Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 4728
Hei!
Jeg er en klassisk tulling som har klart å bringe min planlagte fremtid i ruiner. I den anledning prøver jeg nå å finne prosjekter jeg kan bedrive de neste månedene med, slik at jeg ikke råtner bort frem til jeg får meg et vitnemål.

Jeg vil gjerne ha en veldig billig bil som jeg kan farte rundt med. Jeg fant denne og kom på at jeg kunne pusse den opp og gjøre den kjørbar igjen. Tror dere det vil koste mer enn 20 000 hvis jeg sender den på reparasjon, og tror dere jeg vil klare å selge bilen for en lignende pris etter at jeg har brukt den i noen måneders tid? Selger selger bilen for 6000 nå.

Burde jeg gi hele idéen opp?

Setter stor pris på svar.
Hvis du setter den vekk for å bli fikset helt (rette paneler, sveise rust, bytte alt av drivverk, inventar osv) vil det koste deg mye, mye mer enn 20k.
En strøken boble kan du få for rundt 50-60k.

Har du ikke kunnskap og muligheter til å fikse absolutt alt selv er det neppe lønnsomt.
Dersom du skulle satt istand bilen selv, kunne du muligens tjent penger på det eller gått i 0, sett bort i fra arbeidstimer. Å sette et restaureringsprosjekt på verksted vil neppe være særlig lønnsomt, og med et budsjett på 20000, er det lite trolig at du vil kunne få bilen i god nok stand til at den går igjennom en EU kontroll.

Om du ser etter en billig bil for å bruke i et kortere tidsrom for så å selge, bør du se etter en bil som nylig har hatt EU kontroll, eller være i stand til å fikse det meste av feil og mangler selv.
Okei, skjønner at det ble håpløst da. Får se etter en seilbåt eller eu-godkjent bil i stedet. Takk for hjelpen!
Hvordan er det et prosjekt om du bare skal sende den inn på reprasjon så den er i orden? Det er jo mye du kunne gjort selv om du bare leser deg opp litt, men er nok et større prosjekt å få den der på vegen igjen...
Bobble er en av verdens enkleste biler å skru på, du får til det meste med 2 skrujern og en skiftenøkkel. Deler auler det av for så og si ingen penger, og det finnes ikke en skrue på bilen du ikke får kjøpt nytt. Om du tar det mekaniske selv,samt demonterer og monterer karosserideler, så kan du få en bil som er verdt mer enn selvkost når den er ferdig. Aller greiest er det om utgangspunktet har så lite rust som overhodet mulig

Bobble er kanonflotte biler å lære seg litt mekking på
Uvaksinert 👍
Sette bort den der for å få den kjørbar kommer nok fort på minst 50 lapper. Det der er en fin bil å mekke på selv hvis man har fult verksted og kan sveise rust og lakkere selv. Her er bilen for deg, den kan sikkert prutes ned til 10.000 uten problemer.
http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=80816960
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
Bobble er en av verdens enkleste biler å skru på...
Vis hele sitatet...

haha ja, tror verdens rekorden er under 2 minutter på å bytte motor i en boble.

men TS, en motor koster. å overhaule en motor krever litt mere peiling.
det står ingenting om KMstand, den er fra 69 så regner me meteren bare går på rundgang til 100k å restart elns (ingen som vet). så motor trenger nok en puss. og om du må hente bilen itillegg så koster det også. går den ideheletatt over 50 mil før den brytersammen?

om du har 0 mekanisk kompetanse så er det absolutt ingen vits. om du har penger å sløse så kjør på, men snart er det vinter å har du ikke garasje så drit i det. + fyfan det blir kaldt i den dær om vinteren det lover jeg. for 20k så får du brukbar bil vis det er det om å gjøre.

jeg ville aldri begynt på den dær.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
Bobble er en av verdens enkleste biler å skru på, du får til det meste med 2 skrujern og en skiftenøkkel. Deler auler det av for så og si ingen penger, og det finnes ikke en skrue på bilen du ikke får kjøpt nytt. Om du tar det mekaniske selv,samt demonterer og monterer karosserideler, så kan du få en bil som er verdt mer enn selvkost når den er ferdig. Aller greiest er det om utgangspunktet har så lite rust som overhodet mulig

Bobble er kanonflotte biler å lære seg litt mekking på
Vis hele sitatet...
Mye sant her, men rust kan ikke fikses med 2 skrujern.
Når jeg ser det karoseriet der, så tenker jeg 50 - 100 000 kroners klassen på verksted, eller 1 år +++ med sliping og sveising for å få det strøkent. Og her trengs kunnskap. Når du ser rusthull på blanke flater, kan du bare tenke deg hvordan bilen ser ut under. Det er sikkert mulig å få den eu-godkjent for en 10-del av prisen, da har du den i 2 år før neste kontroll og det er pån igjen med samme jobben.
Om du kan litt skruing å slikt så skal bobler være enkelt å fikse opp selv. Håper du får oppfylt drømmen om en boble, er råe biler altså!
Lykke til



-slappegodt