Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 4353
God kveld.

Sitter her med 7 gram Weed.. Type ukjent, vet at det er 60% sativa
og 40% indica.

Har røyka i 1,5 års tid ca, men har merket når jeg røyker J'er
med nikotin i føler jeg selv at det blir en verre opplevelse enn når
jeg røyker reint, har ikke hagen full av planter så har putta en del
tobakk i tidligere.

Mitt spørsmål da er, hva er best? Bruker snus til vanlig, og kjenner
snus suget TVERT etter jeg har fyra opp en, hehe^^
Har en tanke om att
nikotin ødlegger for meg, flere som har den tanken? Har og tenkt
en god del på at det er nikitonen som fukker opp folk, pga dårlig råd, mye nikotin mindre weed, noen fakta?

Jeg lurer også på om man kan spise weeden reint,
dama liker røyken.

Takk for meg,
skribent fra litteraturskolen i gammelnynorsk.
Det er ikke uvanlig å få en mindre optimal opplevelse pga tobakk/nikotin. Faktisk tror jeg de fleste som har negative opplevelser med cannabis, har det pga nikotinsjokk. Man skal iallefall ikke se helt bort i fra at det er mange som vil få en bedre rusopplevelse av å røyke det reint de første gangene...

Men dessverre er det veldig dyrt om man skal bare røyke reine joints uten tobakk i, så derfor anbefaler jeg å gå til innkjøp av en pipe eller en liten vannbong. En pipe kan du styre tempo på selv, når du lærer deg skikkelig røyketeknikk.
En bong er på en måte å sammenligne med en shotteglass, det skal bare "styrtes rett ned" så fort som mulig, og nok bli noe ekstremt, hvis dere ikke anser dere selv som "drevne røykere"
Jeg anbefalre å skaffe en egen hasjpipe, siden vanlige tobakkspiper er litt for store til å kunne røyke små reine hasjklumper på.
Det går an, men er litt mindre optimalt enn om man skaffer en pipe som er litt mindre.


Man kan spise weed ja, men helst ikke reint. Virkestoffene i cannabis trenger litt behandling for å taes opp maksimalt i systemet vårt, og det er spesielt to ting som er viktig:

1. Fett - virkestoffene i cannabis trenger fett for å binde seg opp og taes opp effektivt i tarmsystemet/leveren vårt.
Spiser du varene uten noen form for fett, vil du oppnå kanskje max halvparten av mulig potens (hvis du er heldig - ofte får du kanskje 10-20% effekt uten fett).
I min erfaring er det kokosolje som er mest feilfritt og effektivt når det gjelder cannabis. Vanlig smør, fløte osv funker også, men jeg liker å anbefale kokosolje.
Høyeste temp skal ikke overgå 115'C. Fra 130'C vil man miste potens.

2. Decarboxylation. Merkelig og vanskelig ord, men for å si det enkelt, handler det om å røste weeden i en kontrollert temperatur i en viss tid, for å gjøre om "inaktiv" thc-a til "vanlig" rusgivende thc.
Dette steget er bare viktig om du skal spise eller drikke varene.
Ved røyking blir på en måte thc-a decarbet av seg selv, fra flammene i spliffen/pipa.

Jeg har selv testet å decarbe vs uten decarbing, og mener resultatet ble nevneverdig mye mer potent når jeg decarbet på 115'C i 30 minutter.
I det tilfellet lagde jeg en cannabistinktur, som da er et sprituttrekk. Det kan dere lage ved å kjøpe 40-60% sprit på polet, og legge varene oppi i noen dager. Helst en uke, med risting hver dag.

Isåfall er det viktig at dere lager en blanding som er kraftfull nok, så det er vits å bruke den i det hele tatt. Google it, om dere vil prøve

Vær obs på at ved spising tar det lengre tid før effektene kommer, og effekten er mye mer potent i seg selv, enn ved røyking.
Dét sagt, så opplever jeg alltid rusen ved spising som mye mer glad og euforisk, enn om jeg røyker. Det skal på en måte mye mer til for at det blir dystert/bæd.

