rydd opp! Nav hjelper deg med gjeld o.l om du ikke har noen oppsparte midler.
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva med øst Europa ? Du vil hværtfall et sted der du kommer lengst med pengene. Sør Amerika?

Og han skriver jo rent hypotetisk. Ikke noe grunn til "fiks livet ditt"
Måtte jo vært et sted der jeg kunne snakket med folk. Nytteløst hvis ingen snakker språket ditt.
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
øst-europa. ikke så langt unna som f.eks sør-amerika
Anonym bruker
"Lysten Sørhare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av ali88 Vis innlegg
Måtte jo vært et sted der jeg kunne snakket med folk. Nytteløst hvis ingen snakker språket ditt.
Vis hele sitatet...
Er dessverre ikke mange land hvor dem snakker/forstår norsk.
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Juzz2525 Vis innlegg
Ta soningen og rydd opp! Nav hjelper deg med gjeld o.l
Vis hele sitatet...
hvor i helvette har du det fra?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
hvor i helvette har du det fra?
Vis hele sitatet...
Nav kan faktisk være behjelplige med å betale ned gjeld eller finne frem til gode gjeldsordninger om man ikke har noe inntekt.
Det er lovfestet at man har krav på gratis hjelp fra kommunen, dersom man har kommet i økonomiske vanskeligheter.

Dette er også en av hovedgrunnene til at NAV startet opp med telefontjenesten 800GJELD.
nej ass... nav betaler ikke gjeld.
hvilken lov? hvilken gjeld? kommunen? 800gjeld? er du full?

jeg hadde endel gjeld, ikke så mye nå mer (litt), men nav gjør ingenting.
Sist endret av magnet; 23. august 2017 kl. 04:10.