Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2800
Heihei, jeg lurte bare på om noen har noen erfaring å ta 200ug LSD? Er 15 år gammel og har tenkt å ta det snart
Du bør egentlig vente til du er eldre med å ta LSD, det kan påvirke en utviklende hjerne på negative måter. Hvis du velger å bruke det alikevel anbefaler jeg å ikke bruke det mer enn noen få ganger i året.

Hvis dette er den første gangen du tar LSD foreslår jeg at du tar mindre enn 200 ug. Det er et kraftig stoff, og det er mye bedre å ta for lite enn for mye. Du kan ta mer neste gang. Jeg foreslår å ta 100-150 ug første gang.
RelaxA's Avatar
Trådstarter
30 8
Sitat av vetikkemedturbo Vis innlegg
Du bør egentlig vente til du er eldre med å ta LSD, det kan påvirke en utviklende hjerne på negative måter. Hvis du velger å bruke det alikevel anbefaler jeg å ikke bruke det mer enn noen få ganger i året.

Hvis dette er den første gangen du tar LSD foreslår jeg at du tar mindre enn 200 ug. Det er et kraftig stoff, og det er mye bedre å ta for lite enn for mye. Du kan ta mer neste gang. Jeg foreslår å ta 100-150 ug første gang.
Vis hele sitatet...
Forstår att du mener att jeg bør være eldre før jeg begynner med psykedelika men jeg føler jeg er nok moden nok for det, og det ikke kommer til å komme ett stort negativ problem bare fordi jeg ikke er utviklet nok ennå. Takk for tipset, skal prøve å skaffet 150 ug
Anbefaler å lese litt mer på det før du prøver det, spesielt med tanke på alderen. Du trenger ikke skaffe 150ug om du allerede har en connect med 200ug, bare løs det opp i sprit og les deg opp på volumetrisk dosering så får du enkelt delt det opp i den riktige dosen(såfremt oppgitt dose stemmer).
Anonym bruker
"Troende Føniks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bra du vet at det ikke oppstår et problem for da oppstår det ikke; og hei hvis det gjør, så får du skylde det på noe annet en utviklingen
This is bat country!
gregory's Avatar
Sitat av RelaxA Vis innlegg
Forstår att du mener att jeg bør være eldre før jeg begynner med psykedelika men jeg føler jeg er nok moden nok for det, og det ikke kommer til å komme ett stort negativ problem bare fordi jeg ikke er utviklet nok ennå.
Vis hele sitatet...
For meg så høres det ut som du ikke er utviklet nok enda.

Les en bok, ta en pils, og mist møydommen din først. LSD og andre psykedeliske stoffer kan du vente til du er over 21 år.

Uansett. 200ug for en som aldri har tatt LSD før (???) er ikke å anbefale. 100ug holder massevis.
Sist endret av gregory; 14. november 2017 kl. 22:59.
Jeg ville venta med det. Nyt ungdomstida di. LSD og psykedelika er spennende, selvfølgelig. Jeg var 17 da jeg spise flein første gang. Ser jeg tilbake skulle jeg nok ha venta litt med det, var temmelig intenst for en som ikke engang var gammel nok for sertifikat. På både godt og vondt. Men det hjalp meg med å komme meg videre på en vei mot å finne ut mitt sanne jeg og ikke bare la tankene, driftene og instinktene styre meg mens jeg flyr rundt og tar dop, fester, drikker, jobber, bæsjer og sover - det fikk meg til å realisere at man kan styre skuta i de farvannene man vil, og ikke bare la seg bli drevet vekk av strømninger, men å faktisk velge hvordan man vil ha det og utforske ens dypere sannhet. Bli bevisst det ubevisste.

Hvis du vil ha en noe i nærheten av det syre kan gi deg, med tanke på en følelse av ekstrem tilstedeværelse hvor lyden av biler utenfor blir forsterket, lyset og detaljene på tingene rundt deg er skrudd opp flere hakk osv, så vil jeg anbefale deg pusteteknikker. En av grunnleggerne av LSD terapien på 60/70 tallet, Stanislav Grof, har nå gått over til å bruke pusteteknikker i stedet for syre i terapien sin etter flere tiår med forsøk og forskning på det. https://www.youtube.com/watch?v=qCzG9QsM-Pw

Wim Hof metoden er også helt vill. Bonus med denne er jo at du kan ta deg en kald dusj etterpå uten at du føler kulden. Også denne har vitenskap som backer det. Dette er å bruke viljen til å påvirke kroppens kjemi og det "auto"nome nervesystemet. Han har blant annet lært en gruppe på 12 personer innen 2 uker hvordan de også kan gjøre det, så metoden er replikabel.
https://youtu.be/RW1C_3OXhEs
LSD er ikke et leketøy. Som nevnt her av flere andre: Vent til du blir eldre! Jeg mener det.
Ta heller deg en runk.
Anonym bruker
"Syk Hai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av RelaxA Vis innlegg
Forstår att du mener att jeg bør være eldre før jeg begynner med psykedelika men jeg føler jeg er nok moden nok for det, og det ikke kommer til å komme ett stort negativ problem bare fordi jeg ikke er utviklet nok ennå. Takk for tipset, skal prøve å skaffet 150 ug
Vis hele sitatet...
Jeg trodde også at jeg var klar for alt verden hadde å by på når jeg var 15.