Dette har sikkert med at kroppen ikke utsettes for giftig tobakksrøyk og nikotin å gjøre... For meg har det ihvertfall en merkbar forskjell.
Sist endret av Alzo88; 8. februar 2017 kl. 22:14.
Pensjonert Skaper
En bekjent som tvert nekter å bruke tobakk bruker nesle-te. Det gir en litt rar smak, men brenner veldig likt tobakk. Fåes kjøpt hos helsekost og noen øko-butikker vet jeg, og gir samme gode joint-opplevelse. Det går selvfølgelig ann å gå ut på våren og plukke seg noen nesler og henge til tørk også. Mange tror brennenesle er farlig (siden det brenner på hendene når man plukker det) men det er ikke tilfellet.

Har også prøvd å bruke vanlig te selv men dette er ikke å anbefale. Hardt på lungene (avhengig av hvilken type te selvsagt), rar smak og umulig å mekke med om du bruker hasj (mindre problem for deg som sitter med grønt da).

Dersom du ikke har prøvd å bake før anbefales det på det sterkeste. Men som Alzo88 her sier: det kan ta lengre tid før du merker effekten, og det varer også mye lenger, så sett av god til både til bakingen og spisingen.
Må nevne at hvis en tenker å substituere tobakk med te, kan det være en fordel å forsikre seg om at den er dyrket organisk, da en gjerne ikke ønsker å røyke ymse tilsatte kjemikaljer som pesticides etc.

Personlig brukte jeg kamomille te, funket greit, men ikke optimalt. Jeg fikk tak i endel ganja blader, og blandet ca 50/50 blader og kamomille, og resultater ble ganske tilfredsstillende, tatt i betraktning slipper tobakken og alle de negative konsekvensene dette innebærer.
Synes selv jeg får en mye deiligere "high" når jeg røyker rent på vapepen, går mye mindre også. Og de jeg kjenner som har kuttet ut tobakk for lenge siden, sier det ikke er noe stress å kulen med cannabis. Ikke noe svetting eller søvnløse netter og irritasjon. Sånn er det bare når man blander med tobakk.
Trådstarter
42 2
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Det er ikke uvanlig å få en mindre optimal opplevelse pga tobakk/nikotin. Faktisk tror jeg de fleste som har negative opplevelser med cannabis, har det pga nikotinsjokk. Man skal iallefall ikke se helt bort i fra at det er mange som vil få en bedre rusopplevelse av å røyke det reint de første gangene...

Men dessverre er det veldig dyrt om man skal bare røyke reine joints uten tobakk i, så derfor anbefaler jeg å gå til innkjøp av en pipe eller en liten vannbong. En pipe kan du styre tempo på selv, når du lærer deg skikkelig røyketeknikk.
En bong er på en måte å sammenligne med en shotteglass, det skal bare "styrtes rett ned" så fort som mulig, og nok bli noe ekstremt, hvis dere ikke anser dere selv som "drevne røykere"
Jeg anbefalre å skaffe en egen hasjpipe, siden vanlige tobakkspiper er litt for store til å kunne røyke små reine hasjklumper på.
Det går an, men er litt mindre optimalt enn om man skaffer en pipe som er litt mindre.


Man kan spise weed ja, men helst ikke reint. Virkestoffene i cannabis trenger litt behandling for å taes opp maksimalt i systemet vårt, og det er spesielt to ting som er viktig:

1. Fett - virkestoffene i cannabis trenger fett for å binde seg opp og taes opp effektivt i tarmsystemet/leveren vårt.
Spiser du varene uten noen form for fett, vil du oppnå kanskje max halvparten av mulig potens (hvis du er heldig - ofte får du kanskje 10-20% effekt uten fett).
I min erfaring er det kokosolje som er mest feilfritt og effektivt når det gjelder cannabis. Vanlig smør, fløte osv funker også, men jeg liker å anbefale kokosolje.
Høyeste temp skal ikke overgå 115'C. Fra 130'C vil man miste potens.

