Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 4148
Hei,

For noen helger siden dummet jeg meg alvorlig ut, og ble tatt for besittelse av kokain (Brukerdose). Det er første gang på flere år jeg har vært borti det, men jeg var alvorlig full og jeg fikk av en bekjent i et svakt øyeblikk. Før dette har jeg vel brukt det sporadisk i noen år.

I samtalen med Politiet klarte jeg kunststykket å si at jeg hadde brukt stoff over flere år i festsammenheng, det er i alle fall det de skriver at jeg sa.

Sammen med boten kom det også en anmodning fra Politiet at de ønsker å tilbakekalle førerretten min, med mulighet til å klage på dette. Er det noen som har noen tips for hva jeg kan gjøre her?
Ring Advokat Elden å be om råd og hjelp. Trenger ikke koste mye å få noen dyrebare råd på telefon. Saken din er ikke ukjent i det landet her.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Er i samme båt. Har prøvd å få igjen lappen i 4 år nå. Aldri innrøm tidligere bruk folkens. Men anbefaler deg å finne facebookgruppen Gruppesøksmål og se på normal.no/Gruppesoksmaal. Snuten skal ikke lengre ha lov til å inndra førerretten pga uttalelser fra deg selv, men de gjør som vanlig hva faen de vil.
Sist endret av Fleinheim; 23. oktober 2016 kl. 17:24.
Sitat av Fleinheim Vis innlegg
Er i samme båt. Har prøvd å få igjen lappen i 4 år nå. Aldri innrøm tidligere bruk folkens. Men anbefaler deg å finne facebookgruppen Gruppesøksmål og se på normal.no/Gruppesoksmaal. Snuten skal ikke lengre ha lov til å inndra førerretten pga uttalelser fra deg selv, men de gjør som vanlig hva faen de vil.
Vis hele sitatet...
Har du vurdert å slutte å ruse deg før du søker om å få den tilbake?

Sjåfører som røyker cannabis daglig, i tillegg til å bruke andre rusmidler, er ikke noe jeg ønsker på veien.
Sitat av Fleinheim Vis innlegg
Er i samme båt. Har prøvd å få igjen lappen i 4 år nå. Aldri innrøm tidligere bruk folkens. Men anbefaler deg å finne facebookgruppen Gruppesøksmål og se på normal.no/Gruppesoksmaal. Snuten skal ikke lengre ha lov til å inndra førerretten pga uttalelser fra deg selv, men de gjør som vanlig hva faen de vil.
Vis hele sitatet...
Kjenner et antall jeg ikke lenger har tellinga på som har endra livsstil til det bedre og samtlige har fått tilbake lappen på adskillig mindre enn 4 år. Så ja, som Seardna antyder så er det mer enn mye mulig at du gjør noe feil.
Så jævla lange dere er i pekefingrene til å ikke ha noen som helst innsikt i min situasjon. Du kunne aldri ha merket noen forskjell på meg og en "vanlig" borger. Jeg har dessuten søkt om å få avlegge dokumentasjon på rusfrihet samt direktelevere urinprøver, og det var ikke politijuristen "noe interessert i".

Det er pga idioter som dere sånne som meg ikke har lappen. Bare fordi noen velger et annet rusmiddel enn den flotte og ufarlige alkoholen, så har man en "dårligere livsstil" enn andre, som poster over meg her så skinnhellig insinuerer.

Vegtrafikkloven som Politiet her benytter seg av går på edruelighet. Det står ingen verdens ting om at det skiller på lovlig og ulovlig rus. Jeg mistet førreretten pga jeg sa jeg brukte cannabis "noen ganger i året", og etter politiets tolkning er "noen" "mer enn to ganger" som igjen er "regelmessig misbruk". Hvis loven virkelig skulle ha vært andendt i tråd med lovteksten så hadde det vært lite nordmenn igjen med lappen, da de fleste drikker alkohol mer enn to ganger i året.

Uansett takk for deres gjennomtenkte synspunkter på hvordan man lever livet sitt "rett".

Sitat av Saerdna Vis innlegg
Sjåfører som røyker cannabis daglig, i tillegg til å bruke andre rusmidler, er ikke noe jeg ønsker på veien.
Vis hele sitatet...
Hvorfor? Er de dårligere sjåfører enn andre? Gjerne legg frem kilder til denne påstanden.
Sist endret av Fleinheim; 23. oktober 2016 kl. 19:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Saerdna Vis innlegg
Har du vurdert å slutte å ruse deg før du søker om å få den tilbake?