Det samme gjorde jeg når jeg var 25.

Jeg leste meg opp og ned så mye som overhodet mulig innenfor temaet, og det skulle gå så lang tid at jeg nesten var 40 år før jeg tok steget med å eksperimentere med psykedelika. (LSD, Flein og 2-CB)

Selv da, så var jeg overhodet ikke forberedt på hva Psykedelika var! Man tror gjerne man vet hva det handler om, fordi man har lest alt som finnes om temaet, sett dokumentarer, prøvd andre rusmidler etc.
Jeg var ikke forberedt.

Med det sagt, så angrer jeg ikke et sekund på at jeg ventet så lenge som til jeg nesten var 40. Og ja. Jeg var også voksen for alderen.

Når jeg ser tilbake på meg selv som 15 åring, og 25 åring så er jeg veldig glad for at jeg ikke gjorde det den gang.

Anbefaler deg også på det sterkeste å la det kun bli med tanken.
Les deg opp og få MINST 5 år til på baken, før du i det hele tatt vurderer å kaste deg ut idet.

Hvis du likevel velger å se bort i fra alle advarsler og råd som du får her på forumet, ville jeg kanskje vurdert å startet med veldig små doser med Flein. Alternativt kanskje 2-CB også foran LSD i små doser, da rusen varer en god del kortere enn LSD.
Legger til at jeg viste dama mi tråden idag, hu sperret opp øynene sine. Ergo, ikke lek med LSD.

Gjør du det likevel, noe jeg sterkt fraråder, skriv ihvertfall her hvordan det gikk, så kan du være et perfekt eksempel på skrekk og advarsel til andre tenåringer.
Vær forsiktig, under 18/20 er for tidlig for LSD etter min mening. Tok det selv i en alder av 17, følte meg mer enn klar da. Det gikk kjempebra, men ser nå på det som ren idioti. Skulle ønske jeg venta 3-4 år. Du sier du vet det ikke vil bli noen problemer, men å ta LSD i en alder av 15 kan påvirke utviklingen av hjernen og psyken din negativt i det lange løp.
Godt mulig du «takler» en lsd tur tilsynelatende helt greit. Altså ikke badtrip samt at du til og med vil synes du har hatt d fint og en god opplevelse. Det er ikke med tanke på evnt. Badtrip jeg fraråder, men fordi LSD bryter ned eego og i ung alder lett kan føre til identitetskrise samt forvirrelse. Du havner også kjapt i new age flagre risiko sonen som overivrig frelst ung LSD mann.

Tok personlig LSD som 18åring. Helt fett, etterfulgt av et halvår med tidvis vanskelige tanker. Som 25 åring fikk jeg derimot mye mer ut av opplevesen

Det er en grunn til at samtlige i tråden her sier nei.
Selv om det sterk frarådes at såpass unge tar slike ting, så tror jeg ærlig talt ikke det kan være egentlig skadelig for selve hjernen.
I Amazonas finner du ganske små barn som får Ayahuasca. En veldig annerledes kultur, men myndighetene (Brasil ?) satte i gang etterforskning og skade kunne ikke påvises.

Jeg var i slutten av tyveårene da jeg prøvde syre, og med de karikaturene som fløy gjennom hodet mitt var det vel likså greit.
Anonym bruker
"Analog Valravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Rimelig glad for at jeg ikke prøvde sopp før jeg var +40. Ikke sikkert det hadde gått galt om jeg hadde tatt det når jeg var 15, men slik jeg har opplevd sopp så tror jeg at ting kunne gått galt. Når man blir voksen og har lest seg litt opp på det og tatt en seriøs vurdering utenfor den bobla man lever i som ungdom så er det nok mye større sjangs for at det blir en fantastisk og nyttig opplevelse. Vil jo gjerne si at gå å drikk, men har jo også funnet ut at drikking selv om det er lovlig er jo noe av det mest ødeleggende man kan drive med. Hvis du absolutt skal prøve noe så vil jeg foreslå meskalin. Det er ikke så lett å få tak i, men tror selv det er noe av det beste man kan begynne med hvis man skal på en slik reise.
Vent, vent vent
Jeg hadde min første sopptur nå i høst, alder 51.
Vi er selvfølgelig forskjellige, men unge hjerner er ikke klare for den slags.
Der er forskjell på sopp og LSD , men likevel.
Klem fra Betty