Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1201
Hei

Vi er tre som skal kjøre nedover fra Danmark og innover til Tyskland på torsdag.

Personlig har jeg bare vært i Berlin men vi ville prøve noen andre byer som for eksempel Kiel, Hamburg og Bremen. Da disse bare er noen timer unna.

Spørsmålet mitt er om noen vet om noen kule landområder, historiske steder (ikke museum) osv som det går an å oppleve uten å måtte gå i en saueflokk med andre mennesker.

Eller om dere eventuelt har noen andre steder dere har å anbefale?

Takker på forhånd
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Sitat av emmma Vis innlegg
Personlig har jeg bare vært i Berlin men vi ville prøve noen andre byer som for eksempel Kiel, Hamburg og Bremen. Da disse bare er noen timer unna.
Vis hele sitatet...
Har ikke mye å bidra med i denne tråden, men må presisere det at jeg syns Kiel er en skikkelig døll by. Vært der omkring 5-10 ganger nå i forbindelse med jobb og div. reiser og aldri følt at byen har vært særlig spennende.

Hamburger er dog en ganske fet by.
Kan anbefale Bunker Valentin, vertfall om du får en guidet tur! Er en helt sykt stor bunker/ubatfabrikk fra andre verdenskrig.

Ellers kan jeg også anbefale St. Peter-ording om du liker vindsport og det spesielle kystlandskapet. Også morsomt å gå en vandring i Wattenmeer.
God tur!