Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1386
Heisann! Har ikke bil, å vil helst ikke bli sett offentlig med halvannet meter rør, så jeg kan ikke lage eget kullrens-system. Lurer på om det er noen av dere som har peiling på ferdilagde kullrens systemer? (Vil helst ha et system som bruker vanlig aktivt kull, og ikke et system der man blir avhengige av overpriste patroner)

Har lagd ferdig satsen, og kommer snart til å kjøpe en EasyStill
Du må da ikke ha et halvannen meter langt rør? Selv har jeg brukt avsagd halvannen liters flaske med hell. Det er bare å filtrere flere ganger. Mener å huske at det var aktivert kokoskull jeg brukte.
Satsen renser du ved å la den stå så slammet legger seg på bunnen. Alternativt kan du helle oppi et rensemiddel, mener å huske at det heter Klar sats. Spriten bruker du aktivt kull på. Som kallisti påpeker trenger du ikke et halvannen meter langt rør.
Sist endret av mentalmelt; 25. september 2017 kl. 10:29.
Det er veldig greit med langt rør når en skal kjøre ferdig brent sprit gjennom kullfilter, fordi det er lett å finne korrekt lengde og diameter på røret fra nettet så du vet du bruker nok kull til å få best mulig resultat.

Men plastrør er jo finurlige greier. Ett rør på 1.50 meter kan jo kappen til feks 5 x 0.3333 meter. Rørleggerbutikker har både rør og det du trenger for å skjøte dem. Be de kappe røret i ønsket lengde for deg og da passer røret helt fint i skolesekken eller en vanlig handlepose.
Hvorfor vill du ikke bli sett med halvannen meter rør? Det kan jo brukes til så mye, jeg hadde aldri tenkt over det to ganger om jeg så noen med det.