2. Decarboxylation. Merkelig og vanskelig ord, men for å si det enkelt, handler det om å røste weeden i en kontrollert temperatur i en viss tid, for å gjøre om "inaktiv" thc-a til "vanlig" rusgivende thc.
Dette steget er bare viktig om du skal spise eller drikke varene.
Ved røyking blir på en måte thc-a decarbet av seg selv, fra flammene i spliffen/pipa.

Jeg har selv testet å decarbe vs uten decarbing, og mener resultatet ble nevneverdig mye mer potent når jeg decarbet på 115'C i 30 minutter.
I det tilfellet lagde jeg en cannabistinktur, som da er et sprituttrekk. Det kan dere lage ved å kjøpe 40-60% sprit på polet, og legge varene oppi i noen dager. Helst en uke, med risting hver dag.

Isåfall er det viktig at dere lager en blanding som er kraftfull nok, så det er vits å bruke den i det hele tatt. Google it, om dere vil prøve

Vær obs på at ved spising tar det lengre tid før effektene kommer, og effekten er mye mer potent i seg selv, enn ved røyking.
Dét sagt, så opplever jeg alltid rusen ved spising som mye mer glad og euforisk, enn om jeg røyker. Det skal på en måte mye mer til for at det blir dystert/bæd.

Dette har sikkert med at kroppen ikke utsettes for giftig tobakksrøyk og nikotin å gjøre... For meg har det ihvertfall en merkbar forskjell.
Vis hele sitatet...

Takk for sykt bra tips! skal teste ved neste anledning! Har spist en del hasjbrownies før
Så vet sånn ca hur det funkar, men syns det er en jævlig smak, brekker meg lett og
Må svelge ned med melk. Funker, men ikke så digg.


Vurderer sterkt å bare nyte de jointene jeg får av 7 gram, og heller bare bruke weed, kan vurderes å kjøpe te eller nesle!

Sitat av Bobben79 Vis innlegg
Synes selv jeg får en mye deiligere "high" når jeg røyker rent på vapepen, går mye mindre også. Og de jeg kjenner som har kuttet ut tobakk for lenge siden, sier det ikke er noe stress å kulen med cannabis. Ikke noe svetting eller søvnløse netter og irritasjon. Sånn er det bare når man blander med tobakk.
Vis hele sitatet...
Skulla hatt vape ass, syns de blir litt i det
Dyreste laget, får håpe det blir litt rimeligere
etterhvert.

Jeg har en teori om nikotin blandet med cannabis, fører til misbruk og
dårlige opplevelser, hadde vært interessant å sett og visst statestikk mot det. Tror jeg bare koser meg med de 7g reint, håper det kan gi meg det avslappa og chille forholdet til det fortjener, uten dårlige tanker og hosting pga nikotinsjokk
Sist endret av Hohey!; 9. februar 2017 kl. 18:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Hohey! Vis innlegg
Skulla hatt vape ass, syns de blir litt i det
Dyreste laget, får håpe det blir litt rimeligere
etterhvert.
J
Vis hele sitatet...
Det er en langtidsinvestering da, du sparer penger i det lange løp om du tidligere kjøpte sig + papes (som apropos er alt for dyrt mange steder, har sett noen ta 50 kr pakka) hver gang du skal blaze.

Dette forutsetter at du ikke har tenkt å slutte med det første da.
Det mange gjør når de ikke vil røyke er å lage cannabis smør. 100vis av oppskrifter på dette på youtube, men du vil nok trenge mer enn 7 gram for å få en brukbar mengde / styrke. Da kan du ha det på toast, eller bruke til å bake / lage mat.

