Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1522
Hei!
I lang tid har jeg hatt et problem som jeg virkelig ikke klarer å finne ut av. Jeg bor sammen med en kompis, og når vi spiller (enten CS:go eller PUBG), så begynner èn av oss å lagge i blant (pingen øker til 500-ish). Det er tilfeldig hvem som begynner å lagge, og det skjer ikke alltid. På gode dager kan det ta et par dager mellom hver gang det lagger.

Vi har hatt problemet ganske lenge, så vi bestemte oss for å kjøpe en ny router med dual band, for vi tenkte at det kunne være noe interferens med de andre frekvensene, men det var det ikke. Samme problem oppstår. Jeg kjøpte et flunkende nytt nettverkskort til PCen i håp om at dette kunne fikse biffen, men problemet er der fortsatt.

Vi kjører begge på Windows 10.

Noen som har vært borti samme problem? Noen gode idèer på hva som kan forårsake dette? Jeg liker å tenke at det meste som har med datamaskiner og nett å gjøre er logisk, men dette er for meg veldig ulogisk. Håper noen kan hjelpe meg!

mvh
Bendiksen
Sitat av bendiks Vis innlegg
Hei!
I lang tid har jeg hatt et problem som jeg virkelig ikke klarer å finne ut av. Jeg bor sammen med en kompis, og når vi spiller (enten CS:go eller PUBG), så begynner èn av oss å lagge i blant (pingen øker til 500-ish). Det er tilfeldig hvem som begynner å lagge, og det skjer ikke alltid. På gode dager kan det ta et par dager mellom hver gang det lagger.

Vi har hatt problemet ganske lenge, så vi bestemte oss for å kjøpe en ny router med dual band, for vi tenkte at det kunne være noe interferens med de andre frekvensene, men det var det ikke. Samme problem oppstår. Jeg kjøpte et flunkende nytt nettverkskort til PCen i håp om at dette kunne fikse biffen, men problemet er der fortsatt.

Vi kjører begge på Windows 10.

Noen som har vært borti samme problem? Noen gode idèer på hva som kan forårsake dette? Jeg liker å tenke at det meste som har med datamaskiner og nett å gjøre er logisk, men dette er for meg veldig ulogisk. Håper noen kan hjelpe meg!

mvh
Bendiksen
Vis hele sitatet...
Dere spiller via trådløst vel? kjent problem der ville brukt kabel vis dere kan..
Ja, vi spiller via trådløs. Men det er da ikke et problem som burde oppstå? Vi har ikke mulighet til å bruke kabel, dessverre.

Ruteren vi har er: ASUS RT-AC1200
Sitat av bendiks Vis innlegg
Ja, vi spiller via trådløs. Men det er da ikke et problem som burde oppstå? Vi har ikke mulighet til å bruke kabel, dessverre.

Ruteren vi har er: ASUS RT-AC1200
Vis hele sitatet...
Det er et kjent problem når man spiller via wifi, det anbefales ikke og spille via tråløst nettverk. I stede for at jeg ramser opp alt som kan virke inn på spillingen og pingen anbefaler jeg deg og lese denne artikklen. http://www.pcgamer.com/heres-how-pla...rts-your-game/
Hvis kabel ikke fungerer på grunn av internettgreias plassering vil jeg anbefale powerline, hadde samme problemer, endret til powerline og har aldri problemer lenger.
Jeg har ikke mulighet til å bruke kabel. Ja, mulig powerline fikser biffen, men det bør være mulig å fikse det uten å kjøpe enda en ny dings. Det er en splitter ny ruter, og et splitter nytt nettverkskort.

Som sagt, mesteparten av tiden er det ikke et problem i det hele tatt, men plutselig så spiker jeg og får skikkelig lagg som varer lenge. Det må jo være en forklaring på dette? Jeg har til og med reinstallert PCen min. Driverere er up to date, og jeg har fikset på power settings som gjør at nettverkskortet ikke blir satt i dvale. Det er stasjonær-PC forresten.
Ping-spikes over Wi-Fi er absolutt ikke deg unikt. Bare ta et kjapt Google-søk, og se andre rive av seg håret. Wi-Fi er og blir en utilregnelig teknologi, uansett hvor ny PC og router man har.

Det sagt så kan det hjelpe å bruke 5ghz, sett at dere ikke er alt for langt borte fra ruteren.
Det er så mye som kan gi ping spike på wifi spilling, alt dere har i huset på samme frekvens som tv o.s.v kan forstyrre signal pluss naboer og selve trafikken. Vis det dere skal ha mer stabilt nett og spille på så er powerline det beste for dere.