Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1268
Fikk brev fra Posten om å sende inn varefaktura/kvittering på en vare jeg har kjøpt på Ebay.

Jeg fikk selger til å skrive 29,99 dollar på pakken, og sende den som en gave for å unngå moms. På kvitteringen står det derimot 330 dollar.

Hva gjør jeg? Biter i det sure eplet og betaler 25% moms, eller fins det en måte rundt dette?
Det er nok bare å bite i eplet...

Du kan jo forfalske kvitteringen du fikk på mail, men hvis det er helt usannsynlig at denne varen koster 30$ kommer de til å være kritiske og du kan ende opp med dokumentforfalskning.
Hva er det du har kjøpt? Er det en vare som de lett kan finne ut verdien på?
Si at det er en gave til deg og at du ikke har kvittering, henvis deretter til selgeren med å oppgi hans epost, kan tenke at dette er den eneste vei uten å bite i det sure eplet. Det var en gave rett og slett til deg, og derfor har du ingen kvittering.
Uvaksinert 👍
Men en gave kan uansett ikke ha en verdi på 330$ Det enkleste er nok bare å betale 25% mva og tenke at neste gang så går det nok bra. De er ikke dumme de som sitter der, så de kan nok finne ut verdien på det og hvis de får mistanke til at du har forfalsket kvitteringen så kan de jo be om kontoutskrift også.
alltid's Avatar
Trådstarter
8 0
Sitat av Fkleppe Vis innlegg
Hva er det du har kjøpt? Er det en vare som de lett kan finne ut verdien på?
Vis hele sitatet...
Ja, er bare et kjapt google-søk unna