Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2295
Anonym bruker
"Lysten Sørhare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Her om dagen ble kompisen min tatt av politiet. Dette var sammen med en annen venn, han hadde fylt 18, det hadde ikke kompisen min.

Han på 18 sa med en gang at han hadde litt hasj på seg og ga fra seg det han hadde (0,3g), begge innrømte å være påvirket av hasj.

Kompisen min ble kjørt hjem, faren brydde seg ikke stort og alt virket ok. Senere sender politiet brev hjem til hans foresatte, gir beskjed om at han må avgi ukentlige urinprøver de neste 2 årene. Vedkommende fyller 18 ganske snart og ble fortalt at barnevernet vil hente han ut dersom han ikke godtok dette. De sa også at han vil få 2 års prøvetid og unngår rulleblad om han er ren i disse 2 årene..

Jeg syns dette høres ganske sinnsykt ut, har hørt alle snakke om at man BARE får forenklet forelegg, men dette er jo å skremme så hardt at det nesten er litt på kanten.

Det jeg lurer på nå er om jeg burde informere dealerenoe vår, han er utrolig grei mot oss og gir oss gjerne litt ekstra, deler litt osv, det er ingen skurk som tjener stort på tunge narkomane liksom..

Vet kompisen min skal til avhør om noen dager, vet dere hva som kommer til å skje der? Håper virkelig ikke de drar det enda lenger, det har gått altfor langt nå, kjennes direkte ubehagelig å være i nærmeste omgangskrets for min del. ..
Når det gjelder barnevernet så er det bare å prøve å drøye tiden lengst mulig.
Når det gjelder politiet så er det jo ett valg han må ta selv om han vil ha dette på rullebladet, noe som vil gi relativt lite betydning etter noen år så lenge han ikke får flere saker på seg. Om kompisen din har noen planer om å reise til USA for eksempel i fremtiden eller det er andre grunner for at kompisen din absolutt vil ha rent rulleblad så anbefaler jeg å da ta disse prøvene. Eventuelt når kompisen din er i avhør kanskje forhandle seg frem til noe lurt.
Å når det gjelder avhøret burde kompisen din absolutt ha med seg advokat, dette gjelder også for absolutt alle samtaler med barnevernet også. Med andre ord: Finn en advokat, å finn den selv! Ikke la politiet finne advokaten for han.
så ingen urin/blodprøve på han under 18? kun en innrømmelse om bruk på stedet? isåfall nekt nekt nekt, han skjønte tydeligvis ikke hva han sa på stedet da han var nervøs fordi han aldri har pratet med politi før og fulgte/gjentok bare hva kompisen som faktisk hadde noe på seg sa.
Kompisen må holde seg clean, og nekte, nekte og nekte litt mer
Sier meg enig med folka over.
Qon
Praise the Most High
Qon's Avatar
Det Pure_chris sier er faktisk den beste løsningen. Ikke bruk noen rusmidler, drøy tiden og avgi ny forklaring og si at han ikke var påvirket. Går dette fort og de krever urinprøve så nekt på det, etter hva jeg har forstått så kan de bare kreve blodprøve. Så hvis det har gått 7 dager siden han røyka eller litt mer så burde han være safe. Da lurer dere politiet trill rundt og gjør det vanskeligere for de neste som blir tatt, for da husker politiet kanskje å sikre seg bevis.

Hvis ikke dette går så ville jeg tatt den ruskontrakten og sett på det som en mulighet til å være edru i to år. Det er en rus i seg selv å være nykter, og han er bare (nesten) 18 år. Han vil kanskje få et bedre liv enn kompisene som fortsetter å røyke. Han får ruse seg på mus i stedet hehe. Jeg dømmer ikke de som røyker, men av erfaring tror jeg det er bedre å vente enda lenger før man begynner å drive med det.
Sist endret av Qon; 14. august 2017 kl. 19:04.
Ikke ta ruskontrakten da den i utgangspunktet frivillig