Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2900
Skrev et innlegg for noen dager siden om at jeg hadde brukt amfetamin som selvmedisinering mot min bipolare lidelse (depresjonen, ikke den maniske fasen. Nå har jeg brukt det i seks dager i strekk. Synes jeg har tatt ganske moderate doser, men jeg er jo ikke erfaren med stoffet så det kan hende jeg bare er naiv.
På den forrige posten oppfordret folk meg til å slutte. I går hadde jeg nærmest bestemt meg for å slutte, men da jeg våknet i morges så følte jeg meg helt shit. Så rundt 18-tiden i dag åpnet jeg en ny pose og laget meg ei linje.
Nå sitter jeg her med periodevis dødsangst, hetetokter og noen milde(men forvirrende) synsbedrag (som svarte dotter som fyker forbi i bakgrunnen). Skjønner at Er veldig tung i brystregionen og hjertet trommer i brystkassen. Uansett hvor mye væske jeg får i meg er jeg fortsatt tørst. Jeg biter negler. Har også problemer med finmotorikken. Får ikke sove.
Satt fra klokka 12-01 og var overbevist om at jeg kom til å dø av hjertestans.
Er skikkelig bekymra nå. Noen som har opplevd dette før og kan veilede meg gjennom det/gi meg tips?
Slutt, grunnen til at du føler deg shit kalles nedtur
Det høres uten tvil ut som nedtur dette ja. Jeg kan trøste deg med at jeg også har hatt det akkurat slik du beskriver før. Det går over, slutt mens du enda kan. Prøvd å bruke det til å selvmedisinere mot ptsd, og det har overhodet ingen hensikt. Fordi alt det du medisinerte mot kommer tilbake med full styrke.

Få i deg noe skikkelig mat, drikk masse vann, og gå å legge deg. Det kommer til å ta ett par dager, så blir du fin igjen
Å ta speed for dårlig psyke er som å spise sovetabletter for å holde seg våken...
Som de andre sier så opplever du en skikkelig speed-nedtur. Det er ikke så rart, ertersom du har holdt på en stund nå. Det viktige for deg nå er å få i deg nok næring og masse søvn. Om du jobber eller går på skole så får du nesten bare ta deg noen dager fri for å komme deg litt til hektene. Det viktige er alikevell at du ikke tar mer speed, uansett hvilke forpliktelser du har. Da starter en ond sirkel som blir vanskeligere og vanskeligere å stoppe.

Når du føler deg bedre kan du ta kontakt med lege/psykolog og få skikkelig behandling for sykdommen din. Ingen skal føle at de må selvmedisinere seg med slik dritt.

En eventuel amfetaminavhengighet er det siste du trenger nå. Take care.
Sist endret av Mirage; 31. oktober 2016 kl. 10:36.
Er du seriøst sjokkert over at du merker "medaljens bakside" etter 4 dager på?
Føler ikke jeg trenger å kommentere noe mer her, fuglern slår spikern på hodet

Likevel: Jeg har hatt nøyaktig det du forteller om. Har sittet en del på tripsit chaten i #stims og der snakkes det om dette jevnlig. "Shadow people" er en kjent greie, for etter en viss tid vil du begynne å se sånne dotter som du snakker om. De kan bli verre og bli til fulle skygger. Det kan se ut som om hele personer beveger seg i øyekroken osv. Det kan være skummelt om du ikke kjenner til det, men når du kjenner til det er det ikke noe problem, for det er ikke farlig.

Hetetokter kan jeg skrive under på. Kan svette i hjel mens hjertet trommer som om jeg nettopp kom hjem fra løpetur, og personlig blir jeg litt bekymra til tider, etter flere timer med dette. Selv 12-20 timer etter siste dose.

Dersom speed skulle hatt en logo, så ville noe som representerer tørste vært en god idé. På speed kan jeg lett drikke 3L vann i timen uten å tenke meg om, og likevel være tørst. Det er som om alt vannet renner forbi munnen og rett i magen. Kan anbefale deg å gå til innkjøp av noe munnspray som holder på fuktigheten. Husker ikke hva den het nå, kan prøve å finne den igjen og sende på pm

Det som er viktig nå er egentlig bare at du passer på å ha noe å gjøre så ikke hjernen din lurer deg til å ta mer speed. Du føler deg sikkert ræva, men ta deg en dusj, få på reine ordentlige klær, kast speeden i dass, stikk og kjøp deg en smoothie på butikken eller lag hjemme, spis frokostblanding(min favoritt) med corn flakes, honey corn eller en annen gammel klassiker, sitt i parken, gå en tur i skogen, se på en film du liker, eller serie, møt venner, bare noe du liker å gjøre egentlig. Personlig orker jeg ikke annet enn å ligge å se 3 sesonger av en eller annen serie under dyna, men det er sikkert individuelt.

Hvor lenge siden er det du tok siste dose? Hvis vi går ut i fra 18 i går, og nedturen begynte rundt 12-01, og du holder deg unna fra nå av, så vil du forhåpentligvis få deg noen timer søvn til ettermiddagen/kvelden (som vil gjøre veldig godt!) og dagen etter vil du forhåpentligvis føle deg helt normal igjen, og du vil aldri kjenne på det du kjente på i natt igjen!