Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 3723
Hei!

Oppdaga noen flekker på gulvet her, mørkebrune flekker. Etter hvert fant jeg også noen mørkebrune flekker på veggen et lite stykke unna og til slutt noe som ligner fryktelig på avføring i vinduskarmen et lite stykke unna flekkene på veggen.

Bilde 1

Bilde 2

Flekk på gulv

Noen som vet hva dette kan komme fra?

Ser ikke noe mer spor etter noe, har heller ikke hørt lyder eller noe sånt. Tenkte med en gang på mus, men leste at det da er vanlig med større mengder? Her er det vel snakk om totalt 3-4 flekker og så det som er i de to første bildene.

Kan ikke legge skjul på at jeg en stund har vært lat på rydding og rengjøring så det er tidvis en del støv, pizzaesker og en del esker og emballasje til diverse. Og en del panteflasker stående. Er vel på tide å slutte med latskapen nå, bare håper jeg ikke allerede har domma meg ut og klart å få skadedyr...?
Som du sier, mus er det nok ikke. Muselort ser mest ut som svarte riskorn i halv størrelse. Det i vinduet tenkte jeg først kunne være fuglemøkk, men du hadde vel lagt merke til om en kjøttmeis el no hadde flaksa rundt i stua?��
Har faktisk vært inne på tanken. Det har hendt en gang før, jeg kom hjem en dag og så hadde en liten fugl komt seg inn gjennom en sprekk i vinduet. Restene den la fra seg minner mye om dette. Rommet sto tomt nå i helga, men mener vinduet var nesten lukket så virker ekstremt usannsynlig. Får følge med å se om det skjer flere ganger, og slutte å være for lat til å holde det ryddig...
Skal vedde mye på at det er fugledritt.
Er fugler slik som mus/rotter angående å lure seg inn gjennom små sprikker? Rimelig sikker på at det vinduet som sto åpent altså var "låst" til en bitteliten sprikke, kan aldri se for meg at en fugl kunne komt seg gjennom der. Men det stemmer jo veldig mtp hvor flekkene har vært, fant en til i dag når jeg vaska som lå oppå et åpent lokk på en pappeske. Tror ikke noe udyr hadde kommet seg oppå der for å drite. Den så ikke ut som om den hadde kommet der over natta, var prikk lik den i vinduskarmen. Jævlig mystisk dette her.
Di kommer seg vell ikke inn i like små sprekker som mus. Men presser seg værtfall inn på små trange plasser når dem lager reir i forskjellige ting. Men skal komme bort og spise den avføringa vist det er noe annet en Fugledritt.
Finner jeg ei mus så tar jeg kontakt, hahah!
Det er ikke musedritt det kan jeg se lang vei. Må isåfall være ei rotte med løs mage��
Ut fra bildene er jeg 99,9% sikker på at det er fugleskitt, da fugler kun har en kloakk-åpning og gjør fra seg skitt og urin samtidig, noe som gjerne fører til våt avføring, og i enkelte tilfeller bare en våt flekk med rester av skitt, som på siste bildet.
At det er mus, kan jeg si helt sikkert at det ikke er, insekt har jeg heller ikke noe tro på, da det skal ha vært et rimelig stort insekt for å legge igjen såpass store ekskrementer.

Kan også legge til at reptiler har samme kloakksystem som fugler og avføring fra reptiler kan se ut som fuglskitt, men tviler også på at du har hatt besøk av en liten firfisle. Avhengig av hvor du bor, kan det jo hende at det er en som har funnet veien inn varmen, men tror de fleste reptiler i Norge allerede har gått i dvale.
Sist endret av Veggen; 25. oktober 2016 kl. 19:04.
Det er ikke bare skit som har ligget der siden fuglen var innom da? Kanskje du ikke har lagt merke til det før nå...
Begynner å bli noen år siden det nå. Har i hvert fall ikke oppdaga noe mer så får annta en fugl har lånt rommet en dag eller to.