Sjåfører som røyker cannabis daglig, i tillegg til å bruke andre rusmidler, er ikke noe jeg ønsker på veien.
Vis hele sitatet...
Sitat av Fleinheim Vis innlegg


Hvorfor? Er de dårligere sjåfører enn andre? Gjerne legg frem kilder til denne påstanden.
Vis hele sitatet...
Jeg ønsker heller ikke at sjåfører som drikker daglig skal være på veien. Dette handler ikke om at DU som person er en dårlig sjåfør, men at kjøring under/ ruspåvirket tilstand ikke er helt optimalt.
Sitat av Fleinheim Vis innlegg
Er i samme båt. Har prøvd å få igjen lappen i 4 år nå. Aldri innrøm tidligere bruk folkens. Men anbefaler deg å finne facebookgruppen Gruppesøksmål og se på normal.no/Gruppesoksmaal. Snuten skal ikke lengre ha lov til å inndra førerretten pga uttalelser fra deg selv, men de gjør som vanlig hva faen de vil.
Vis hele sitatet...
Linken din fungerte ikke, her er riktig link:
https://normalnorge.no/gruppesoksmaal/
Sitat av Fleinheim Vis innlegg
Så jævla lange dere er i pekefingrene til å ikke ha noen som helst innsikt i min situasjon. Du kunne aldri ha merket noen forskjell på meg og en "vanlig" borger. Jeg har dessuten søkt om å få avlegge dokumentasjon på rusfrihet samt direktelevere urinprøver, og det var ikke politijuristen "noe interessert i".

Det er pga idioter som dere sånne som meg ikke har lappen. Bare fordi noen velger et annet rusmiddel enn den flotte og ufarlige alkoholen, så har man en "dårligere livsstil" enn andre, som poster over meg her så skinnhellig insinuerer.

Vegtrafikkloven som Politiet her benytter seg av går på edruelighet. Det står ingen verdens ting om at det skiller på lovlig og ulovlig rus. Jeg mistet førreretten pga jeg sa jeg brukte cannabis "noen ganger i året", og etter politiets tolkning er "noen" "mer enn to ganger" som igjen er "regelmessig misbruk". Hvis loven virkelig skulle ha vært andendt i tråd med lovteksten så hadde det vært lite nordmenn igjen med lappen, da de fleste drikker alkohol mer enn to ganger i året.

Uansett takk for deres gjennomtenkte synspunkter på hvordan man lever livet sitt "rett".


Hvorfor? Er de dårligere sjåfører enn andre? Gjerne legg frem kilder til denne påstanden.
Vis hele sitatet...



Du trenger ikke søke om å dokumentere rusfrihet, bare kom deg til fastlegen og start. Send inn etter 6 mnd rene prøver og de blir straks mer medgjørlig og du får det som du vil.
Sitat av Lounacy Vis innlegg
Jeg ønsker heller ikke at sjåfører som drikker daglig skal være på veien. Dette handler ikke om at DU som person er en dårlig sjåfør, men at kjøring under/ ruspåvirket tilstand ikke er helt optimalt.
Vis hele sitatet...
Som sagt så kjører jeg ikke i ruspåvirket tilstand uansett hva det er. Det er også mange som drikker vin eller øl til maten nesten hver dag. Burde de også miste førerretten?
Sist endret av Fleinheim; 24. oktober 2016 kl. 12:31.
Send inn en klage (med hjelp av jurist). Lovovertredelser uten noen sammenheng med bruk av motorvogn vil i utgangspunktet ikke kunne danne grunnlag for et vedtak om tilbakekall av føreretten, jf. Politidirektoratets rundskriv (RPOD-2007-1) punkt 3.1.5.3. En masteroppgave om temaet her
Som sagt så har de ikke grunnlag til tilbakekalling av førerretten, men de prøver uansett. Bjørn Dahl i Normal har vært gjennom et par runder nå, og har vunnet frem. Men siste jeg hørte var bare at de lagde et nytt vedtak da det eksisterende ble opphevd av retten.

Se også https://www.pdf-archive.com/2016/07/...b-2015-110557/