Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 6241
Hei,

Fikk melding av en venn som akkurat har spist seks 10mg Sobril, pluss hatt en glass med øl. Han sier selv han ikke kjenner noe, men burde jeg sjekke tilstanden hans?

Er helt grønn når det kommer til rus på legemidler osv.

Selv tviler jeg på at det gir noe form for rus - som vedkommende håpet på - siden Sobril kun fungerer som avslappende iht. angst og slikt. Men det kan jo være greit å få det forsikra av noen som kanskje har vært i samme situasjon.
Sist endret av Antidote; 18. oktober 2016 kl. 00:43.
Det blir en bitteliten rus av det. Ikke noe å skrive hjem om, men rus, JA.
ikke noe spesielt mye det
Fikk svar av vedkommende nå, og han sier han ikke fikk noe rus ut av det, bare trøtthet og en god natts søvn. Hvor mange Sobril burde man svelge hvis man skal få rus - hvis det i det hele tatt er mulig?
Det blir egentlig et definisjonsspørsmål om rus. I min verden v definisjoner gir sobril rus, men for å kjenne noe spesielt må man nok opp i 100 MG samt kombinere med f.eks alkohol eller cannabis. Uten at jeg anbefaler det. Just saying
Du blir ruset på sobril, men husker sannsynligvis ikke det uansett.
Sitat av Rusmisbrukeren Vis innlegg
Du blir ruset på sobril, men husker sannsynligvis ikke det uansett.
Vis hele sitatet...
Hva mener du med det, egentlig? Man blir litt ruset, så man legger ikke merke til det, derav "husker det sannsynligvis ikke", eller må man ta 100 mg for å bli så ruset at man "husker det sannsynligvis ikke"?
med min lave tolleranse på legemidler så kan jeg ta 3 sobril og et glass med pils så blir jeg ganske så sløv og ruset. (det har nok noe med bmi også)
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Anonym bruker
"Klar Brunbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av GodBlanding Vis innlegg
Det blir egentlig et definisjonsspørsmål om rus. I min verden v definisjoner gir sobril rus, men for å kjenne noe spesielt må man nok opp i 100 MG samt kombinere med f.eks alkohol eller cannabis. Uten at jeg anbefaler det. Just saying
Vis hele sitatet...
Beklager for å rippe opp i en gammel tråd, men det du sier er jo helt feil. Kanskje du med toleransen til en hest må opp i 100mg, men en uten toleranse trenger nok ikke særlig mer enn 20-30mg for rus UTEN alkohol, aldri bland benzo med alkohol. Tenkte bare å skrive dette før noen leser tråden senere å heller i seg 100mg sammen med alkohol.
Dersom du leser denne tråden i jakt på informasjon om bruk av benzo: Som en ekstra informasjon til innlegget over ønsker jeg å kort presisere at det også er forskjell på benzodiazepiner. Alltid gjør grundige undersøkelser for den relevante tabletten du skal ta. Sterkere benzoer gir deg sterkere rus i samme mengde milligram. Bruk derfor aldri samme mengde sterkere benzoer som du ville brukt på mindre potente tabletter.

Her er en generell informasjon om benzodiazepiner:
https://psychonautwiki.org/wiki/Benzodiazepine
https://no.wikipedia.org/wiki/Benzodiazepin
Anonym bruker
"God Mårhund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Burde ikke blande alkohol og piller da.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Anonym bruker
"Fattig Hvithval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Gammel tråd, men vil bare si det varierer og. Jeg tok en "overdose" sobril, ca 300 mg og ble lagt på intensiven. Men jeg følte nesten ingenting, litt mindre angst kanskje. Husker legen der ikke trodde jeg hadde tatt så mye. Ikke var jeg tilvent de heller.
Så det er nok ikke alle det virker på, mens andre kjenner godt etter 10 mg