Ellers ville jeg nok bare fått meg en liten vannpipe / bong. Da kommer du lengst med det du har.
Trådstarter
42 2
Sitat av Gelémannen Vis innlegg
Det er en langtidsinvestering da, du sparer penger i det lange løp om du tidligere kjøpte sig + papes (som apropos er alt for dyrt mange steder, har sett noen ta 50 kr pakka) hver gang du skal blaze.

Dette forutsetter at du ikke har tenkt å slutte med det første da.
Vis hele sitatet...
Sant så sant, skal virkelig vurdere å bestille en,
Ebay eller?


Smør ja! Det skal jeg sjekke, må sikkert ha mer og syns
1400 spenn i gangen er nok ihvertfall for meg. Hvor lenge
kan man anse å ha 7 gram tru? Regner med en j hver helg
kanskje.. Blir sikkert en mid i uka og^^
Sist endret av Hohey!; 9. februar 2017 kl. 23:26.
Sitat av Bobben79 Vis innlegg
Og de jeg kjenner som har kuttet ut tobakk for lenge siden, sier det ikke er noe stress å kulen med cannabis. Ikke noe svetting eller søvnløse netter og irritasjon. Sånn er det bare når man blander med tobakk.
Vis hele sitatet...
Det er nok litt feil, så fort man tar pause/slutter å røyke cannabis så får man normalt abstinenser, uansett om du blander med tobakk eller ikke.
Symptomene på dette er:

Søvnforstyrrelser
Kald og varm svetting
Øket drømmeaktivitet
Muskelverk
Hodeverk
Snue
Dårlig mage
Irritasjon
Negative følelser

Så det at man unngår dette om man kutter tobakk og røyker rent stemmer ikke.
Trådstarter
42 2
Så det er annbefalt å ikke ta noen bestemt pause? Si 2-3 ganger i uka da? ^^ jævlig usikker på hvor nye jeg skal røyke for å få det til å være kontrollerbart, røyka hver dag før påske i et halvt års tid, det ble for mye,
det var hasj også, noe jeg er dritt lei av. 2-4 ganger i uka, altså 1stk pr dag, skal gå bra det? Mtp abstinens..
Altså med tanke på abstinenser så er vel det litt inviduelt, noen får det etter bare timer mens andre får det etter noen dager.
Kommer også ann på hvor mye og hvor ofte du røyker.
Røyker du 2-4 ganger i uka tror jeg ikke du vil kjenne særlig med abstinenser de dagene du ikke gjør det ved mindre du bestemmer deg for å bråslutte.
Kjenner en del som kun røyker nættings/mornings og et par som kun røyker i helger uten at de har noe problemer med det eller får abstinenser.

Eneste jeg merker selv når jeg ikke røyker på noen dager er at jeg svetter lettere, selvom jeg sitter stille og rolig.
At jeg blir mer rastløs og at jeg får lyst på røykings.
(mest sannsynlig kommer rastløsheten av dårlig internett med en kombinasjon av å bo langt unna venner)

Et tips når det kommer til tobakken er å rense den ordentlig, få bort mest mulig dritt før du blander inn hasj/weed.
Selv bruker jeg 1 sigg, men etter den er ferdig renset er det kanskje litt under en halv eller kvart sigg igjen, det tar litt lenger tid men for smaken sin skyld er det verdt det.
Jeg har hovedsakelig kun røyket i visse perioder da jeg bodde utenlands, men jeg kunne aldri finne på å blande weed med noe som helst når det skal røykes. Røyk det rent, det er mitt tips.

