Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1263
In the kitchen
muRit's Avatar
Edit: Kanskje lurt å legge til at problemet er at jeg ikke kommer meg på nett via wifi. Problemet oppstod etter at jeg restartet hele router/internettsystemet siden wifien har vært ustabil de siste dagene. Har restartet en million ganger. Dette er en Macbook fra 2011, OS X 10.9.5

Har googlet meg rundt og endt opp med at problemet må være dette:


"Ingen IP-adresse"


De feltene skal vel ikke være tomme, så vidt jeg forstod. Det skjer heller ingenting når jeg trykker på forny DHCP-leien. Er det noe spesielt jeg må skrive inn i feltet for DHCP-klient-ID?

Setter stor pris på hjelp, håper å slippe å sitte med dette på bursdagen min
Sist endret av muRit; 23. september 2015 kl. 00:19.
prøvd å slette nettverket fra maskinen din og legge det til på nytt?

Sist endret av Turbolego; 23. september 2015 kl. 00:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
In the kitchen
muRit's Avatar
Trådstarter
Sitat av Turbolego Vis innlegg
prøvd å slette nettverket fra maskinen din og legge det til på nytt?

*snip*
Vis hele sitatet...
Vet du, det fungerte jo ekstremt bra. Dårlig googling av meg, hjelpes Måtte forøvrig gjøre det to ganger før det gjorde noen forskjell, men.

Tuuusen takk
Sitat av muRit Vis innlegg
Vet du, det fungerte jo ekstremt bra. Dårlig googling av meg, hjelpes Måtte forøvrig gjøre det to ganger før det gjorde noen forskjell, men.

Tuuusen takk
Vis hele sitatet...
yeah, standard prosedyre på macbook'n min om jeg ikke får IP.

Men om dette er noe som skjer ofte på rutern din nå, hadde jeg prøvd å installere firmware på rutern på nytt, eventuelt oppgradert firmware om det finnes...

eller kjøpt ny ruter.

hæppi b-day
In the kitchen
muRit's Avatar
Trådstarter
Sitat av Turbolego Vis innlegg
yeah, standard prosedyre på macbook'n min om jeg ikke får IP.

Men om dette er noe som skjer ofte på rutern din nå, hadde jeg prøvd å installere firmware på rutern på nytt, eventuelt oppgradert firmware om det finnes...

eller kjøpt ny ruter.

hæppi b-day
Vis hele sitatet...
Macbooken bruker jeg egentlig bare i senga/når jeg chiller, og har vel aldri støtt på ett eneste problem siden 2011. Presterte å søke meg frem til et lass med alt for avanserte løsninger på (nesten) samme problem

Takk for det

Sitat av Turbolego Vis innlegg
*blah*
Vis hele sitatet...
Okei hjælp, problemet er tilbake. Det funka fint resten av kvelden i går, men var tilbake i morges. Nettet fungerer forøvrig strålende på mobil og den stasjonære PC'en min (via kabel).

Problemet er vel det samme, bare at nå når jeg prøver å koble på wifien på nytt og skriver inn passordet, så står det "kobler til.." en god stund, før det står "tidsavbrudd for forbindelse". Halp?
Sist endret av muRit; 23. september 2015 kl. 20:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.