Blir joinet for mye så kjøp deg en liten glass bong eller glasspipe så kan du ta mindre hits. Skaffer du deg en grinder med catcher under så får du litt ekstra godsaker også.
Sitat av Hohey! Vis innlegg
Sant så sant, skal virkelig vurdere å bestille en,
Ebay eller?
Vis hele sitatet...
Yup. Ga ca 1200 for en ganske ålreit portabel greie. Har hatt den i 2 år nå og fungerer forsatt helt fint.
Trådstarter
42 2
Dere har overbevist meg om å kjøpe en vape! Da kan jeg bare puffe et par trekk om så er, lettvindt^^
Men som sagt, dama er lite fan av det der, om jeg bare hadde fått henne til å prøve et trekk, men respekterer valget hennes. Tørr ikke å nevne det en gang, nulltoleranse xx 10
Sist endret av Hohey!; 10. februar 2017 kl. 15:06.
Vaporizer er det beste innkjøpet jeg har gjort noen gang. Du tjener den inn igjen så fort du har røyka weed for samme mengde.
Jeg røyka hver dag i 30 dager, fra 20.00 på kvelden og ut, og brukte bare 3g totalt i denne perioden.

Arizer Solo er å anbefale for 1-2 stk, men jeg har nå Volcano Vaporizer. Jeg røyker ikke jays med mindre jeg må om dagen.
https://www.magic-flight.com/
Kan anbefale denne, de har en for weed og en for hasj, olje, konsentrater.

Funker bra og ser helt awesome ut.
Prisen ligger på rett over 1000 lappen.
Men vaporizer er god investing, det du mister på å kjøpe det sparer du fort opp igjen på mengden du bruker.
Sist endret av Slæsken; 10. februar 2017 kl. 16:22.
http://www.davincivaporizer.com/

Kan anbefalest. Funker fjell til både grønt og brunt.
Er ikke så dyrt med f.eks et kammer el tre (kjekt å ha ekstra på lur) som dette http://www.ebay.com/itm/Blue-A-Go-G5...wAAOSw14xWQWR5

Og et batteri som dette http://www.ebay.com/itm/New-eLeaf-iS...M42d4gUjyO8e7Q

Blir vel mere som å røyke rent, da det er bare aske igjen når du er ferdig. Funker bra til grønt og brunt.

Mulig du må ha en overgang mellom batteri og kammer der, vet ikke om det følger med på det jeg la ut link til
Trådstarter
42 2
Takk for mange fete linker, skal bestemme
Meg for en. Må jo være sykt lettvindt å bare dra fram den, istedenfor alt den smug
Røykinga nå.
Trådstarter
42 2
Sitat av Bobben79 Vis innlegg
Er ikke så dyrt med f.eks et kammer el tre (kjekt å ha ekstra på lur) som dette http://www.ebay.com/itm/Blue-A-Go-G5...wAAOSw14xWQWR5

Og et batteri som dette http://www.ebay.com/itm/New-eLeaf-iS...M42d4gUjyO8e7Q

Blir vel mere som å røyke rent, da det er bare aske igjen når du er ferdig. Funker bra til grønt og brunt.

Mulig du må ha en overgang mellom batteri og kammer der, vet ikke om det følger med på det jeg la ut link til
Vis hele sitatet...

Funker den til 100 spenn bra?
Sist endret av Hohey!; 11. februar 2017 kl. 23:59.
Trådstarter
42 2
http://m.ebay.com/itm/Ago-G5-Full-Va....c100408.m2460

Er dette en å anbefale? Såg ganske ok ut, men usikker på om man kan ha weed i denne? noen som har en slik?
Den funker fint til grønt, brunt eller en liten klump med olje. Samme som jeg har, men kjøpte kraftigere batteri eleaf 50 w for bedre gløding. Sett batteriet til 4.5 volt, over 4.7 volt så kan atomizeren gå i stykker.

Og skulle du trenge å røyke brunt på den, så tar du en 0.1 og deler i ca 4 deler. Varme den litt, og trykke flat, legge den i kammeret/atomizeren. Veldig økonomisk også!
Sitat av Hohey! Vis innlegg
Funker den til 100 spenn bra?
Vis hele sitatet...
Den til hundre spenn er et kammer/ atomizer, som du må ha et batteri til. Samme som på G5